Gå til innhold

Googles autobiler har vært i elleve ulykker på seks år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver du 0 uhell per 1,13  millioner kilometer når bilene bare har kjørt  0.3 millioner km ( 300 000 km )  ?

 

Da kunne man ha kåret en vinner av en avstemning når bare 30% har avgitt sin stemme

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Hva står det der om antall km kjørt i selvkjøremodus? Og antall ulykker som skyldes selvkjøremodusen? Les og du finner svar på spørsmålene dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skriver du 0 uhell per 1,13  millioner kilometer når bilene bare har kjørt  0.3 millioner km ( 300 000 km )  ?

 

Da kunne man ha kåret en vinner av en avstemning når bare 30% har avgitt sin stemme

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Hva står det der om antall km kjørt i selvkjøremodus? Og antall ulykker som skyldes selvkjøremodusen? Les og du finner svar på spørsmålene dine.

 

du skrev at pr 1,13 kilometer kjørte vei så har det ikke skjedd noe uhel med bilen i selvkjøremodus ( det kan tolkes på den måten )

 

jeg lurte på hvorfor du bruker slike tall når det ble skrevet i et innlegg at de bare har kjørt  300 000 uten uhel ?

 

forøvrig så bør det spesifiseres hva de 11 uhellene på 6 år og vell 1 million km  går ut på.

å bare påstå at det ikke skyldes styresystemene blir for banalt , ingen vil helt tro på det da

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor skriver du 0 uhell per 1,13  millioner kilometer når bilene bare har kjørt  0.3 millioner km ( 300 000 km )  ?

 

Da kunne man ha kåret en vinner av en avstemning når bare 30% har avgitt sin stemme

 

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Hva står det der om antall km kjørt i selvkjøremodus? Og antall ulykker som skyldes selvkjøremodusen? Les og du finner svar på spørsmålene dine.

du skrev at pr 1,13 kilometer kjørte vei så har det ikke skjedd noe uhel med bilen i selvkjøremodus ( det kan tolkes på den måten )

 

jeg lurte på hvorfor du bruker slike tall når det ble skrevet i et innlegg at de bare har kjørt  300 000 uten uhel ?

 

forøvrig så bør det spesifiseres hva de 11 uhellene på 6 år og vell 1 million km  går ut på.

å bare påstå at det ikke skyldes styresystemene blir for banalt , ingen vil helt tro på det da

Hva forventer du, en detaljert rapport? Hadde Google latt biler med seriøse problemer kjøre rundt automagisk hadde vi fått vite om det. Hva med å stole på det som faktisk blir sagt og ikke bare synse? Forøvrig litt mer info rundt hendelsene på wiki linken som jeg la til tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

å stole på det som blir sagt er jo det samme som å godta påstander fra hvem som helst

 

jeg har forsatt ikke får svar på det jeg spurte om

hvordan kan Simen1 påstå at bilen har kjør over en million kilometer  uten uhell , når det ikke var det som stod i artikkelen ?

påstander om at dett ikke var selvforskyldt er nå en ting , det blir likevel feil å hevde at de har kjør så langt uten et enste uhell ( som mangler detaljer )

Endret av den andre elgen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skriver du 0 uhell per 1,13  millioner kilometer når bilene bare har kjørt  0.3 millioner km ( 300 000 km )  ?

 

Da kunne man ha kåret en vinner av en avstemning når bare 30% har avgitt sin stemme

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Hva står det der om antall km kjørt i selvkjøremodus? Og antall ulykker som skyldes selvkjøremodusen? Les og du finner svar på spørsmålene dine.

 

du skrev at pr 1,13 kilometer kjørte vei så har det ikke skjedd noe uhel med bilen i selvkjøremodus ( det kan tolkes på den måten )

 

jeg lurte på hvorfor du bruker slike tall når det ble skrevet i et innlegg at de bare har kjørt  300 000 uten uhel ?

 

forøvrig så bør det spesifiseres hva de 11 uhellene på 6 år og vell 1 million km  går ut på.

å bare påstå at det ikke skyldes styresystemene blir for banalt , ingen vil helt tro på det da

Du kan jo starte med å lese artikkelen. Det er der jeg har tallene fra.

 

Hvor du har de 300 000 km fra må du gjerne forklare. Jeg kan ikke forklare deg hvor du har det tallet fra.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skriver du 0 uhell per 1,13  millioner kilometer når bilene bare har kjørt  0.3 millioner km ( 300 000 km )  ?

 

Da kunne man ha kåret en vinner av en avstemning når bare 30% har avgitt sin stemme

Har du i det hele tatt lest artikkelen? Hva står det der om antall km kjørt i selvkjøremodus? Og antall ulykker som skyldes selvkjøremodusen? Les og du finner svar på spørsmålene dine.

 

du skrev at pr 1,13 kilometer kjørte vei så har det ikke skjedd noe uhel med bilen i selvkjøremodus ( det kan tolkes på den måten )

 

jeg lurte på hvorfor du bruker slike tall når det ble skrevet i et innlegg at de bare har kjørt  300 000 uten uhel ?

 

forøvrig så bør det spesifiseres hva de 11 uhellene på 6 år og vell 1 million km  går ut på.

å bare påstå at det ikke skyldes styresystemene blir for banalt , ingen vil helt tro på det da

Du kan jo starte med å lese artikkelen. Det er der jeg har tallene fra.

 

Hvor du har de 300 000 km fra må du gjerne forklare. Jeg kan ikke forklare deg hvor du har det tallet fra.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1665772&page=1&do=findComment&comment=22514836

Lenke til kommentar

Hvis du tar den kilden mer seriøst enn artikkelen (og andre artikler du kan dobbelt og trippeltsjekke med) så lurer jeg på hvorfor du gjør det? Og ikke minst, hvor tror du Salvesen fikk det tallet fra?

Nå påstod jo  du at det ikke var noen uhell på over en million km .

du regner nok med at man ikke skal regne med uhell som ikke bilen selv er skyld i

Det blir feil i mine øyne

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg delte kun totalen på antall uhell, og jeg er forsåvidt enig i Simen, bilene har ikke forårsaket noen uhell på disse 1,3 millionene km men vært utsatt for uhell. Man kan si som nevnt at disse kunne vært unngått med menneskelig hjelp(selv om det påstås at majoriteten av uhellene var skyldt av nettopp bilen var i manuell modus), men hva om alle bilene var automatiske? Kunne de vært unngått da? Plausibelt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Min forrige bil kjørte jeg vel 120 000km med før jeg ga den videre til broren min. Den eneste gangen jeg var involvert i noe som kan kalles en ulykke var en vinter hvor jeg måtte svinge unna en idiot som var opptatt med mobilen og kjørte omtrent midt i veibanen. Havnet i snøen og måtte grave ut bilen. Idioten med mobilen enset ingenting og kjørte videre....

 

Pr i dag har jeg aldri vært skyld i en ulykke og heldigvis ikke vært offer for andres idioti, og det priser jeg meg lykkelig for.

 

Bilene har flere sikkerhetsfunksjoner enn noen sinne, men vi fortsetter å krasje og mye av det er garantert takke våre fantastiske smart-telefoner, som enkelte bare må trykke på. Ser frem til den dagen at dette blir mer vanlig, så kanskje en del av de som overhodet ikke burde kjøre bil, velger passasjersetet istedet.

Lenke til kommentar

 

Hvis du tar den kilden mer seriøst enn artikkelen (og andre artikler du kan dobbelt og trippeltsjekke med) så lurer jeg på hvorfor du gjør det? Og ikke minst, hvor tror du Salvesen fikk det tallet fra?

Nå påstod jo  du at det ikke var noen uhell på over en million km .

du regner nok med at man ikke skal regne med uhell som ikke bilen selv er skyld i

Det blir feil i mine øyne

 

Det blir så mye lettere hvis du leser det som skrives i stedet for å mistolke og så basere ditt svar på mistolkningen. Les igjen:

 

Det heter ikke trafikkulykke når det ikke er personskader. Da heter det trafikkuhell.

 

Ellers så er ulykke/uhell-statistikkene svært gode for selvkjøremodusen. 0 per 1,13 million kilometer. Uhellene er som nevnt i artikkelen ikke selvkjøremodusen sin feil. De har skjedd enten i manuell modus eller vært stillestående når andre trafikanter har kjørt på disse. Foreløpig er altså stillingen 11-0 i selvkjøremodusens favør.

 

Det er jo selvkjøremodusen som er hele det interessante poenget med disse bilene. Hvor mange menneskelige feil det begås i manuell modus er helt uinteressant. Da kan du heller lese ulykkesstatistikker over helt vanlige manuelt kjørte biler og få mye bedre og grundigere statistikk på nettopp manuell kjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nå begynner diskusjonen å ligne på noe som minner om  de få som ødelegger for resten

 

det finnes mange situasjoner der noen få ødelegger for flertallet

 

fordi noen kjører som idioter så er altså målet at ingen skal kunne få kjøre bil selv , uansett hvor lite uhell de har

og da skal det liksom  (for enkelte ) være  hel fair at man kan ofre noen få liv fordi elektronikken er bedre en enkelt sjåfører , og bedre en  de flest hvis man ser på statistikken

 

 

jeg synes likevel at det mest som kommer frem fra disse kjøretesten om automatiske biler er noe ullent

det er jo bare det overfladiske som som oftest kommer frem her

Lenke til kommentar

 

nå begynner diskusjonen å ligne på noe som minner om  de få som ødelegger for resten

 

 

Ja, kanskje du da kjenner på hvordan folk har det i diskusjon med deg...

 

Ellers gjør alle feil i trafikken, kun idioter tror de ikke gjør feil i trafikken.

 

AtW

 

hvis du drar den så er det ikke bare snakk om å være idiot som ødelegger for andre , men også idioter som vil ha diskusjonen for seg selv

da blir det ikke noen offentlig diskusjon lenger

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...