abcputt Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Veldig lyst å oppgradere til en ultrawide skjerm siden jeg har hjemmekontor 2 ganger i uka og skjerm oppsette jeg har nå er veldig upraksis . pleier ellers å se på serier og game. men veit ikke helt hvilken skjerm jeg skal gå for. har en RTX 2080 super Skjermen må også ha en USB C Dock så jeg trenger bare å bruke en kabel i stede for to. har sett på LG ultra serien
Comma Chameleon Skrevet 1. august Skrevet 1. august (endret) abcputt skrev (På 30.7.2025 den 22.36): Skjermen må også ha en USB C Dock så jeg trenger bare å bruke en kabel i stede for to. har sett på LG ultra serien Anbefaler å vurdere en ekstern dock. Har vært fornøyd med min Caldigit. Gjør at du får større utvalg i skjermer og kan bytte skjerm uten å bytte resten av setupet. Endret 1. august av Comma Chameleon
Sjørøver Skrevet 5. august Skrevet 5. august Jeg har en ultrawide 34" nå. Men jeg skal holde på med en del cad og annet i vinter som gjør at jeg absolutt bør ha en ekstra skjerm. Hvor stor er det praktisk å ha utenom? Sykt fristende med en på rundt 40", men det blir vell fort for stort?
AndersT2 Skrevet 5. august Skrevet 5. august Sjørøver skrev (30 minutter siden): Jeg har en ultrawide 34" nå. Men jeg skal holde på med en del cad og annet i vinter som gjør at jeg absolutt bør ha en ekstra skjerm. Hvor stor er det praktisk å ha utenom? Sykt fristende med en på rundt 40", men det blir vell fort for stort? Det kommer an på hva du skal bruke den ekstra skjermen til. 27" 16:9 skjerm har samme høydeforhold som 34" ultrawide, slik at man da får en jevn skjermflyt hele veien. Personlig så hadde jeg syntes 40" hadde blitt for stort som side skjerm, det er fort helle en hovedskjerm. Har selv 34" UW til CAD på jobben, og det funker bra. Hadde jeg hatt en 40", så hadde arbeidsflaten blitt større, men ville aldri hatt den i mindre oppløsning enn UHD 1
Locrin Skrevet fredag kl 11:32 Skrevet fredag kl 11:32 On 8/5/2025 at 8:18 AM, Sjørøver said: Jeg har en ultrawide 34" nå. Men jeg skal holde på med en del cad og annet i vinter som gjør at jeg absolutt bør ha en ekstra skjerm. Hvor stor er det praktisk å ha utenom? Sykt fristende med en på rundt 40", men det blir vell fort for stort? Jeg testet en 48" LG Oled en periode, og selv om den var fantastisk for gaming og video ble det for stort å jobbe på for meg selv om jeg kunne sitte langt unna. Jeg gikk ned til 16:9 32" 4K Oled og den er perfekt for alt. Jeg bruker den til kontorarbeid på dagtid og gaming på kvelden. 1
Sjørøver Skrevet fredag kl 20:28 Skrevet fredag kl 20:28 Locrin skrev (8 timer siden): Jeg testet en 48" LG Oled en periode, og selv om den var fantastisk for gaming og video ble det for stort å jobbe på for meg selv om jeg kunne sitte langt unna. Jeg gikk ned til 16:9 32" 4K Oled og den er perfekt for alt. Jeg bruker den til kontorarbeid på dagtid og gaming på kvelden. Jeg kunne egentlig tenkt meg noe lignende denne setupen, men det blir ikke i år. https://www.diskusjon.no/topic/276303-deres-kabinetter-her/page/849/#findComment-27309598
Shoxx Skrevet fredag kl 20:53 Skrevet fredag kl 20:53 Har 40" Ultrawide,og er godt fornøyd med den. Men irriterende å se film og serier på den ettersom det så og si aldri blir riktig fullscreen. Kan zoome og slikt,men selv om skjermen fylles opp,mister jeg litt av bildet. Til jobb og generell gaming er den kjempebra for mitt bruk.
Nizzen Skrevet fredag kl 21:23 Skrevet fredag kl 21:23 30 minutes ago, Shoxx said: Har 40" Ultrawide,og er godt fornøyd med den. Men irriterende å se film og serier på den ettersom det så og si aldri blir riktig fullscreen. Kan zoome og slikt,men selv om skjermen fylles opp,mister jeg litt av bildet. Til jobb og generell gaming er den kjempebra for mitt bruk. Det er derfor 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer er on topic, og ikke 40" 😆 1
abcputt Skrevet lørdag kl 09:13 Skrevet lørdag kl 09:13 Shoxx skrev (12 timer siden): Har 40" Ultrawide,og er godt fornøyd med den. Men irriterende å se film og serier på den ettersom det så og si aldri blir riktig fullscreen. Kan zoome og slikt,men selv om skjermen fylles opp,mister jeg litt av bildet. Til jobb og generell gaming er den kjempebra for mitt bruk. Du kan prøve denne, jeg har ikke ultrawide, men tror det hjelper 😛 Chrome: https://chromewebstore.google.com/detail/ultrawidify/dndehlekllfkaijdlokmmicgnlanfjbi?pli=1 Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ultrawidify/ 1
Shoxx Skrevet lørdag kl 10:54 Skrevet lørdag kl 10:54 13 hours ago, Nizzen said: Det er derfor 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer er on topic, og ikke 40" 😆 Umm 3440x1440 er det jeg har tho -.- 1 hour ago, abcputt said: Du kan prøve denne, jeg har ikke ultrawide, men tror det hjelper 😛 Chrome: https://chromewebstore.google.com/detail/ultrawidify/dndehlekllfkaijdlokmmicgnlanfjbi?pli=1 Firefox: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ultrawidify/ Tusen takk. Skal prøves!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå