Gå til innhold

TEST: Shure SRH1540


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjente at dette hørtes svært interessant ut, helt til de dro parallell til HD800. Det er noe av den mest reinspikka dritten med blodpris der ute som finnes. Har hørt dem i mange sammenhenger og hver gang får jeg lyst til å gråte, eller le, eller hive søpla i bakken og hoppe på dem. Man får klokker på Clas til 399kr som låter bedre enn den møkka der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjente at dette hørtes svært interessant ut, helt til de dro parallell til HD800. Det er noe av den mest reinspikka dritten med blodpris der ute som finnes. Har hørt dem i mange sammenhenger og hver gang får jeg lyst til å gråte, eller le, eller hive søpla i bakken og hoppe på dem. Man får klokker på Clas til 399kr som låter bedre enn den møkka der.

Hvorfor?

De er veldig nådeløse på kilden du forer dem.

Shit in - shit out.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De er veldig nådeløse på kilden du forer dem.

Shit in - shit out.

 

 

Jeg har jobbet med audio i en årrekke. Såkalte "nådeløse" produkter er uten unntak dårlig konstruerte. Dessuten har man ingen unnskyldninger når de har vært koblet opp mot diverse hodetelefonforsterkere av god kvalitet. Man bør vel kanskje også kunne forvente at det er gjort skikkelig når produsenten selv kjører demo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I og med at de har gått for avtagbare ledninger, så mener jeg disse hodetelefonene i den prisklassen har et par grove mangler. Det er Bluetooth slik at man bevarer valgfriheten og det er evt. lydkansellering på omgivelsene som man kan slå av og på etter smak og behag.

Endret av G
Lenke til kommentar

ingen på tek.no kan noe om lyd, dem gir toppkarakter utifra pris....

 

Ikke "dem gir" men "de gir". Skal du komme med en så nedlatende kommentar bør du formulere deg bedre. Lyd er subjektivt, og de likte det de hørte. Hvis disse hodetelefonene klarer og gi et så bra lydbilde som beskrevet, samtidig som de har en lukket konstruksjon er det en bragd av Shure. Det at de har lav impedans er bare et stort pluss. Man kan selvfølgelig etterlyse en mer dyptgående anmeldelse, med grafer fra gode måleinstrumenter. Men jeg tar nesten ingen såkalte proffe lydanmeldere på alvor før de innfører skikkelige blindtester.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ja de skulle hatt et panel med noen vanlige folk, iblandet noen sånne rare folk i kategorien Top Gear. James May er jo et geni i å ha spesielle meninger i så måte. Han er nok den i teamet jeg setter størst pris på at er med i gjengen.

 

Vanlige folk kunne stå for blindtestene, men det burde være de samme folka for hver hodetelefon. Også burde man som tilskuer få deres skjulte id-nummer levert med resultatene.

 

"Top Gear" kunne få gjort den subjektive delen av testen, for å kunne farget den litt, slik de "bare kan".

 

Man kunne selvfølgelig utvidet blindtesten til også å inkludere en like stor gjeng med lydfantaster. Altså:

 

- 10 stykk vanlige folk

- 10 stykk lydfantaster

- 3 stk. "Top Gear" som river ting i fra hverandre på subjektivt vis.

 

Men, hva skulle man brukt "the Stig" til?

Endret av G
Lenke til kommentar

I og med at de har gått for avtagbare ledninger, så mener jeg disse hodetelefonene i den prisklassen har et par grove mangler. Det er Bluetooth slik at man bevarer valgfriheten og det er evt. lydkansellering på omgivelsene som man kan slå av og på etter smak og behag.

Lydkansellering på åpne hodetelefoner? What...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
 

 

I og med at de har gått for avtagbare ledninger, så mener jeg disse hodetelefonene i den prisklassen har et par grove mangler. Det er Bluetooth slik at man bevarer valgfriheten og det er evt. lydkansellering på omgivelsene som man kan slå av og på etter smak og behag.

Lydkansellering på åpne hodetelefoner? What...

 

 

Trenger ikke å betale skjorta for slikt i dag. Vet ikke noe om kvaliteten da, men jeg kom nå ihvertfall med eksempel. Du får utdype hva du mener med åpne hodetelefoner. Er denne åpen?

 

http://store.sony.com/bluetooth-and-noise-cancelling-headset-zid27-M/MDRZX770BN/cat-27-catid-All-Noise-Canceling-Headphones;pgid=SvRWGPl0fRFSRpPiYLDV.W8t00004p64TWQB;sid=ZODbVY4oVsq0VdsTH-K9UbwiIiEgaMjpn91AJHDN?vva_ColorCode=BC008&_t=pfm%3Dcategory

 

 

post-30484-0-89826200-1429961770_thumb.jpg

 

 

Vs. artikkeltestens dings:

 

IMG_9970.540x360!.jpg

 

 

Eller er det dette du mener er åpent?

 

sluchatka-koss-porta-pro.jpg

 

I såfall går du langt utenfor testmodellen i artikkelen. Øverst blant disse tre bildene har jeg funnet et rimelig alternativ som har bluetooth og lydkansellering, som har samme omslutning omkring øret som testkandidaten Shure har.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

ingen på tek.no kan noe om lyd, dem gir toppkarakter utifra pris....

Ikke "dem gir" men "de gir". Skal du komme med en så nedlatende kommentar bør du formulere deg bedre. Lyd er subjektivt, og de likte det de hørte. Hvis disse hodetelefonene klarer og gi et så bra lydbilde som beskrevet, samtidig som de har en lukket konstruksjon er det en bragd av Shure. Det at de har lav impedans er bare et stort pluss. Man kan selvfølgelig etterlyse en mer dyptgående anmeldelse, med grafer fra gode måleinstrumenter. Men jeg tar nesten ingen såkalte proffe lydanmeldere på alvor før de innfører skikkelige blindtester.

 

skrivefeil må du gjerne henge deg opp i, dog får det deg til å virke desperat etter noe å påpeke... du som på din høye hest skal kritisere meg for nedlatende kommentarer burde vite bedre. Og jeg sier ikke at andre "lydanmeldere" er noe bedre... de er stort sett bløffmakere alle sammen.... 

 

 

ps: og/å burde du lese litt om

Endret av Henrik2k
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trenger ikke å betale skjorta for slikt i dag. Vet ikke noe om kvaliteten da, men jeg kom nå ihvertfall med eksempel. Du får utdype hva du mener med åpne hodetelefoner. Er denne åpen?

 

http://store.sony.com/bluetooth-and-noise-cancelling-headset-zid27-M/MDRZX770BN/cat-27-catid-All-Noise-Canceling-Headphones;pgid=SvRWGPl0fRFSRpPiYLDV.W8t00004p64TWQB;sid=ZODbVY4oVsq0VdsTH-K9UbwiIiEgaMjpn91AJHDN?vva_ColorCode=BC008&_t=pfm%3Dcategory

Nei, åpne hodetelefoner vil si at ingen lyd lukkes inne, altså at hodeklokkene har huller for å slippe ut lyd. Dette gjør at de ikke kan fungere til lydkansellering. 

 

Eksempel på et åpen er denne: http://en-us.sennheiser.com/images/718/all/square/5563/square_louped_hd_800_01_sq_high_end_sennheiser.png

 

I kontrast til det du postet. 

 

Åpne hodeklokker gir som regel best lyd fremfor lukkede, og det er kun dette shure er designet for. 

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke testa disse, men målinger her viser at det mangler endel på bassen: http://en.goldenears.net/22693

 

Eier og har testa mange audiofile hodetelefoner. Kan varmt anbefale SONY MDR-MA900 som man får på ebay for rundt 1500kr. For dette får man veldig mye for pengene. Selv noen folk på head-fi med verdens dyreste hodetelefoner (og kanskje beste) Stax sr-009 og tilhørende utstyr sier de er happy med Sony MA900 for casual lytting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det bare meg som føler denne anmeldelsen var preget av latskap? Leses jo mer som en produktbeskrivelse egentlig, med et kort paragraf om lydkvaliteten. Men så er kanskje ikke hodetelefoner det tek.no fokuserer på, så føltes jo dette mer som en produktplassering for å skaffe flere klikk til prisjakt. 

 

Hadde jo vært interessant å se frekvenser, hvordan den har blitt testet ut til forskjellige typer musikk, hvordan den reagerer på forskjellige forsterkere og hvordan den kan sammenlignes med andre headset i samme prisklasse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Trenger ikke å betale skjorta for slikt i dag. Vet ikke noe om kvaliteten da, men jeg kom nå ihvertfall med eksempel. Du får utdype hva du mener med åpne hodetelefoner. Er denne åpen?

 

http://store.sony.com/bluetooth-and-noise-cancelling-headset-zid27-M/MDRZX770BN/cat-27-catid-All-Noise-Canceling-Headphones;pgid=SvRWGPl0fRFSRpPiYLDV.W8t00004p64TWQB;sid=ZODbVY4oVsq0VdsTH-K9UbwiIiEgaMjpn91AJHDN?vva_ColorCode=BC008&_t=pfm%3Dcategory

Nei, åpne hodetelefoner vil si at ingen lyd lukkes inne, altså at hodeklokkene har huller for å slippe ut lyd. Dette gjør at de ikke kan fungere til lydkansellering. 

 

Eksempel på et åpen er denne: http://en-us.sennheiser.com/images/718/all/square/5563/square_louped_hd_800_01_sq_high_end_sennheiser.png

 

I kontrast til det du postet. 

 

Åpne hodeklokker gir som regel best lyd fremfor lukkede, og det er kun dette shure er designet for. 

 

 

 

Testmodellen har jo en plate i "karbonfiber", så da er den med andre ord ikke åpen. Ergo kunne man sammenliknet den med den rimelige bluetooth noise cancelling Sony-modellen jeg viste til. Selv om den nok faller igjennom lydmessig?

 

Om hodetelefonene var åpne som du beskriver. Hvorfor kan de ikke samtidig lydkansellere? Fordi de mangler "hørselvern" omkring?

 

Lydkansellering dreier seg jo om å få lydbølger og motfase eller noe sånn til å samstemme. Hvorfor kan ikke det skje like fullt på en åpen variant, fordi man forurenser omverdenen med motfase-støy da eller? Eller fordi det ikke er nok Watt til å generere så mye motlydsenergi som må til?

Endret av G
Lenke til kommentar

Som er godt alternativ finner man Beyerdynamic T90 rundt 4400kr som er åpne, 250ohm riktignok så her snakker vi ikke mobile hodetelefoner lenger. Som også nærmer seg HD800 i kvalitet, faktisk så vil jeg påstå at det er enkelte steder de er minst like gode, og de slår definitivt HD700. :)

Lenke til kommentar

 

 

Trenger ikke å betale skjorta for slikt i dag. Vet ikke noe om kvaliteten da, men jeg kom nå ihvertfall med eksempel. Du får utdype hva du mener med åpne hodetelefoner. Er denne åpen?

 

http://store.sony.com/bluetooth-and-noise-cancelling-headset-zid27-M/MDRZX770BN/cat-27-catid-All-Noise-Canceling-Headphones;pgid=SvRWGPl0fRFSRpPiYLDV.W8t00004p64TWQB;sid=ZODbVY4oVsq0VdsTH-K9UbwiIiEgaMjpn91AJHDN?vva_ColorCode=BC008&_t=pfm%3Dcategory

Nei, åpne hodetelefoner vil si at ingen lyd lukkes inne, altså at hodeklokkene har huller for å slippe ut lyd. Dette gjør at de ikke kan fungere til lydkansellering. 

 

Eksempel på et åpen er denne: http://en-us.sennheiser.com/images/718/all/square/5563/square_louped_hd_800_01_sq_high_end_sennheiser.png

 

I kontrast til det du postet. 

 

Åpne hodeklokker gir som regel best lyd fremfor lukkede, og det er kun dette shure er designet for. 

 

 

 

Testmodellen har jo en plate i "karbonfiber", så da er den med andre ord ikke åpen. Ergo kunne man sammenliknet den med den rimelige bluetooth noise cancelling Sony-modellen jeg viste til. Selv om den nok faller igjennom lydmessig?

 

Om hodetelefonene var åpne som du beskriver. Hvorfor kan de ikke samtidig lydkansellere? Fordi de mangler "hørselvern" omkring?

 

Lydkansellering dreier seg jo om å få lydbølger og motfase eller noe sånn til å samstemme. Hvorfor kan ikke det skje like fullt på en åpen variant, fordi man forurenser omverdenen med motfase-støy da eller? Eller fordi det ikke er nok Watt til å generere så mye motlydsenergi som må til?

 

Stemmer at den var lukket, antok at den var åpen ut i fra designet og det at de sa den lekket mye lyd. Når det kommer til hvorfor det ikke vil fungere er det vel noe av det du beskriver rett ja, vil tro det blir for vanskelig oppgave og ikke helt verdt det å støykansellere åpne hodetelefoner. 

 

Såvidt jeg vet finnes det ikke noen store åpne hodetelefoner som har denne funksjonen. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...