Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med java


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt hjelp til feilsøking :

1 er Java riktig installert (sjekk i controll panel all items du skal ha et ikon som heter java , sjekk versjon)

2 test med en annen nettleser, funker Java jre nettleser tillegget med IE.

3 konsentrer deg om chrome og Java.

Søk på nettet forteller ....

The new update of google Chrome is not supporting Java plugin

 

Man kan tvinge inn dette som følger :

 

To turn on java plugin on the new Google chrome update follow the bellow steps;

 

please find bellow steps to enable java in Chrome

 

1) Go To chrome open a new tab and paste the line bellow in it and press enter

 

chrome://flags/#enable-npapi

 

 

2) do Enable NPAPI Mac, Windows

 

Enables the use of NPAPI plug-ins. #enable-npapi

 

 

3) then do relaunch now

 

It will close chrome and open again. once done start the browser it will working now

Lenke til kommentar

Nå er jeg et skritt videre, java har blitt verifisert, noe det ikke lot seg gjøre før. Jeg måtte avinstallere den gamle versjonen. Og jeg har enabled NPAPI plug ins ved å følge intruksjoner over.

 

Men nå får jeg melding om at mine sikkerhetsinnstillinger hindrer noe med java, hva er det som hindrer??

 

Nå får jeg altså en helt annen melding:

 

  http://bildr.no/view/am43QUds

Endret av Modassir
Lenke til kommentar

 

Men nå får jeg melding om at mine sikkerhetsinnstillinger hindrer noe med java, hva er det som hindrer??

 

 

 

Det er Google som hindrer bruk av Java i Chrome. Google bruker Java til en hel del selv, så det er ikke Java i seg selv de prøver å bli kvitt, men NPAPI-støtten i Chrome, som er vanskelig å vedlikeholde på en sikker måte. Nå er NPAPI-støtten skrudd av og du må skru den på selv. I løpet av 2015 skal støtten forsvinne helt. Bruk en annen browser hvis du absolutt må kjøre Java i browseren.

 

Her står det mer, og hvordan du skrur på støtten i Chrome.

 

Enabling NPAPI in Chrome Version 42 and later  

 

Trenger du å ha Java installert i browseren din i det heletatt? I såfall kan det være lurt å passe på å installere alle sikkerhetsoppdateringer som kommer etterhvert.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Uten java kan jeg vel ikke bruke bankid osv. så jeg må ha java. Men du mente kanksje at man kan installere den på datamaskinen istedenfor på browseren?  Isåfall kan du fortelle linke til program java som kan installeres på datamaskinen og som runner normalt uten noen hindring? Jeg vil beholder chrome browser, er det noen andre bedre enne chrome browser? Jeg bruker windows 7. 

Lenke til kommentar

Alle browsere har problemer med ett eller annet. Så det er vanlig å bruke flere browsere, og velge den som passer best til oppgaven.

Prøv å bruke IE når du trenger Java. 

Hvis installering av Java er et problem, sett IE som default browser mens du installerer (noe jeg lærte av syar2003 tidligere).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...