Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er hebefil, og har lyst til å være venner med jente rundt ti


Anbefalte innlegg

Fordi et barn på 9-10 år er et BARN. Hun er på ingen måte klar for den slags oppmerksomhet, hun er ikke selv mentalt moden nok til å håndtere den seksuelle spenningen. Hun er fortsatt noen år unna å begynne å kjenne på sin egen seksualitet, hun har ikke mentale forutsetninger for å forholde seg til andres seksualitet. Det er for tidlig, rett og slett. 

 

En liten sammenligning: de fleste er enige om at det vil være skadelig for en 10-åring å måtte være den hjemme som tar ansvar for rydding, klesvask, matstell osv slik de må om de vokser opp med foreldre med alkoholproblemer. Det er for tidlig, de er ikke mentalt klare for å ha ansvar for andre på den måten. De blir den voksne i hjemmet, den som bærer med seg bekymringen for hvordan foreldre/søsken har det, som opplever at det er deres jobb å sørge for at andre har det bra.

 

På samme måte vil en 10-åring som får seksuell oppmerksomhet fra en voksen bli dratt inn i en voksen verden hun ikke er klar for. Det vil tvinge henne til å se på seg selv og andre på en måte hun ikke er klar for.  Hun vil føle at det er noe feil med henne, at det er noe hun gjør som får deg til å velge akkurat henne. Hun vil føle et ansvar for din respons, for å ufarliggjøre det overfor seg selv og andre. Hun vil bli mer på vakt overfor alle voksne, mer på utkikk etter hvilke signaler de sender ut. På akkurat samme måte som barnet med voldelig far   hele tiden har følerne ute for å vite hva slags humør han er i og hva som venter, og føler et ansvar for å ikke provosere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På samme måte vil en 10-åring som får seksuell oppmerksomhet fra en voksen bli dratt inn i en voksen verden hun ikke er klar for. Det vil tvinge henne til å se på seg selv og andre på en måte hun ikke er klar for.  Hun vil føle at det er noe feil med henne, at det er noe hun gjør som får deg til å velge akkurat henne. Hun vil føle et ansvar for din respons, for å ufarliggjøre det overfor seg selv og andre. Hun vil bli mer på vakt overfor alle voksne, mer på utkikk etter hvilke signaler de sender ut. På akkurat samme måte som barnet med voldelig far   hele tiden har følerne ute for å vite hva slags humør han er i og hva som venter, og føler et ansvar for å ikke provosere.

Dette forstår jeg ikke helt.

 

Kanskje det er det viktigste som jeg trenger å forstå, så vær så snill å hjelp der jeg trenger det.

 

*Hvorfor*, vil det være skadelig, for en ti år gammel jente, å oppleve at en eldre venn, faktisk anser henne som seksuelt attraktiv - når han ikke gjør noe galt?

Lenke til kommentar

Fordi en tiåring ikke mentalt har dannet seg begrepet seksuelt attraktiv ennå! Hun har ikke den riktige "knaggen" i hjernen å henge den koden på, den kommer ikke før hun selv begynner å utvikle sin egen seksualitet og oppleve seg selv som et seksuelt vesen. Hennes forhold til egen kropp handler om hvordan den fungerer, hvordan den kan brukes til lek og bevegelse, og en begynnende interesse for hvordan den ser ut (på en fullstendig ikke-seksuell måte). Hvordan skal hun klare å forholde seg til at en voksen ser på henne som et seksuelt objekt, når hun ikke har begynt å se på seg selv som et seksuelt vesen? Hun er et barn for pokker, hun har ingen seksualitet!

 

Dette er mitt råd: se på deg selv som om du har en avhengighet. En alkoholiker kan aldri lære seg å kose seg med et glass rødvin, en spilleavhengig kan aldri lære seg å slappe av med et slag poker med venner. På samme måte kan du, som har denne legningen, aldri tillate deg selv å ha denne typen vennskap med barn. Du kan bare ikke ta sjansen, for konsekvensene om du ikke klarer å styre deg blir så katastrofale.

 

Du må aldri tro at du kan unngå å forholde deg til din legning. Du må alltid være bevisst på dine valg, hvordan du forholder deg til barn i alle situasjoner. Styr unna alle yrker med personlig kontakt med barn, samt alle frivillige verv. Ikke få egne barn, ikke bli sammen med kvinner med barn. Du har et ansvar for å unngå å påføre barn den forvirringen og smerten som de vil oppleve dersom du gir dem den oppmerksomheten du ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har massevis av muligheter til sosial kontakt med likeverdige voksne! 

 

Du tar på ingen måte skade av å ikke få leve ut denne tiltrekningen. Ikke våg å sammenligne deg med homofile/bifile i denne sammenhengen, det handler om hvorvidt den man er tiltrukket av er en likeverdig. En tiltrekning mellom to voksne samtykkende individer kan aldri sammenlignes med et forhold der en ene er et barn og den andre voksen. På samme måte som et forhold mellom en psykisk utviklingshemmet og en funksjonsfrisk person aldri kan bli jevnbyrdig. 

 

Og ærlig talt, jeg driter i hva du føler du må "ofre". Du er den voksne her, DU har ansvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja faktisk, det er akkurat det du har. Du har ansvaret for å ikke påføre dem den skaden. At du føler du mister noe, at du ikke får leve ut den tiltrekningen, må du faktisk bare leve med. På samme måte som en alkoholiker må leve med å være totalavholds og ikke kunne jobbe på vinmonopolet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja faktisk, det er akkurat det du har. Du har ansvaret for å ikke påføre dem den skaden. At du føler du mister noe, at du ikke får leve ut den tiltrekningen, må du faktisk bare leve med. På samme måte som en alkoholiker må leve med å være totalavholds og ikke kunne jobbe på vinmonopolet. 

Jeg forstår at du mener dette, og jeg sympatiserer med resonnementet som står bak: Man ønsker å eliminere risiko.

 

Dessverre fungerer ingen ting her i dette liv basert på /eliminering/ av risiko, snarere tvert imot, det fungerer basert på risiko-vurdering, håndtering, evaluering...

 

Jeg kan ikke gå igjennom livet mitt, uten å i det minste ha sosial kontakt med mennesker som jeg liker.

Det fungerer ikke, samme hva dere ønsker.

 

Derfor forsøker jeg, med denne tenkte situasjonen, å finne løsninger isammen.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke en løsning der du er venn med 10-åringer, du må finne andre alternativer...

Ikke undervurder problem-løsnings egenskapene til en godt voksen kar som har ti-år av internett-erfaring og kanskje også programmerings-utdannelse samt krypterings-kunnskaper.

 

Men du er velkommen til å foreslå alternativer.

Lenke til kommentar

Din arbeidserfaring lyser ikke gjennom her akkurat, men, å henge med eldre folk og ha eldre venner er vel eneste alternativet her...

 

Når det er selve problemstillingen, ikke hva og hvordan som er problemet er det ingen løsning.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vær i det minste ærlig nok til å si at du ikke gidder å ta det ansvaret du som voksen er pålagt. Du ser etter løsninger som gir deg muligheten til å leve ut den drømmen, ikke etter løsninger som kan gjøre livet ditt rikt og komplett uten. Du kunne fokusert på de sosiale mulighetene du har sammen med andre voksne, men du velger å fokusere på hva du syns du må forsake ved å unngå kontakt med akkurat denne aldersgruppen. Du ønsker å leve ut den tiltrekningen, du kommer til å legge alt til rette for å gi deg selv den muligheten, og du driter i konsekvensene.

 

Jeg håper at du i det minste har bittelitt dårlig samvittighet overfor jentene du kommer til å ødelegge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du ser etter løsninger som gir deg muligheten til å leve ut den drømmen, ikke etter løsninger som kan gjøre livet ditt rikt og komplett uten.

 

Jeg håper at du i det minste har bittelitt dårlig samvittighet overfor jentene du kommer til å ødelegge.

Jeg ser etter mellom-løsninger.

 

Med andre ord, løsninger som gjør det mulig for meg, som eldre, å omgås yngre, på tross av at jeg opplever meg tiltrukket dem, under betingelsen at jeg holder meg på matta.

 

Og du kan bare brenne om du tror jeg ønsker å "ødelegge" noen.

Lenke til kommentar

Vi tror ikke at du ønsket å ødelegge disse barna. Men problemet er at en slik relasjon vil være ødeleggende for barna uavhengig av dine intensjoner.

 

Kontakt med jenter i tiårsalderen er med andre ord ikke en mellomløsning. En mellomløsning ville vært at du lever ut din legning gjennom fantasien, og ellers holder kontakten med tiåringer til der det er naturlig, som at du møter dem gjennom familie og vennskap med voksne mennesker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er det du ikke skjønner, at noe i dem blir ødelagt av å få oppmerksomhet fra deg selv om du holder deg på matta. Fordi de skjønner at noe er annerledes i hvordan du ser på dem, selv om du ikke tar på dem eller snakker seksualisert med dem. De merker at du er tiltrukket av dem, men har ikke forutsetninger til å håndtere det. De kommer alltid til å føle at det er deres feil, at de har gjort noe galt, at de har fått deg til å oppføre deg sånn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er det du ikke skjønner, at noe i dem blir ødelagt av å få oppmerksomhet fra deg selv om du holder deg på matta.

De kommer alltid til å føle at det er deres feil, at de har gjort noe galt, at de har fått deg til å oppføre deg sånn. 

Mulig du ikke har fått med deg at pubertets-alderen for jenter, har ramlet ned med 6,5 år siden 1850.

 

Jeg tror de har bedre av å bli informert om sex - som TV-programmet "Newton" skal berømmes for - og at de da kan håndtere seksuell tiltrekkning.

 

Helt ærlig her folkens: Er det ikke en bra ting, om voksne kan innrømme seksuell tiltrekkning?

 

(det er ikke snakk om å manipulere eller overtale mindre-årige til sex, kun snakk om informasjon)

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Nei. Det er fortsatt bare unnskyldninger for at du skal kunne rettferdiggjøre å leve ut tiltrekningen, selv om relasjonen er skadelig for barnet. Du har muligheten til et komplett liv både seksuelt og sosialt uten å leve ut dette, men du velger å lete etter grunner til å virkeliggjøre drømmen. 

 

En tiåring er fortsatt et barn. Et barn som bør få slippe å oppleve at en voksen er seksuelt tiltrukket av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg forstår ikke hvorfor du vil være venn med en jente på 10 år. Du er tiltrukket av jenter på den alderen, men jeg tviler på du vil trives i hennes selskap generelt. Dere har absolutt ingenting til felles, og det får alle alarmklokker til å ringe her i gården. Jeg råder deg til å søke hjelp, og heller satse på venner på din egen alder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...