Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er hebefil, og har lyst til å være venner med jente rundt ti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke hvorfor du vil være venn med en jente på 10 år. Du er tiltrukket av jenter på den alderen, men jeg tviler på du vil trives i hennes selskap generelt. Dere har absolutt ingenting til felles

Du mener sånn utover at jeg liker henne og hun liker meg, så har vi "ingen ting til felles"?

 

Du burde bli samlivsterapeut. /sarkasme

Lenke til kommentar

Det er vel dette du bare ikke vil skjønne da... Hun liker deg ikke slik du liker henne! Hun syns kanskje det er fint å få ekstra oppmerksomhet, men hun kan ALDRI like deg slik hun vil like jevnaldrende gutter etterhvert! Det vil gjøre dagen din å høre på One Direction og snakke om Isac Elliott i timevis? Har du lyst på egen ponni og lengter etter å dra på shopping med venninner? Du må bare innse at det eneste du vil få ut av dette er den seksuelle spenningen, det er det som får deg til å søke nærheten. Og det er den seksuelle spenningen hun ikke er moden for.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

 

På samme måte vil en 10-åring som får seksuell oppmerksomhet fra en voksen bli dratt inn i en voksen verden hun ikke er klar for. Det vil tvinge henne til å se på seg selv og andre på en måte hun ikke er klar for.  Hun vil føle at det er noe feil med henne, at det er noe hun gjør som får deg til å velge akkurat henne. Hun vil føle et ansvar for din respons, for å ufarliggjøre det overfor seg selv og andre. Hun vil bli mer på vakt overfor alle voksne, mer på utkikk etter hvilke signaler de sender ut. På akkurat samme måte som barnet med voldelig far   hele tiden har følerne ute for å vite hva slags humør han er i og hva som venter, og føler et ansvar for å ikke provosere.

Dette forstår jeg ikke helt.

 

Kanskje det er det viktigste som jeg trenger å forstå, så vær så snill å hjelp der jeg trenger det.

 

*Hvorfor*, vil det være skadelig, for en ti år gammel jente, å oppleve at en eldre venn, faktisk anser henne som seksuelt attraktiv - når han ikke gjør noe galt?

 

En ti år gammel jente har som oftest lite peiling på hva det vil si å være seksuelt attraktiv, og hun blir dratt inn i en verden hun ikke er klar over. Jeg hadde selv kontakt med en voksen mann på internett da jeg var 11-12, og jeg vil si det satte spor i meg. Jeg likte først oppmerksomheten av "min nye venn", men ble deretter dratt inn i en helt ny verden. Barn er pliktoppfyllende og lydige mot voksne av natur, og at noen kan misbruke det på den måten er helt utrolig. 

 

Jeg tror du selv forstår at dette er feil, men at du prøver og lure deg selv til å tro at dette er greit. Jeg dømmer deg ikke, men jeg håper du klarer å se det fra jentas synspunkt.

 

 

 

Jeg forstår ikke hvorfor du vil være venn med en jente på 10 år. Du er tiltrukket av jenter på den alderen, men jeg tviler på du vil trives i hennes selskap generelt. Dere har absolutt ingenting til felles

Du mener sånn utover at jeg liker henne og hun liker meg, så har vi "ingen ting til felles"?

 

Du burde bli samlivsterapeut. /sarkasme

 

Jeg tror helt ærlig at hun ikke liker deg på en vennskapelig eller seksuell måte. Hun ser på deg som en trygg voksenperson, og du burde ikke blande deg inn med henne på noen måte. Hun forstår nok ikke din intensjon nå, men når hun blir eldre kan dette være noe hun tenker mye på. Hun liker helt sikkert oppmerksomheten nå, men jeg tror dette er noe som kan skade henne på sikt. Hva om hun hadde gjort noe (ubevisst) seksuelt, og du hadde faktisk sjanse til å gjøre noe med henne bare fordi hun ville? Du er voksen og du bør ha selvinnsikt nok til å holde deg under barn du tenner på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk, jeg har lyttet til dere, og de av gode innspill som dere har kommet med, skal jeg tenke på.

That said, I am not like you.

 

 

Then again:

 


Jeg tror helt ærlig at hun ikke liker deg på en vennskapelig eller seksuell måte. Hun ser på deg som en trygg voksenperson, og du burde ikke blande deg inn med henne på noen måte. 

 

Jeg kan vanskelig se at intensjonen her er annen enn å så splid og tvil, på mine vegne.

Unnskyld meg, men jeg vet faktisk hva vennskapelig kjærlighet er. Synd at du velger å spre gift om det.

 

(Jeg kan gi brukeren "Pessimistisk", et skikkelig svar, men det kan bli så Tsar Bomba-nedslag, så det gjør jeg ikke med mindre hun selv er enig i det)

 

PS! Dette er sikkert veldig vanskelig for dere 'normiser' å forstå, men de som liker mindreårige, de er også villige til å utveksle velvilje.

Trenger ikke være sex, kan bare være en klem, et knip, et kyss bak øret.

Vi er ikke monstre, ei heller overgrepere, og om dere tror det så tar dere feil.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Det som er velvilje fra din side er uønsket oppmerksomhet for henne. Det er ubekvemt og ubehagelig, og kjennes helt feil. Ser du ikke selv at et kyss bak øret er en seksuell tilnærmelse? Kysser du søstra di bak øret, eller mora di? Du gjør ikke det, fordi det er noe sensuelt over det. Hos voksne kvinner er det en erogen sone. En ti år gammel jente får ingenting annet enn ubehag ut av å bli kysset av en voksen mann, uansett hvor han kysser. 

 

Jeg skjønner at du gjerne vil slippe å se på deg selv som et monster. Du er selvsagt ikke bare denne legningen, det er sikkert mye ved deg som er bra, du har gode sider og mye du kan dele med verden. Men akkurat denne siden ved deg selv kan du bare ikke leve ut, annet enn i fantasien. Du som er så techsavvy får fordype deg i VR... bare prøv å forstå at du aldri kan leve ut denne fantasien i RL uten at noen tar skade av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Seriøst, husker du ikke tilbake til tiden hvor du var ti år gammel og sprengkåt?

 

/NyLagetBolleMedPopkorn

Det der høres bare helt feil ut.

 

Så, etter å ha lest igjennom svarene i denne tråden siden sist ønsker TS en slik relasjon fordi han har et eget behov for å være rundt de han føler seg tiltrukket av og liker. Vel, her bør vel barnets beste settes foran en voksen mann sine egoistiske behov. Som sagt, 10-åringer ser på voksne som nettopp det, voksne rollemodeller. Ikke venner man omgås med som andre barn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så, etter å ha lest igjennom svarene i denne tråden siden sist ønsker TS en slik relasjon fordi han har et eget behov for å være rundt de han føler seg tiltrukket av og liker. Vel, her bør vel barnets beste settes foran en voksen mann sine egoistiske behov. 

 

Jeg kan forstå og være enig i det, men vær så snill: Påvis meg at det er gærent for en voksen å ha et sosialt forhold til en mindreårig.

 

Jeg har allerede sagt at jeg er seksuelt trygg, jeg er ikke farlig.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi bevise noe som helst for deg? Det hjelper jo ikke likevell, du er jo bare ute etter en eller annen form for aksept for dine holdninger, og dermed legitimering av og innlede forhold med mindreårige jenter. 

 

Om det gjør det enklere for deg og forstå så kan vi jo si at det ikke er sosialt akseptert at eldre menn har venneforhold med mindreårige jenter uten noe familiære relasjoner. Det finnes sikkert unntak, men det gir ikke aksept for og aktivt søke etter jenter.

 

Du sier jo også at du kun er tiltrukket til en viss type jenter i denne alderen, og det er vel disse du vil innlede venneforhold med. Hvordan kan du da si at du er seksuelt trygg når du velger jenter basert på hva som tenner deg seksuelt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du sier jo også at du kun er tiltrukket til en viss type jenter i denne alderen, og det er vel disse du vil innlede venneforhold med. Hvordan kan du da si at du er seksuelt trygg når du velger jenter basert på hva som tenner deg seksuelt?

Ikke kun, men sterkt.

 

Skjønner bekymringsgrunnlaget ditt, men for å si det slik: Skikkelige menn voldtar ikke kvinner.

 

Jeg er heller ikke en person som begår seksuelle overgrep.

 

Greit, for å være brutalt ærlig: Om en jente under lav-alder, som jeg likte, hadde foreslått sex, så hadde jeg ikke klart å si nei.

 

Samtidig, så hadde jeg aldri presset ei jente for sex.

 

Jeg er bare ikke slik.

Lenke til kommentar

For min del, som far, så koker dette ned til en veldig enkel ting. Jeg hadde aldri stolt på at en mann som sier han er seksuelt tiltrukket til 10 år gamle jenter greide og styre seg. Og det tror jeg jeg har de aller fleste foreldre med meg på. 

 

Da blir det jo opp til deg da, enten prøve og finne en eller annen familie som av en eller annen grunn godtar dette, eller innlede forhold til disse jentene uten at foreldrene vet om det. Så kan vi jo tenke på hvordan det ser ut.

 

For min del så virker denne holdningen din til saken falsk, og det har jeg sagt gjenntatte ganger gjennom tråden her. Jeg tror ikke du er her for og få andres syn på saken, jeg tror du er her for og få en eller annen form for aksept. Beklager, det får du ikke av meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del, som far, så koker dette ned til en veldig enkel ting. Jeg hadde aldri stolt på at en mann som sier han er seksuelt tiltrukket til 10 år gamle jenter greide og styre seg. 

 

For min del så virker denne holdningen din til saken falsk, og det har jeg sagt gjenntatte ganger gjennom tråden her. 

På seg selv kjenner man andre.

 

...det er ikke som om jeg ikke har alternative måter å gjøre ting på, men i anstendighetens navn hadde jeg foretrukket ærlighet.

 

Nuvel.

 

(Hei KRIPOS, gir dere beskjed en time eller to før dere kommer, så får jeg handla inn Marie-kjeks og føysa litt over gålvet?)

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

For min del, som far, så koker dette ned til en veldig enkel ting. Jeg hadde aldri stolt på at en mann som sier han er seksuelt tiltrukket til 10 år gamle jenter greide og styre seg. 

 

For min del så virker denne holdningen din til saken falsk, og det har jeg sagt gjenntatte ganger gjennom tråden her. 

På seg selv kjenner man andre.

 

Påstår du at jeg også er tiltrukket til mindreårige nå eller? 

 

Fint det, får ikke svaret du vil ha så da bare klipper og limer vi litt, og later som 99 % av det som blir sagt i tråden her ikke eksisterer.

 

Som sagt, du er bare ute etter aksept for dine egoistiske ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Som sagt, du er bare ute etter aksept for dine egoistiske ønsker.

 

 

 

Jeg hater editoren her, den får meg til å fremstille meg som en kar med minus 60 i IQ.

 

Anyway, nei, som jeg forsøkte å si innledningsvis, jeg ønsker å være veldig bevisst rent empatisk, for hvordan andre mennesker rundt <jenta jeg liker> hadde oppfattet akkurat det.

 

Og nei, jeg er ikke ute etter aksept. Herre, da hadde jeg posta det hele på andre nettsteder.

 

Jeg er ute etter saklig kritikk.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Jeg er heller ikke en person som begår seksuelle overgrep.

 

Greit, for å være brutalt ærlig: Om en jente under lav-alder, som jeg likte, hadde foreslått sex, så hadde jeg ikke klart å si nei.

Nå er vel strengt tatt disse to setningene motstridende. Du er per definisjon en person som begår seksuelle overgrep om du har sex med en jente under 16 år, uavhengig av hvem som foreslår sexen.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Et problem som jeg ser for meg at kunne ha blitt løst med "Hey jeg er litt sånn pedo i hodet, så ikke gi meg noe tilbud om sex, for da klarer jeg ikke å si nei".

 

(hater fremdeles editoren her, kan vi skrøyme han programmereren ned og smøre han inn med honning og putte han på ei maurtue?)

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Føler at her er det masse folk som kikker på tråden, men er redde for å si ting.

Ok.

Jeg ble først oppmerksom på at jeg hadde pedofile tendenser, når jeg kom tilbake fra et utenlandsopphold, og fortalte med innlevelse, en bekjent, at jeg hadde lekt kjekt med en fem år gammel jente, og satte så stor pris på personligheten hennes at jeg tenkte at når hun ble eldre, så hadde hun vært klar.

Selvsagt bare tenårings-vyer, men.

Det var et par ti-år siden, og mine preferanser for unge jenter, har ikke endret seg.

Det er noe jeg må leve med, og i utvidet grad, noe samfunnet må akseptere og også leve med.

Lenke til kommentar

Umyndigjørelsen med "godteri" er jo bra.

Utover det, du hadde foretrukket at en map (minor attracted person) hadde elget seg innpå barn, UTEN å gi beskjed om at han hadde seksuelle tiltrekninger, som i spesielle situasjoner KUNNE være slik at risiko for feil oppstod?

 

Jeg synes det er teit, at man ikke kan være ærlige, og ha litt tillit, og innrømme feil og også risikoer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...