Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Jeg er hebefil, og har lyst til å være venner med jente rundt ti


Anbefalte innlegg

 

Trur også eit slikt forhold kan ødelegge for ungen reint psykisk, eller ha ein negativ virkning på ungen i seinare tid, det er jo ikkje sunt (no tenker eg selvsagt ikkje iforhold til familie og bekjente, men ein fremmed)

No eksistere da sikkert lite studier på "dette", så har ikkje kilder å reffere til, men det er jo rett og slett fordi det blir sett pås som nøyaktig hva alle her sier til deg, taboo, feil, galt. 

At noe er er tabu i en gitt kultur, sier lite om hvorfor det er tabu, og ingen ting om hvilke grunner det er til at det er tabu.

 

Værsågod, ha litt køntri til bildene: https://www.youtube.com/watch?v=8DQoUOeKv34
 
Man har det tross alt ikke kjippere enn man innbiller seg selv.

 

 

Trur også eit slikt forhold kan ødelegge for ungen reint psykisk, eller ha ein negativ virkning på ungen i seinare tid, det er jo ikkje sunt (no tenker eg selvsagt ikkje iforhold til familie og bekjente, men ein fremmed). kan no ikkje føre noko godt ut for ungen sin del. Men du tenker jo kun på deg sjølve og klare åpenbart ikkje å få med deg kva folk skriv te deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur også eit slikt forhold kan ødelegge for ungen reint psykisk, eller ha ein negativ virkning på ungen i seinare tid, det er jo ikkje sunt (no tenker eg selvsagt ikkje iforhold til familie og bekjente, men ein fremmed). kan no ikkje føre noko godt ut for ungen sin del. Men du tenker jo kun på deg sjølve og klare åpenbart ikkje å få med deg kva folk skriv te deg. 

 

Ja jøss, enhver er salig i sin tro.

 

Og som Tor Erling Staff har vært inne på, hvorfor er det et ødeleggende overgrep for en mindreårig, å ha sex med en eldre, her i Norge, mens det er helt greit i mange andre land?

 

Den fordømmelsen der, er moralistisk og kulturelt betinget, og den skaper grunnlaget for en selv-forsterkende offer-industri innen psykiatrien.

 

Eksempelvis, Rind-kontroversen, hvor et metastudie avdekket at CAS - child adult sexual encounters - ikke var skadelige med mindre det ble benyttet tvang, vold, eller manipulering - ble enstemmig fordømt av både over- og under-huset i den amerikanske kongressen.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Rind_et_al._controversy

 

En politisk fordømmelse av konklusjonene i en seriøs vitenskapelig metastudie, som ble fagfelle-vurdert, gjennomgått på bauger og kanter, replisert, og funnet å være korrekt.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Takk for det, og ikke minst takk for at du tok deg bryet med å nyansere og skille mellom pedofili og hebefili. Takk.

Jeg tror jeg må snakke litt mer med nettopp disse på virped, jeg ville bare ha deres innspill først, for å finne litt rammene av reaksjoner og sette ting i perspektiv.

Dere er flotte og fornuftige folk, fortsett å være det. 

 

Og ja, @mods plz not to doxx.

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

 

 

Trur du skal bare drite i tanken.

Veldig rart.

 

Ja, at jo flere som bare blanko-fraråder meg uten saklig begrunnelse, men kun henviser til kulturelle relativiteter som "dette er ikke vanlig", jo mindre hører jeg etter.

 

 

 

 

 

"jo flere som bare blanko-fraråder meg uten saklig begrunnelse, men kun henviser til kultirelle rela...... bla bla, jo mindre hører jeg etter".

 

 

Konklusjon:

 

Til alle dere normale mennesker der ute, som motsier meg og mine ønsker om å "bli venn med" en 10 år (!!) gammel jente, jo mer faen gir jeg, og ikke gidder jeg å respondere som et normalt fungerende menneske,  JEG (en OVER førti år gammel voksen drittmann) er KUN interessert i hva JEG vil. Og IKKE noe annet.

 

 

 

Konklusjon igjen:

 

 

Nummer en: Dra til helvete  ;)

Nummer to: Kontakte politiet, og hvis admin her inne eier et snev av kompetanse så hiver de deg på ræva og ut herifra så fort som faen mulig.

 

 

Fyren har jo ikke gjort noe galt, så ser ikke noen grunn til å ta slike drastiske skritt. Det viktig å skille mellom legning og handling når det gjelder pedofili. Det gjør lovverket og det gjør også oppegående voksne mennesker. Ved å svartmale ham og kaste edder og framstille ham som et monster, så tror jeg ikke sjansene minker for at han velger å begå noe overgrep, snarere tvert imot. Han er et menneske, akkurat som oss. Og det er modig gjort av ham å stikke hodet fram på denne måten. Jeg er enig i at hans syn på problemstillingen er feilaktig, men da er det jo bedre at han diskuterer det her, enn at han går og gjør noe. Han har like mye ytringsfrihet som alle andre, så å sperre ham ute fra forumet mener jeg ville være uetisk og uhensiktsmessig.

Endret av Aiven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men Espp, noe av problemet vi har her er jo at han IKKE har holdt seg unna barn. Han ser ingen grunn til å holde seg unna, tvert om: han oppsøker barn.

 

Og jo, en psykolog kan hjelpe. Han kan få hjelp til å finne mestringsteknikker som gjør at han unngår  å fremdyrke opphisselsen, som gjør det lettere å motstå fristelsen, og han kan få hjelp til å forstå hvorfor dette ikke oppleves slik han tror fra barnets side.

 

For det er tydeligvis helt umulig for han å forstå at barnet opplever det på noen annen måte enn slik han selv opplever det: som en forelskelse, en gjensidig tiltrekning. Hør på meg som var dette barnet og lever med følgene av det i dag: barnet føler ikke det samme som han. Barnet opplever å få sin tillit misbrukt, sine grenser overskredet og forholdet til sin egen kropp forstyrret. Barnet knytter ingen positive opplevelser til seksuell oppmerksomhet fra en voksen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Psykolog kan ofte være til hjelp, men ikke alltid, da det fordrer at pasienten selv er motivert og har et ønske om å forandre seg. Videre så krever det høy faglig dyktighet (hvilket ikke alltid er tilfellet) og en viss form for kjemi mellom behandler og pasient (altså trenger man litt flaks).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Psykolog kan ofte være til hjelp, men ikke alltid, da det fordrer at pasienten selv er motivert og har et ønske om å forandre seg. Videre så krever det høy faglig dyktighet (hvilket ikke alltid er tilfellet) og en viss form for kjemi mellom behandler og pasient (altså trenger man litt flaks).

Kognitiv terapi kan være litt komplisert å vurdere relevansen og effektiviteten av, da det i likhet med eksponerings-terapi, årsaksforklares for feil-rate, at "pasienten ville det ikke nok selv".

 

Litt sånn "hvor mange psykologer trenger man for å skru inn en lyspære? Bare en, men lyspæra må ville det selv".

Endret av EinSånnEinJa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, da legger jeg på røyret i denne tråden, den har levd lenge nok (og vært et irritasjonsmoment og tatt av tid for noen), så vi må uansett avslutte før eller siden.

Jeg takker dere for innspill - spesielt de innspillene som har forsøkt å forholde seg til meg som menneske, og ikke bare et kasus - og velger å avslutte med en video som viser hvordan jeg opplever mange mennesker sine holdninger, til det hele.



Peace & Love. Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...