Gå til innhold

Styr unna Hello Norway! Useriøst jallaselskap.


Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste! 

 

Hello Norway er ett useriøst drittselskap, som i samtaler med kunder unnlater og informere om kostnader. Selv med spørsmål direkte rettet mot emnet, så "vrir" de seg unna med vage svar. 

 

Før de i ettertid da sender krav med merkelige gebyr, og henviser mot abb.vilkår som ikke ligger lett tilgjengelig på nettsiden. Ved klaging, avviser de klagen ved første kundekontakt. For deretter henviser til at klagen må rettes via brukerklagenemda som har 6 mnd behandlingstid. Selvfølgelig med ønske om at kunden skal gi seg, og ikke orke å ta på seg bryet.

 

Svindelen deres har de beskrevet med 2 små linjer i det store vilkår dokumentet.

 

Styr unna! Det er INGEN grunn til å velge disse, framfor flere av de operatørene som faktisk opererer seriøst.

 

Endret av Rusher
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hello, men hellos underselskap xito. Så langt fungere det ok.

 

Problemet er at det ikke er mange rimelige aktører igjen på telenor sitt nett. Hello/xito er en av dem. Ble tvunget til å bytte vekk onecall de de ikke gadd gi meg dekning mer (dvs bytta til netcom sitt nett).

Ja noe annet skulle jo være rart, siden det er Telenor som leverer tjenesten. Samtidig skal det godt la seg gjøre å rote til ett forhåndsbetalt abonnement. Da begrenser det seg litt selv hva de kan finne på å fakturere. Men bare at de er eid av Hello er grunn nok til å styre unna. 

 

Talkmore er på Telenor nett, å da har man det man trenger.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg finner ikke noe i vilkårene deres som kan gi dem rett til å fakturere gebyrer i forbindelse med oppsigelsestid. Så da må det isåfall være noe de har endret på. EDIT: dette gjelder bedriftsavdelingen til Hello, jeg leste vilkårene til privatavdelingen.

 

Vurderer å bytte abonnement til dem og tror jeg kommer til å gjøre det.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke noe i vilkårene deres som kan gi dem rett til å fakturere gebyrer i forbindelse med oppsigelsestid. Så da må det isåfall være noe de har endret på.

 

Vurderer å bytte abonnement til dem og tror jeg kommer til å gjøre det.

Visst du ønsker å støtte en useriøs aktør, så be my guest!

 

Finnes andre, bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvorfor porterer ny operatør nummeret før tidligere avtale er oppfylt?

Enhver person/bedriftseier ville jo sjekket både bindingstid og oppsigelsestid på abonnementet før man bytter, og evt. gi ny operatør beskjed om å ikke portere for tidlig.

 

Dette blir litt som å selge telefonen uten å logge ut av kreditkortet i applestore/playstore for så klage til banken eller apple i ettertid, at uvedkommende har lastet ned på hans konto...

Lenke til kommentar

Hvorfor porterer ny operatør nummeret før tidligere avtale er oppfylt?

Fordi det er slik regelverket er utformet. Om eieren av et nummer gir samtykke til å portere det ut fra en eksisterende avtale, så blir det det.

 

Edit: Alle operatører gjør dette.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Visst du ønsker å støtte en useriøs aktør, så be my guest!

 

Finnes andre, bedre alternativer.

For det første så er dette bediftsavdelingen til Hello. For det andre så var avtalen, som inneholdt disse betingelsene, godkjent av begge parter. Jeg tviler også sterkt på at bedriftsrepresentanten/kunden i det hele tatt har lest vilkårene når han godtok avtalen (isåfall hadde h*n vært klar over dette). For det tredje så er ikke dette relevant for privatavdelingen til Hello, og derfor heller ikke relevant for meg fordi jeg er privatkunde og vilkårene ikke inneholder verken oppsigelsestid eller bindingstid for privattjenestene. For det fjerde så trenger ikke dette å være et forbrukerfientlig jallaselskap bare fordi det har vært en uenighet her, og det trenger heller ikke å representere privatavdelingen til Hello. Og det er neppe samme folka som driver Hellos privatavdeling.

 

 

På samme måte som du linker til en haug med klager som har fått medhold kan jeg gjøre det samme med konkurrenten. Telenor, et useriøst jallaselskap! Styr unna!:

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Desember/Sak-315-933-Desember-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/November/Sak-297-933-November-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/November/Sak-294-933-November-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/November/Sak-290-933-November-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/September/Sak-264-933-September-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Juni/Sak-195-933-Juni-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Mai/Sak-146-933-Mai-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2014/Februar/Sak-69-933-Februar-2014

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2013/September/Sak-244-933-September-2013

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2013/August/Sak-225-933-August-2013

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/Desember/Sak-331-933-Desember-2012

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/Desember/Sak-326-933-Desember-2012

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/November/Sak-275-933-November-2012

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/April/Sak-87-933-April-2012

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2012/Mars/Sak-74-933-Mars-2012

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/Oktober/Sak-265-93390-oktober-2010

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/Juli/Sak-195-93310-juli-2010

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/April/Sak-116-93390-april-2010

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2010/Mars/Sak-103-93390-mars-2010

https://www.brukerklagenemnda.no/www/Hjem/Saksbehandling/Nemndas-Avgjoerelser/2009/Juli/Sak-243-93380-juli-2009

 

 

Som sagt, for et jallaselskap Telenor er, skal aldri bli kunde hos dem!

 

Alternativet mitt er Telenor og Djuice, jeg kan ikke ha en operatør som bruker Netcom. Så igjen, hva er dine "bedre alternativer", og hva skjer når jeg kan liste opp en haug med klager mot dem som har fått medhold? Jeg ender vel opp med å ikke kunne bli kunde hos noen telefonselskaper fordi alle er jallaselskaper! Kan også nevne at listen over klager med medhold er dobbelt så lang hos min nåværende operatør, som jeg faktisk har vært fornøyd med. Så det kan vel diskuteres hvor vidt dette har særlig betydning.

 

 

Min endelige beslutning: Jeg skal prøve Hello når bindingstiden på mitt nåværende abonnement er utgått. Jeg synes hele denne tråden er useriøs, gi meg gjerne en grunn til hvorfor jeg tar feil.

Endret av AdNauseam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest medlem-366407

Jeg anbefaler Telipol som også bruker Telenor sitt nett. De hadde akseptable priser sist jeg sjekket. Ikke så lett å sammenligne nå lenger, etter at www.telepriser.no ble lagt ned.

 

Tek.no som vel (?) drifter dette forumet har en like fin kalkulator for å sammenligne mobilabonnement som telepriser hadde. Så hjelpen er ikke langt unna :)http://www.tek.no/mobilabonnement

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Telipol som også bruker Telenor sitt nett. De hadde akseptable priser sist jeg sjekket. 

 

Har så langt gode erfaringer med Telipol: FriBruk 3 GB - kr 245.-. Selv om mye går på wi-fi holder 1 GB (kr 169.-) som regel ikke. Det fine er at de kutter ikke databruken, men setter ned hastigheten (tipper at dette ikke gjelder 1 GB-abonnementet). Kombinerer dette med One Call Kontant til bruk i Sverige (0,39/0,39).

 

Forøvrig ser det ut til at Telia Sonera/NetCom virkelig har svingt seg opp på dekning nå.

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Har merket litt forbedring i dekning hos Netcom faktisk. De har også kjøpt opp Network Norway (som etter min erfaring har trøblete tilkobling), så tror det blir bra når Netcom slår det sammen med sitt eget nett.

 

Ang. Telipol så mangler de bl.a. HD-Voice og mulighet for flere sim-kort (f.eks. tvillingkort) (ifølge Tek sin tjeneste). Men, det er mange som ikke trenger dette.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...