Gå til innhold

Styr unna Hello Norway! Useriøst jallaselskap.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, de holder nok på med en oppgradering for tiden. Jeg har allerede fått tilsendt nytt SIM-kort. Dette har jeg fått beskjed om at har å gjøre med at de skal ta i bruk infrastruktur som tidligere tilhørte Network Norway, som Ice overtok. I tillegg til at de bruker Telias nett der NetworkNorway ikke finines.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Når prisene er lavest på markedet så synes jeg man kan finne seg i at kundeservice ikke er helt på topp. Noe MÅ jo skille billig fra dyr leverandør. Så noe begrenset kundeservice fra de som tilbyr billige abonnement er ok. De færreste har jo ikke behov for å kontakte kundeservice til enhver tid. Det folk klager på er jo deres egen feil for de leser ikke prislisten nøye nok. 

Lenke til kommentar

Det er ikke folks egen feil. De viste ikke dette i prislisten sin før veldig mange hadde klaget. Jeg har aldri gått over datakvoten min hos ice.net. Hos Hello kom jeg over datamengden merkelig nok hver eneste gang, til tross for at jeg ved ett tilfelle skrudde den helt av. Sorry, har veldig vanskelig for å tro på Hello. Spesielt da også flere har vunnet når de har gått til sak mot de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@MiniElg: det er dessverre et stort problem at operatørene har manglende eller utydelige prislister. Dette er mest vanlig hos de små, men Telia og Telenor har ofte problemer med å forklare hvilke priser som gjelder. Jeg kan komme med en masse eksempler, men det er lite fruktbart å bare liste opp en rekke saker.

 

Det som hadde vært bedre, er å lage en salgs serviceerklæring, dvs. en standardisert liste over priser og tjenester, der operatørene tydelig og på en standardisert måte måtte angi hvilke priser og betingelser som gjelder i forskjellige situasjoner.

 

F.eks. så betyr "fri bruk i EU" tre forskjellige ting hos Chili, Telia og Telenor. Markedsfolka er veldig flinke til å komme med utsagn som "nå kan økonomisjefen sove trygt" og "nyt en Cafe Latte på en fortauscafe i Roma mens du finpusser presentasjonen", mens brukerne gjerne vil vite hva de betaler.

 

Hvis noen lurer på det: Hos Chlili gjelder de inkluderte minutter/sms trafikk til Norge, hos Telia gjelder de til Norge og det landet man besøker, mens Telia inkluderer trafikk til hele EU/EØS. Med forbehold om at a) info hos operatørene er korrekt, og b) jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...