Gå til innhold

Styr unna Hello Norway! Useriøst jallaselskap.


Anbefalte innlegg

Har brukt Hello i 6mnd nå, aldri hatt problemer og aldri betalt så lite for mitt forbruk som jeg gjør nå. Supert selskap for de som faktisk klarer å holde orden på forbruket sitt! Lykke til videre med ditt overforbruk ;)

Jeg burde ha opplyst om at jeg også har sperre på mobilen som varsler i fra hvis jeg nærmer meg datakvoten, jeg hadde den aktuelle måneden brukt 400MB noe som er langt under de tilgjengelige 1,5GB. Jeg får bare mer og mer lyst til å anmelde saken siden det nå er et faktum at hello har svindlet meg. For meg virker det som hello spekulerer i om folk gidder å ta seg dette bryet, litt på samme måten som parkeringsfirmaene.

Kan legge til at jeg er strålende fornøyd med Ice så langt og at de både har gratis BankID og ikke tar betalt for data utover kvote, de senker kun hastigheten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Hvilken liten skrift snakkes det om, og er det noe de andre operatørene ikke har?

 

Det ville vært fint om de kan klippes ut og limes inn her på forumet.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Med 5 mobilabonnement, hvor 3 av brukerne er barn, er det faktisk utrolig viktig å velge riktig abonnement. I vinter byttet vi fra Talkmore til Hello.no, da fordi Hello var rimeligere og vi tenkte vi skulle spare noen hundrelapper. Etter noen måneder med Hello har plutselig databruken min gått voldsomt opp, og det uten at jeg kan skjønne hvorfor, for databruk-vanene mine har ikke akkurat endret seg siden jeg bytta mobilleverandør. Faktisk har samtlige av hustandens medlemmer på mystisk vis økt sin databruk etter at vi bytta til hello. Lukter jeg litt ugler i mosen her eller........Nå anklager ikke jeg Hello for å tukle med mobildataen.....jeg bare sier at det er litt underlig at vi alle har fått økt databruk og blir mye raskere fri for data nå enn før vi bytta til Hello.


Og i dag kom sjokket! Jeg hadde brukt 210 MB over datapotten siden lørdag, og det har da altså kosta meg 313 kr! Min eldste datter hadde brukt 599 MB siden fredag til en pris av 638 kr. Jeg trodde omtrent ikke mine egne øyehull. Jeg har hatt Chess, som tar 20 kr maks per dag i overforbruk, Talkmore 25 kr maks per dag og Icenet belaster deg ikke noe, de setter bare ned hastigheten. Så jeg ble veldig overraska over at Hello regelrett driver på med ran på høylys dag. Vel, mitt kundeforhold hos Hello tar en brå slutt kan dere forstå, for jeg har ikke sansen for blodsugende telefonselskaper med vilkår som har veeeldig liten skrift. Når man har barn med abonnement er man helt fullstendig avhengig av å ha kontroll, ellers kan man plutselig sitte med telefonregninger i tusenkroners klassen. Så ikke gå i samme felle som meg,- les den lille teksten også, og ikke bare gå ut fra at de forskjellige selskapene opererer på omtrent samme vis. De selskapene som tilbyr rimelige abonnement kan nemlig bli veldig dyre, og har du Hello har du null kontroll, og i løpet av en dag eller to kan regninga ha tredoblet seg. 


Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er varierende praksis på hvordan overforbruk håndteres. Jeg ville blitt dritsur om hastigheten plutselig ble strupet, så her gjelder det å velge operatør med omhu.

 

Det å kaste ut av seg at Hello driver med svindel er vel noe drøyt og har aldri opplevd dette selv. Du kan sjekke hva som har brukt datatrafikk på telefonen og sette opp grenser slik at du kan følge med om du går over. (instillinger-mobildata).

 

Jeg vil påstå at dette trolig er "brukerfeil" og ikke svindel fra Hello.

 

Kanskje noe er feil med det trådløse nettet hjemme slik at man har brukt mobildata i stedet?

 

Som du skriver så praktiserer Ice på en annen måte, og siden dere har dårlig kontroll er kanskje dette abonnementet å anbefale for dere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

På Hellos sider står det tydelig at overforbruk blir fakturert. Dessverre er det en del operatører som fakturerer overforbruk, men det er helt lovlig.

 

Det egentlige problemet er at all markedsføring går på antall GB per krone, mens en rekke spesialpriser ikke er synlige før du har lett nøye. Forutsatt at du vet hva du skal lete etter.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Jeg ville ha kontaktet Hello på dette, jeg. Dette har tydeligvis fungert tidligere og så vil du forlate selskapet straks du aner en feil?!

 Jeg tror også Hello ikke registrerer overforbruk f.o.m. *3 GB-abonnementet til kr 200 <- FEIL.De fleste selskapene krever for overforbruk av det minste abonnementet og kjører ikke ICE på tidsbegrenset abonnementsvilkår?

 

*Ringte Hello og strupegrensen for 3 GB er ved 5 GB og 5 GB-abonnement ved 8 GB. 

 

 

 

Under: Ok, så ICE har sluttet med at dette er kampanjepris?

Endret av GeirHH
Lenke til kommentar

Hos Ice er det i hvert fall slik at hvis man bruker mer enn datakvoten, så blir hastigheten strupet. Men man blir ikke tilleggsfakturert, noe som er en god ting, selv ikke på deres billigste abonnement. Det står heller ikke noe om at prisen vil gå opp etter en stund. Jeg hadde Chess før, og ble ganske lei av tilleggsfakturering på forbruk utover det som var inkludert. Det slipper jeg nå med Ice, veldig deilig.

Lenke til kommentar

 

Med 5 mobilabonnement, hvor 3 av brukerne er barn, er det faktisk utrolig viktig å velge riktig abonnement. I vinter byttet vi fra Talkmore til Hello.no, da fordi Hello var rimeligere og vi tenkte vi skulle spare noen hundrelapper. Etter noen måneder med Hello har plutselig databruken min gått voldsomt opp, og det uten at jeg kan skjønne hvorfor, for databruk-vanene mine har ikke akkurat endret seg siden jeg bytta mobilleverandør. Faktisk har samtlige av hustandens medlemmer på mystisk vis økt sin databruk etter at vi bytta til hello. Lukter jeg litt ugler i mosen her eller........Nå anklager ikke jeg Hello for å tukle med mobildataen.....jeg bare sier at det er litt underlig at vi alle har fått økt databruk og blir mye raskere fri for data nå enn før vi bytta til Hello.

Og i dag kom sjokket! Jeg hadde brukt 210 MB over datapotten siden lørdag, og det har da altså kosta meg 313 kr! Min eldste datter hadde brukt 599 MB siden fredag til en pris av 638 kr. Jeg trodde omtrent ikke mine egne øyehull. Jeg har hatt Chess, som tar 20 kr maks per dag i overforbruk, Talkmore 25 kr maks per dag og Icenet belaster deg ikke noe, de setter bare ned hastigheten. Så jeg ble veldig overraska over at Hello regelrett driver på med ran på høylys dag. Vel, mitt kundeforhold hos Hello tar en brå slutt kan dere forstå, for jeg har ikke sansen for blodsugende telefonselskaper med vilkår som har veeeldig liten skrift. Når man har barn med abonnement er man helt fullstendig avhengig av å ha kontroll, ellers kan man plutselig sitte med telefonregninger i tusenkroners klassen. Så ikke gå i samme felle som meg,- les den lille teksten også, og ikke bare gå ut fra at de forskjellige selskapene opererer på omtrent samme vis. De selskapene som tilbyr rimelige abonnement kan nemlig bli veldig dyre, og har du Hello har du null kontroll, og i løpet av en dag eller to kan regninga ha tredoblet seg. 

 

 

Har du ikke fått sms om at datakvoten er oppbrukt? Jeg får SMS fra Hello hver gang jeg nærmer meg grensa på datakvoten (50Mb før grensa nås ca).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Et slikt varsel er lite verdt. Hvis det går til en av ungene skjønner ikke ungen verken hva varselet betyr eller hva som må gjøres. Og hvis det kommer mens du bruker mobilen som router ser du det kanskje ikke i det hele tatt.

 

Pluss i boka til dem som bare struper eller kutter forbindelsen tvert (ICE, Telia).

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

 

Har du ikke fått sms om at datakvoten er oppbrukt? Jeg får SMS fra Hello hver gang jeg nærmer meg grensa på datakvoten (50Mb før grensa nås ca).

 

 

Hello har ikke live innlesing av forbruk fra Telenor så du kan ha passert inkludert datamengde før de rekker å sende deg sms. Det har Hello selv bekreftet på Facebook-veggen sin, og det er ikke annet man kan gjøre enn å være påpasselig.

Lenke til kommentar

Pluss i boka til dem som bare struper eller kutter forbindelsen tvert (ICE, Telia).

 

Telia gjør det dessverre ikke på de to rimeligste abonnementene sine, Smart Mini og Smart Basis:

 

Data etter inkl. kvote 

Kr 1,99 pr MB, maks 399,-/mnd

 

Edit; Telia har også datakontroll for disse abonnementene slik Telenor har. En slektning av meg klaget over at han fikk ekstrakostnad med Telia-abonnementet sitt her om dagen så nå skal jeg tipse om at det kan unngås for fremtiden.

 

På alle Telenor og djuice-abonnement kan man legge til tjenesten Datakontroll Norge og data sperres i det du når grensen for abonnementet inntil du opphever sperren eller kjøper ekstrakvote.

 

De eneste som fortjener skikkelig pluss i boken her er Ice som struper på alle abonnementene slik at du aldri vil få ekstrakostnader med mindre du selv velger mer data.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

De eneste som fortjener skikkelig pluss i boken her er Ice som struper på alle abonnementene slik at du aldri vil få ekstrakostnader med mindre du selv velger mer data.

Jepp, en vesentlig grunn til at jeg gikk fra Chess til Ice. Må si jeg likte synet jeg møtte på Mine Sider hos Ice. I løpet av juni har jeg ringt nesten dobbelt av ringekvoten jeg hadde hos Chess (150 min), samt gått langt over datakvoten jeg hadde (150 MB). Likevel, betaler fortsatt bare 99 kr for juni. Hadde jeg fortsatt med Chess ville prisen vært mye høyere.

 

Dessuten, det er Ice som er den virkelige utfordreren til Telenor og Telia, de er nemlig den 3. nettoperatøren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

ICE blir ingen utfordrer før de dropper pristillegget til spesialnummer. Inntil da vil de være same shit, new wrapping Jeg har ingen illusjoner.

Lenke til kommentar

Gikk vekk fra Hello for 1 1/2 år siden. Da hadde de ikke noe klar oversikt om pristillegg hvis man gikk over datamengden. Det har de satt i ettertid. Det er flere som har gått til sak mot de og vunnet. Sikkert ikke alle, men det er lett å finne de sakene på nett. Tror de er henvist til todligere i denne tråden.

 

Jeg har gårt til ICE og er akkurat som jeg var med OneCall og Chess, temmelig fornøyd. Hello har fått vanvittig mye klager og burde ha forandret seg, men det har de tydeligvis ikke. Jeg har aldri betalt så store mobilregninger noensinne. Dette var også før straffegebyrene deres ble senket litt. Jeg har dessverre ikke noe positivt å si om Hello. Mulig det er systemfeil og ikke at de er sleipe, men resultatet er det samme, jeg føler meg fortsatt lurt av de og vil aldri gå tilbake.

 

At enda flere reagerer bekrefter bare det jeg har trodd. Det er noe råttent i den bedriften der.

Endret av MiniElg
Lenke til kommentar

ICE blir ingen utfordrer før de dropper pristillegget til spesialnummer. Inntil da vil de være same shit, new wrapping Jeg har ingen illusjoner.

 

 

 

 

Såvidt jeg kan se så speiler Ice stort sett nettleverandøren sin Telia sine priser for spesialnummer?

 

De er faktisk billigere i oppstart og minuttpris på f.eks. 810 til 819-numre, helt likt på samtaler til 5-sifrede numre og litt dyrere på Ruteopplysningen 177 og Vegvesenet 175. På 820-numre er Ice billigere enn Telia på flere av nummerseriene, så hvilket pristillegg er det du mener?

 

Edit: Ice tar til og med 0,00 kroner for oppstart og 0,00 per minutt til sin egen kundeservice til tross for at det er 5-sifret nummer mens Telia tar 0,89 oppstart og 0,85 per minutt til sin egen kunderservice. 

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...