Gå til innhold

#jegharopplevd for menn


Anbefalte innlegg

De fleste har vel sikkert fått meg seg den nye twitter trenden som herjer i sosiale medier for tiden. Der damer antageligvis deler sine mindre hyggelige erfaringer med menn. Og da spesielle seksuelle tilnærminger som ikke falt helt i kvinnes smak. 

 

Ført og fremst så er det en gang nå slik at det er menn som har den offensive rollen, og at det da blir kvinnen som setter grenser og premisser. Problemet oppstår også når disse grensene aldri er like, og at ingen kvinner som kjent, er like. 

 

På den ene siden føler kvinnen seg nærmest seksuelt trakassert dersom mannen sender et uheldig blikk på kurvene hennes, mens på den andre siden er det helt greit for jenter publiserer intime bilder av seg selv på snapchat. 

 

På den ene siden så er du en manns gris dersom du kommenterer en kvinnes bryst, mens på den andre siden har du kjendiser som gladelig takker til nakenbilder av dem selv i tabloiden, til skue for offentligheten.

 

Du kan bli stemplet som ekkel og innpåsliten dersom du prøver å hinte frem et seksuelt tilbud til en kvinne, mens du uken etter kan oppleve at hun hadde sex med en annen person, som sikkert hadde samme fremgangsmåte som deg, men siden han var kjekkere, så var han plutselig ikke ekkel og innpåsliten.

 

Så hele poenget mitt er at kvinner kommer i så utallige varianter at det er helt umulig for en mann å vite eksakt hvor grensene går. 

Det forteller jo også når man leser #jegharopplevd historiene. Noen forteller om direkte overgrep (noe som selvfølgelig er forkastelig) mens andre forteller at noen en gang bad henne om å ikke snakke så mye dersom hun ønsket seg en kjæreste. 

 

Min #jegharopplevd :

Å blitt dumpet av den gang da min livs store kjærlighet fordi hun antageligvis hadde funnet seg en som tjente bedre en meg.

 

 

Den gang da, var jeg fast bestemt på at alle kvinner sikkert var ute etter menn som tjente masse penger. Men i ettertid så viser deg seg at det ikke er slik at alle jenter er sånn (selv om mange er det). Jeg håper også at dere kvinner ser det samme, at ikke alle menn som dere tror dem er.

 

 

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske sikker på at det at ei jente "sannsynligvis dumpet meg fordi han tjente bedre" ikke kvalifiserer til noen #jegharopplevd post..... høres veldig ut som bitterhet spør du meg men, alle jenter vil jo ha penger, det gir jo den største tryggheten her i livet... skjønner ikke hvorfor det skal være negativt. 


 


Som et lite motsvar til posten over, men fremdeles sant:


 


Min #jegharopplevd :


At ei jente dumpet en mangemillionær for å bli sammen med meg når jeg var student.


Endret av Henrik2k
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ganske sikker på at det at ei jente "sannsynligvis dumpet meg fordi han tjente bedre" ikke kvalifiserer til noen #jegharopplevd post..... høres veldig ut som bitterhet spør du meg men, alle jenter vil jo ha penger, det gir jo den største tryggheten her i livet... skjønner ikke hvorfor det skal være negativt. 

 

Som et lite motsvar til posten over, men fremdeles sant:

 

Min #jegharopplevd :

At ei jente dumpet et mangemillionær for å bli sammen med meg når jeg var student.

 

 

Det aller meste tydet på at det var derfor jeg ble dumpet. Har fått det bekreftet i ettertid.

Men for å sette det på spissen, jeg ville heller hatt tusen slibre blikk og seksuelle tilnærminger fra damer enn å gå gjennom det bruddet en gang til, for det var ganske tøft ja :no:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Min #jegharopplevd :

At ei jente dumpet et mangemillionær for å bli sammen med meg når jeg var student.

 

Den fortjener en pluss!

#jegharopplevd:

Entret feil hull, men fikk aksept. Helt herlig. 

Endret av ergal
  • Liker 9
Lenke til kommentar

#jegharopplevd at når jeg var liten og krøp opp i sengen til min mor om morgenen så sa hun: "Jeg skal ta tissemannen din", og prøvde og ta den og klarte det av og til.

 

Hadde jeg som en far "lekt" på samme måten med min datter når hun var mindre hadde jeg blitt sperret inne. Dessverre er det ikke så mye fokus på mødres overgrep mot barn som er er mot fedres overgrep.

 

Anonymous poster hash: 62870...ddf

  • Liker 4
Lenke til kommentar

#jegharopplevd å blitt slått i ansiktet av en jente under en hissig krangel, før hun skrek 'slå tilbake og se hva som skjer', fordi hun visste at hun kunne slå meg uten konsekvenser og jeg ikke kunne slå henne uten alvorlige konsekvenser

 

#jegharopplevd at en jente truet med å anmelde meg for voldtekt fordi jeg ikke ville være i ett forhold med henne, hvor logikken hennes var at 'hvis jeg hadde visst det, så hadde jeg ikke ligget med deg, ergo var det voldtekt'. Jeg hadde sagt rett ut at det aldri var aktuelt med noe forhold før vi hadde sex første gangen, men hun mente at jeg ikke kunne ha vært så hengiven og kosete når vi var sammen hvis jeg virkelig mente at noe forhold aldri var aktuelt. jepp.

 

tilgi meg hvis jeg har misforstått hva som menes med #jegharopplevd, er ikke på twitter og har ikke helt fulgt med, men antok at det hadde noe med kjipe opplevelser som har med det motsatte kjønn å gjøre, men som er unikt for menn.

 

for ordens skyld slo jeg ikke tilbake i første eksempel, og hendelsen førte til at det vennskapet røyk ganske kort tid etter. I eksempel to synet jeg bløffen hennes, jeg fikk tak i noen SMSer hun hadde sendt en felles venninne som hun skulle fått vanskligheter med å forklare, og viste henne disse.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

#Jegharopplevd å bli befølt på byen, av en kvinne, kunne ikke gjøre noe med det heller for hva hadde skjedd om en mann hadde klagd på at en kvinne befølte han?

 

Ingenting. Vi menn har lov til å ha standarder vi også.

 

En gang opplevde jeg å bli tatt på av en kvinne i en ti femte n minutter i strekk. fra første berøring gav jeg klar muntlig beskjed om at dette var særdeles uønsket. Hun ble mer og mer intim på tross av at jeg i form av å fjerne hennes hender, holde rundt hennes håndledd og gjentakende muntlige beskjeder om å stoppe. Jeg mistet totalt tellingen på hvor mange ganger on greip rundt pikken min, men til slutt fikk jeg nok og tok et kraftig tak i puppene hennes. Det skulle jeg ikke gjort! for da var jeg et svin, en overgriper og gudene vite hva jeg ikke var av avskum. Min respons var jo selvfølgelig å spørre hva i helvete hun trodde hun kunneholde på som hun gjorde uten konsekvenser. Dennes svar? Det er annerledes for menn!

 

Så min gode mann, hva skulle jeg ha gjort annerledes? for all del, jeg skulle er enn gjerne gitt dama en rett høyre lenge før, men hvem hadde blitt straffet for vold da? Det er greit at vi har vår personlige standard selv om vi er menn, men samfunnet tillater oss ikke å utøve den.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har vært konduktør på toget til Gjøvik på Grete Waitz ettermiddagen. Forestill deg 300 passe brisne damer i alder 30-60 år og der kommer jeg i 20-årene i pen ny uniform. Hadde jeg vært dame og det var menn som gjorde det de damene holdt på med hadde politiet fått mye å gjøre. Ikke mange cm av kroppen min som fikk være ifred.

 

Jeg går aldri ut på Grete Waitzdagen lenger, og dette er nok 15 år siden.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar

Vel, jeg háper det er noen serióse fine mennesker her, jeg har vert gjennom mye. Historien ble tilslutt sá vond at jeg kamuflerte den som at den var en oppdiktet historie ved navn Værdens værste hjærtesorg, skrevet av en 7.klassing, jeg tenkte det ville vere interessant og se folk sin reaksjon, og folk virker jo ikke det minste i tvil. Men sannheten er at jeg er 27 og historien er slettes ikke oppdiktet - selv om jeg skulle ónske den var det.

 

#jegharopplevd Værdens værste hjærtesorg:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1650816&do=findComment&comment=22318811

 

Vh meg. Fred og kjerlighet. Jeg flyttet fra norge tilslutt. Klarte det ikke mer.

Endret av teddy1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg har vært konduktør på toget til Gjøvik på Grete Waitz ettermiddagen. Forestill deg 300 passe brisne damer i alder 30-60 år og der kommer jeg i 20-årene i pen ny uniform. Hadde jeg vært dame og det var menn som gjorde det de damene holdt på med hadde politiet fått mye å gjøre. Ikke mange cm av kroppen min som fikk være ifred.

 

Jeg går aldri ut på Grete Waitzdagen lenger, og dette er nok 15 år siden.

Kjenner meg igjen etter noen år som drosjesjåfør, eneste stedet som er nogenlunde uberørt er vel ryggen. Jeg sitter med inntrykket etter den store #jegharopplevd bølgen at alle oss menn er aktive, eller kommende overgripere. http://www.nrk.no/ytring/nokon-ma-prate-med-han-som-tafsar-1.12327871Sier jo rett ut at det kun er oss menn som gjør noe galt og at det bare er oss som skal skjerpe oss. Men som sagt, etter mine år i drosje vil jeg si at majoriteten av tjafsere med mer er kvinner. Jeg har blitt innkalt to ganger som vitne i voldtektsaker, hvor kvinne har anmeldt mann for voldtekt, hvor mannen har sagt at det ikke er, og at han ikke kunne se noe galt med det han gjorde, og jeg skjønte de begge to. i en den ene saken hadde kvinnen gitt mannen en bj, som ble stoppet da jeg oppdaget og sa ifra at slikt ikke er akseptabelt i min bil! Begge personer var over gjennomsnittet beruset og jeg selv hadde sett på det som en invitasjon om noe mer. Det andre paret hvor jeg var i retten var noe av det tilsvarende hvor nok en gang mannen satt med svarte per fordi kvinnen angret seg dagen etter pga annen mann og unger...

 

Personlig sluttet jeg å bry meg andre gangen jeg ble befølt av et fult kvinnfolk i 40+ alderen, ettersom jeg innså at det var en del av jobben, det skal ikke være sånn, men det var noe jeg måtte akseptere for å ikke starte et helvete i bilen om hva hun/de syntes var akseptabelt eller ikke.Jeg har faktisk fått skriftlig klage på at jeg kastet en kvinnelig kunde av bussen etter at hun kledde av seg og masturberte åpenlyst ovenfor de andre passasjerene/kundene fordi hun mente det var en naturlig ting for henne!

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Kjenner meg igjen etter noen år som drosjesjåfør, eneste stedet som er nogenlunde uberørt er vel ryggen. Jeg sitter med inntrykket etter den store #jegharopplevd bølgen at alle oss menn er aktive, eller kommende overgripere. http://www.nrk.no/ytring/nokon-ma-prate-med-han-som-tafsar-1.12327871Sier jo rett ut at det kun er oss menn som gjør noe galt og at det bare er oss som skal skjerpe oss. Men som sagt, etter mine år i drosje vil jeg si at majoriteten av tjafsere med mer er kvinner. Jeg har blitt innkalt to ganger som vitne i voldtektsaker, hvor kvinne har anmeldt mann for voldtekt, hvor mannen har sagt at det ikke er, og at han ikke kunne se noe galt med det han gjorde, og jeg skjønte de begge to. i en den ene saken hadde kvinnen gitt mannen en bj, som ble stoppet da jeg oppdaget og sa ifra at slikt ikke er akseptabelt i min bil! Begge personer var over gjennomsnittet beruset og jeg selv hadde sett på det som en invitasjon om noe mer. Det andre paret hvor jeg var i retten var noe av det tilsvarende hvor nok en gang mannen satt med svare per fordi kvinnen angret seg dagen etter pga annen mann og unger...

 

Personlig sluttet jeg å bry meg andre gangen jeg ble befølt av et fult kvinnfolk i 40+ alderen, ettersom jeg innså at det var en del av jobben, det skal ikke være sånn, men det var noe jeg måtte akseptere for å ikke starte et helvete i bilen om hva hun/de syntes var akseptabelt eller ikke.Jeg har faktisk fått skriftlig klage på at jeg kastet en kvinnelig kunde av bussen etter at hun kledde av seg og masturberte åpenlyst ovenfor de andre passasjerene/kundene fordi hun mente det var en naturlig ting for henne!  

 

Har mange tilsvarende erfaringer som taxi-sjåfør. Damer på 30 i utdrikningslag er et ventende overgrep. Det fantes ikke måte på hvor opplagt og riktig det var for dem å grafse på meg. Hender over alt, tunge i øret, biting i halsen. Alt dette mens en kjempet for å holde bilen på veien. Og sa en i fra så var det ikke måte på hvor prippen og festbrems og humørløs en var.

 

Det som er så feil med hele JegHarOpplevd kampanjen er at den presterer å bli et angrep på alle menn, og at alle menn blir ansvarliggjort. Jeg får bare sympati med muslimer som opplever å bli satt i samme bås som terrorister. Kvinnene orker jeg ikke å forholde meg til. Jeg er jo en overgriper uten mulighet til å forsvare meg. Helvete, hvorfor skal jeg forsvare meg? Jeg har ALDRI gjort noe som helst mot en kvinnes vilje. tvert om, jeg har fått latterlig mye tyn for å ikke gjøre som de til dels drita kvinnene har ønsket mens de har vært drita.

 

Nei, dessverre er resultatet av kampanjen at menn er mer apatiske og enda mindre enn før orker å forholde seg til kvinner og kvinners problem.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Moderatormelding

 

 

Tråden er blitt ryddet for store mengder off topic. Som tråd-tittelen tilsier er dette #jegharopplevd for menn. Debatter rundt feminisme og likestilling kan tas i andre og mer passende tråder.

Innspill eller spørsmål vedrørende moderering tas på PM

LiamH
:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...