Gå til innhold

Kjendiser som også er politikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste norske navna så langt var enten ikke kjendiser (Borch) eller ubetydelige politikere (Holt, 3 mndr). Noe annet i USA: Schwartzenegger, Reagan og John Glenn (første am. astronaut og senere framstående senator).

Vi kan vel ta det som et sunnhetstegn at kjendiser ikke lett glir inn i politikken?

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste norske navna så langt var enten ikke kjendiser (Borch) eller ubetydelige politikere (Holt, 3 mndr). Noe annet i USA: Schwartzenegger, Reagan og John Glenn (første am. astronaut og senere framstående senator).

Vi kan vel ta det som et sunnhetstegn at kjendiser ikke lett glir inn i politikken?

Både Klevland og Bjørnøy satt forholdsvis lenge i regjering, så ubetydelig politiker vil jeg ikke kalle dem.

 

Var uansett ikke ikke det som var poenget, men derimot politiker som var mer kjent for andre ting enn politikk.

 

Forsåvidt enig med det du skriver om USA, men du skal ikke se bort ifra at deres kjendisstatus har hjulpet både Arnold og Glenn til sine politiske posisjoner, særlig med tanke på at person er så mye viktigere i amerikansk politikk enn i Norge. I USA stemmer man mye mer på person enn parti.

Lenke til kommentar

 

Både Klevland og Bjørnøy satt forholdsvis lenge i regjering, så ubetydelig politiker vil jeg ikke kalle dem.

 

Neida, jeg skrev da heller ikke detKleveland var uten tvil både meget godt kjent og hadde en betydelig politisk karriere. Et par av de nevnte (Schanke og Haukvik) var lokalpolitikere. Det fins sikkert mange eksempler på at rikskjendiser har deltatt i lokalpolitikken. Skulle da bare mangle!

Endret av Vox_populi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...