Gå til innhold

Norge tar imot 10.000 flyktninger fra Syria.


Anbefalte innlegg

 

 

 

Lar det rakne? Spørsmålet er vel snarere hvordan de skal forhindre at det rakner.

 

"Full control" du. Ja du har god tro.

 

Merkelig nok så har jeg visst langt mer trua enn noen av dere her, selv med en Justisminister ifra FRP.. Hvem og hva er det du mener må til for å takle asylstrømmen? Eller er alt håp ute nå i din verden?

 

Verden har nok gjennomlevd vesentlig større kriser enn dette. Men det er skjørere det vi er opptatt av å ta vare på

som viktig og av verdi i dag, i forhold til feks før krigen. Det kan bety et radikalt set back for realiseringen av transhumaistiske

verdier og utvikling. For eksempel. Slikt vil bli undratt ressurser og oppmerksomhet pga det som skjer.

 

-Man sier jo rett ut at man ikke har råd til livreddende medisiner for Norske pasienter, fordi pengene må gå til "flyktninger" .

Er det noe du mener er ok og kan støtte?

 

Sånt som skjer nå, har aldri og kan neppe takles på annen måte enn 'hardt mot hardt'. Altså gjøre det så lite attractivt som mulig å komme hit, og/eller stenge grensene i mest mulig grad. 

De får heller lære seg å begrense frekvensen på beknullelser der nede, så ebber problemet ut av seg selv. 

 

 

 

 

 

 

 

De samme pengene som skal gå til medisiner i norske sykehus blir vel ikke brukt til å huse flyktninger istedenfor. Vi har pr nå råd til begge deler, spesielt når regjeringen akkurat kuttet 4,6 milliarder av bistandspengene som skulle ha blitt brukt "der de er" for å finansiere flyktning/asylstrømmen.

 

Og den der "de får heller lære seg å ikke knulle så mye så de blir færre"-retorikken, er ikke noe du skal være alt for kry over å utbasunere.

 

 

Er ikke kry over det i det hele tatt, og skulle gjerne latt det vært usagt. Utover det vet jeg ikke hva du mener.

 

Noen ganger er det på sin plass å si det. De det angår fortjener ikke bedre.(gjelder nær famile for den sags skyld)

 

Nå hørte vi at China opphever 1 barns politikken også, hvordan skal det gå?

 

Har lenge sagt som prof Tønnessen: Vi må slutte med denne samsare ynglingen.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Det er forskjell på hvordan det "synes" i en bygd i Telemark, og at Norge rakner.

Jeg mener ikke at hele Norge rakner i dag eller i morgen og sikkert ikke neste år heller. Poenget med historien fra Telemark som TV2 har skrevet om i dag er at for dem så blir tilværelsen snudd fullstendig på hodet over natta. For de som opplever det så er det vel rakning nok. Hva legger du i å rakne egentlig? Full borgerkrig? Hjerneflukt? En enorm underklasse med ekstrem fattigdom og elendighet, lik som de fleste andre europeiske land har i store mengder?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er forskjell på hvordan det "synes" i en bygd i Telemark, og at Norge rakner.

Jeg mener ikke at hele Norge rakner i dag eller i morgen og sikkert ikke neste år heller. Poenget med historien fra Telemark som TV2 har skrevet om i dag er at for dem så blir tilværelsen snudd fullstendig på hodet over natta. For de som opplever det så er det vel rakning nok. Hva legger du i å rakne egentlig? Full borgerkrig? Hjerneflukt? En enorm underklasse med ekstrem fattigdom og elendighet, lik som de fleste andre europeiske land har i store mengder?

 

 

Jeg skriver rett ut at "Vi er åpenbart langt unna at ting skal rakne helt i Norge...". Med andre ord blir det rart å snakke om en liten bygd i Telemark jeg ikke har nevnt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skriver rett ut at "Vi er åpenbart langt unna at ting skal rakne helt i Norge...". Med andre ord blir det rart å snakke om en liten bygd i Telemark jeg ikke har nevnt. 

 

Jada, jeg har skjønt at du driter fullstendig i de menneskene i den bygda. Spørsmålet mitt var hvordan du definerer "å rakne". Hva slags konkrete omstendigheter må foreligge for at du skal kunne konstatere at "nå har Norge raknet" ?

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

 

 

Spise opp hele kaken selv helt uavhengig av alt altså. Er det bygda di det er snakk om?

Nei bygda som TV2 skriver om på nettsidene sine.

 

Spise opp hvilken kake? Fruktene av eget arbeid? Du må mer enn gjerne gi det du vil til veldedighet. De fleste av oss betaler skatter og avgifter an mass allerede, noe som er like mye veldedighet som alt annet. Dessuten så har vi nå begynt å ta av bistandsbudsjettet for å gi pengene til oss selv. Disse pengene kunne hjulpet 10 ganger så mange andre steder.

USA tok imot 120 000 asylsøknader i fjor, hovedsakelig fra Mexico. I år tar Sverige imot 190 000, og landet er ikke engang 3% av USAs størrelse. Har du forståelse for at den svenske utenriksministeren gikk ut i dag og sa at Sverige snart kom til å kollapse?

 

 

Så du gråter dine tapre krokodilletårer over en random bygd i Telemark med 40 innbyggere mens liv og helse for andre folk i nød ser du ikke samme alvoret i. Her kommer vi til hvorfor den svenske statsministeren gjør som han gjør, han skiller ikke på mennesker uansett opphav, religion eller etnisitet. Det er vanskelig å kritisere noen som viser den type solidaritet selv om det kan på mange virke uklokt så er det også viktig. Han er som oss fullt klar over at det ikke hjelper noen om det svenske velferdssamfunnet skulle rakne og setter derfor nå på bremsene slik at man ikke risikerer noe. Men om de har en for liberal innvandringspolitikk for sitt eget beste sånn i det lange løp er nok mye mulig og hvis så tipper jeg den svenske befolkningen fint er i stand til å benytte demokratiet og velge bort dette helt selv.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skriver rett ut at "Vi er åpenbart langt unna at ting skal rakne helt i Norge...". Med andre ord blir det rart å snakke om en liten bygd i Telemark jeg ikke har nevnt. 

 

Jada, jeg har skjønt at du driter fullstendig i de menneskene i den bygda. 

Du forstår åpenbart veldig mye mindre enn du tror.

 

 

Spørsmålet mitt var hvordan du definerer "å rakne". Hva slags konkrete omstendigheter må foreligge for at du skal kunne konstatere at "nå har Norge raknet" ?

 

 

Vell, nei. Du startet med et "god dag mann, økseskaft"-svar til meg om en bygd, når jeg åpenbart snakket om hele landet. Stor forskjell, men det forstår du selvfølgelig selv, om du tenker deg litt om. 
 
Nå var ikke jeg den som introduserte "å rakne" i diskusjonen, men å rakne tenker jeg må medføre at det norske samfunnet er i ferd med å falle fra hverandre. Uttrykket ble i denne diskusjonen introdusert i sammenheng med opprør og borgerkrig, og der virker vi å være veldig langt unna. Uenig? 
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Lar det rakne? Spørsmålet er vel snarere hvordan de skal forhindre at det rakner.

 

"Full control" du. Ja du har god tro.

 

Merkelig nok så har jeg visst langt mer trua enn noen av dere her, selv med en Justisminister ifra FRP.. Hvem og hva er det du mener må til for å takle asylstrømmen? Eller er alt håp ute nå i din verden?

 

Verden har nok gjennomlevd vesentlig større kriser enn dette. Men det er skjørere det vi er opptatt av å ta vare på

som viktig og av verdi i dag, i forhold til feks før krigen. Det kan bety et radikalt set back for realiseringen av transhumaistiske

verdier og utvikling. For eksempel. Slikt vil bli undratt ressurser og oppmerksomhet pga det som skjer.

 

-Man sier jo rett ut at man ikke har råd til livreddende medisiner for Norske pasienter, fordi pengene må gå til "flyktninger" .

Er det noe du mener er ok og kan støtte?

 

Sånt som skjer nå, har aldri og kan neppe takles på annen måte enn 'hardt mot hardt'. Altså gjøre det så lite attractivt som mulig å komme hit, og/eller stenge grensene i mest mulig grad. 

De får heller lære seg å begrense frekvensen på beknullelser der nede, så ebber problemet ut av seg selv. 

 

 

 

 

 

 

 

De samme pengene som skal gå til medisiner i norske sykehus blir vel ikke brukt til å huse flyktninger istedenfor. Vi har pr nå råd til begge deler,

 

Du ser for snevert på det og skjønner tilsynelatende ikke dette. Når man nå foreslår å øke strømregning, drivstoffavgift, skatt osv for Ola dunk  for å finansiere "flyktninger"  - hvorfor foreslår man ikke det samme for å få råd til de livreddende  medisiner til akuttlidende Norske pasienter, som nektes dette (og dør) fordi "man ikke har råd".

 

Hvorfor får ikke de tilsvarende akutte fokus?

Ser du virkelig ikke den logiske bristen(eller rettere sagt sviket, bevisstløshet, villfarelse eller hva man skal kalle det) i dette..?

Lenke til kommentar

 

 

Du ser for snevert på det og skjønner tilsynelatende ikke dette. Når man nå foreslår å øke strømregning, drivstoffavgift, skatt osv for Ola dunk  for å finansiere "flyktninger"  - hvorfor foreslår man ikke det samme for å få råd til de livreddende  medisiner til akuttlidende Norske pasienter, som nektes dette (og dør) fordi "man ikke har råd".

 

Hvorfor får ikke de tilsvarende akutte fokus?

Ser du virkelig ikke den logiske bristen(eller rettere sagt sviket, bevisstløshet, villfarelse eller hva man skal kalle det) i dette..?

 

 

Skal jeg være brutalt ærlig så ser jeg bare den ene logiske bristen din i det å dra opp en helt annen problematikk i det norske samfunnet og skyve det over på flyktning/asylproblematikken for å fremme din sak slik at flere skal kunne forstå seg på din egen engstelse for det hele.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Du ser for snevert på det og skjønner tilsynelatende ikke dette. Når man nå foreslår å øke strømregning, drivstoffavgift, skatt osv for Ola dunk  for å finansiere "flyktninger"  - hvorfor foreslår man ikke det samme for å få råd til de livreddende  medisiner til akuttlidende Norske pasienter, som nektes dette (og dør) fordi "man ikke har råd".

 

Hvorfor får ikke de tilsvarende akutte fokus?

Ser du virkelig ikke den logiske bristen(eller rettere sagt sviket, bevisstløshet, villfarelse eller hva man skal kalle det) i dette..?

 

 

Skal jeg være brutalt ærlig så ser jeg bare den ene logiske bristen din i det å dra opp en helt annen problematikk i det norske samfunnet og skyve det over på flyktning/asylproblematikken for å fremme din sak slik at flere skal kunne forstå seg på din egen engstelse for det hele.

 

 

Vil påstå at du heller er brutalt Uærlig. Eller ikke evner se helhetlige sammenhenger.

 

En annen ting, at du hele tiden forsøker tillegge meg personlige beveggrunner for mine argumenter, som du tar ut av din løse innbilning. Det sier bare noe om deg og ingenting annet. Så er det sagt.

Endret av Delvis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Alle de 10 milliardene burde bli tatt fra bistandsbudsjettet.

Skattepenger skal brukes på det norske folk, ikke resten av verden.

 

Hva skjedde med å heller hjelpe dem der de er?

 

 

Det hadde vært hakket bedre. Men vi vet jo allerede at sålenge grensene er åpne og pengesekken er stor nok, så kommer de hit. Da burde den utgiften bli tatt fra den potten som skulle ha hjulpet dem i landet deres.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Her er noen av nedskjæringene våre «folkevalgte» vil gjennomføre for å finansiere masseinnvandringen

 

 

– 30,3 millioner kroner mindre til barnehager.

– 1,8 millioner kroner mindre til Norges forskningsråd.

– 70 millioner kroner mindre til sysselsetting av sjøfolk.

– 5 millioner kroner mindre til landbruksorganisasjoner.

– 110,56 millioner kroner mindre til vedlikehold av veiene.

– 139 millioner kroner mindre til riksveiene.

– 112,5 millioner kroner mindre til forskning.

– 25 millioner kroner mindre til rehabilitering.

– 3,7 millioner kroner mindre til Kystverket.

– 5 millioner kroner mindre til skogvern.

– 378,3 millioner kroner mindre til klimatiltak.

– 85 millioner kroner mindre til Forsvaret.

– 193,3 millioner kroner mindre til vedlikehold av jernbanen.

– 50 millioner kroner mindre til flom- og skredforebygging.

– 58,5 millioner kroner mindre til vrakpant.

 

 

Og dette skal bli tjent inn igjen fordi innvandring visstnok fører til mer jobb/skatteinntekter :closedeyes:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Så når disse flyktningene får seg gratis bolig kan de da ikke betale som et lån som alle andre må minstepensjonister og andre fattige uføre og normalt lønnede?

 

Ikke helt sikker på hvordan du tenker deg dette? Hva skal de låne til?

 

Geir :)

 

Boligen de mottar hvis de får opphold og da får de også penger tilsvarende minst det en minstepensjonist mottar.

 

Lenke til kommentar

Her er noen av nedskjæringene våre «folkevalgte» vil gjennomføre for å finansiere masseinnvandringen

 

 

– 30,3 millioner kroner mindre til barnehager.

– 1,8 millioner kroner mindre til Norges forskningsråd.

– 70 millioner kroner mindre til sysselsetting av sjøfolk.

– 5 millioner kroner mindre til landbruksorganisasjoner.

– 110,56 millioner kroner mindre til vedlikehold av veiene.

– 139 millioner kroner mindre til riksveiene.

– 112,5 millioner kroner mindre til forskning.

– 25 millioner kroner mindre til rehabilitering.

– 3,7 millioner kroner mindre til Kystverket.

– 5 millioner kroner mindre til skogvern.

– 378,3 millioner kroner mindre til klimatiltak.

– 85 millioner kroner mindre til Forsvaret.

– 193,3 millioner kroner mindre til vedlikehold av jernbanen.

– 50 millioner kroner mindre til flom- og skredforebygging.

– 58,5 millioner kroner mindre til vrakpant.

 

Og dette skal bli tjent inn igjen fordi innvandring visstnok fører til mer jobb/skatteinntekter :closedeyes:

 

Det er flott, og skulle gjerne ha sett at de dobbelt pengesummen asylsøkerne fikk istedet for å halvere den. Hvem skal betale det spør du meg? Vi øker eiendomsskatten på de største boligene samt øke forumeskatten betydelig. For min del bør SV og KrF styrt landet sammen med MDG :).

 

Vi investerer i asylsøkere og tar ut utbytte i en gang framtiden, slik en person påstod tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Er vi i ferd med å bli en nasjon med selvhatere slik som svenskene?

Der er det jo nesten så man må ha dårlig samvittighet for å ha det bra. Spesielt om man attpåtil er hvit.

Man vil jo helst ikke gå foran andre.

Det er sånn vi er oppdradd, i motsetning til visse andre.

 

Et hovedproblem er at  det blir for mange mennesker for raskt.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...