Gå til innhold

Tvinge dama til å like et spill!


Anbefalte innlegg

Jeg er så psyched til The Witcher 3 kommer. Drev å viste samboeren trailere for å vise hvor flott det ser ut, og alle tingene man kan gjøre. Hu virket sånn passe interessert. Så vi begynte å diskutere litt og jeg sa at jeg tror at om hun hadde gitt det en sjanse så ville hun ha likt det. RPG spill kan kanskje være litt seie i starten men jeg mener at om man legger inn 15-20 timer i et RPG spill så vokser det på deg. Så vi ble enige om å gjøre et lite eksperiment. Henne skulle bruke 15 timer på The Witcher 3.

 

Hadde vært litt moro og gjort litt ut av dette synes jeg. For det første, har jeg valgte det rette spillet for henne å teste? Hun har 0 erfaring med gaming tidligere, og hvis det er noe så er det ihvertfall ikke med mus og tastatur. Jeg har plenty, men aldri spilt The Witcher så jeg vet ikke hvordan det er for en som aldri har spilt før. Tenker at et RPG med muligheten for noen emosjonelle valg og en fengene historie burde gjøre at henne blir bitt av basillen etter å ha spilt 15-20 timer. 

 

Hvis The Witcher 3 har det som trengs, hvilken vansklighetsgrad bør jeg velge for henne? Jeg tenker normal. Easy (om det finnes) blir kanskje kjedelig. Må få litt mestringsfølelse av å ta en boss f.eks, men må ikke bli for vanskelig så henne sitter fast på fiender. Jeg kan jo selvfølgelig hjelpe henne litt, men ønsker at hun skal klare alt uten at jeg må hjelpe.

 

Hvor mange timer bør jeg forlange? Har sagt 15 timer. Tenker kanskje 4 uker med 2 økter i uka på 2 timer som utgangspunkt.

 

Vurdere å lage en stream ut av dette lille prosjektet mitt. Om interessen er stor skal jeg legge litt sjel i streamen og kanskje fikse green screen hvis det ikke blir for komplisert! Er det noen som synes det hadde vært morro å sett på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har tabbet deg skikkelig ut om du tror hun kommer til å like The Witcher 3 om hun i utgangspunktet er totalt uinteressert i spill.... men griser må jo fly en gang. Om man skal prøve å få jenter interesserte i spill så ville jeg nok heller gått for noe mindre hesblesende, som f.eks eventyrspill, enkle turbaserte strategi- eller rollespill, sim-spill som omhandler bygging (f.eks Cities Skylines), eventuelt kjøre helt safe med en eller annen The Sims.

Lenke til kommentar

Om hun ellers er glad i fantasy, er nok Witcher et godt spill å velge. Dersom hun ikke er så interessert i spill, tror jeg en god historie og frihet til å gjøre hva man vil er viktig, og hvis hun ikke har erfaring fra spill tidligere bør hun nok starte på easy. For å si det sånn, om hun ikke er så gira på å spille blir det ikke bedre av å slite med å drepe startmonsterne. 

Lenke til kommentar

Hva er interessene hennes? Prøv heller å få henne "bitt av basillen" av et spill som omhandler noe hun interesserer seg for før du introduserer henne for The Witcher. 

 

Eksempel, hvis hun er interessert i hester/cowboyer, la henne spill RDR, hvis hun er interessert i biler la henne spille NFS etc. Nå er vel ikke disse spillene på PC, men du skjønner poenget.. 

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje slengt på noen apostrofer rundt 'tvinge'. Det er ikke sånn at hun absolutt ikke har lyst. Hun er positiv til å teste det ut. Det jeg mener med tvinge er at hun kan ikke gi seg etter 1 time. RPG spill krever at du legger tid i det. Når man kommet seg opp i level, satt seg inn i historie og forstått seg litt mer på spillet så blir det fort mye mer moro. Planen er at henne skal spille og jeg skal sitte ved siden av henne å se på. Gi henne litt tips for å komme igang. Så blir det noe vi kan gjøre sammen. Hvis det viser seg å ikke funke i det hele tatt så skal hun selvfølgelig få slippe, men jeg synes hun kan gi det en sjanse.

 

Hun har faktisk spilt RDR og syntes det var kjempemoro. Hun synes også GTA er morsomt. Så åpen sandkasse er noe hun kan like tenker jeg (hvem gjør ikke det!). Ellers så er hun ikke sånn veldig glad i fantasy. Elsker Game of Thrones, men synes LotR er kjedelig f.eks. 

 

Hele tanken var ikke å få henne hekta på spill, men å få henne til å forstå hvorfor jeg synes det er moro. Spesielt The Witcher 3 siden det er noe jeg gleder meg sykt til, og henne forsto liksom ikke det helt. Tviler på at jeg kommer å gjøre henne om til en hardcore gamer. Det er jo en stor overgang fra å game GTA/RDR på konsoll helt casual til The Witcher på PC flere timer i strek, men det er jo litt derfor jeg vil teste og se hva hun synes. 

 

Lykke til, gleder meg til at hun skal tvinge i deg hennes interesser! :)

 

Det kan jo godt hende at det er noe henne synes er moro som jeg ikke skjønner, men om jeg hadde gitt det er forsøk så hadde jeg også likt det! Jeg følger faktisk med på årets Paradise pga. av at henne startet å se på det :p

Lenke til kommentar

Dette er jo akkurat det jeg jobber med i disse dager! :)

Prøve å få dama til å ha litt tolmodighet til å faktisk prøve et spill med en god historie.

i mitt tilfelle The last of us.(men hun klarer aldri å lære seg hvor knappene er)

 

Nå synes hun Mortal Kombat serien er veldig morsomt, ikke feil at det dukket opp i postkassen igår :)

men som alle vet, så er det ingen god eller dyp historie i MK. Men hun liker det.

 

Hvis du skal få dama til å bli interessert i spill, så kan det vært lurt at hun velger ut et spill fra butikkhyllen som hun har lyst til å spille.

Det kan fort bli dyrt og du sitter kanskje igjen med mange dårlige spill, sett med dine øyne.

Dette kan også ta tid.

Velger hun spill i den sjangeren som The Witcher 3. og hun liker sjangeren.

Så er veien kort til at hun prøver det spillet.

 

 Dette er hvertfall løsningen jeg går for med mitt "problem" :)

Lenke til kommentar

Dette er jo akkurat det jeg jobber med i disse dager! :)

Prøve å få dama til å ha litt tolmodighet til å faktisk prøve et spill med en god historie.

i mitt tilfelle The last of us.(men hun klarer aldri å lære seg hvor knappene er)

 

Nå synes hun Mortal Kombat serien er veldig morsomt, ikke feil at det dukket opp i postkassen igår :)

men som alle vet, så er det ingen god eller dyp historie i MK. Men hun liker det.

 

Hvis du skal få dama til å bli interessert i spill, så kan det vært lurt at hun velger ut et spill fra butikkhyllen som hun har lyst til å spille.

Det kan fort bli dyrt og du sitter kanskje igjen med mange dårlige spill, sett med dine øyne.

Dette kan også ta tid.

Velger hun spill i den sjangeren som The Witcher 3. og hun liker sjangeren.

Så er veien kort til at hun prøver det spillet.

 

 Dette er hvertfall løsningen jeg går for med mitt "problem" :)

 

The last of us hadde vært et godt utgangspunkt! Men jeg solgte både det og min PS3 for en god stund siden :(

 

Tenker at jeg lar henne teste The Witcher 3 først og ser hvordan det går.

 

Her har du gått på en smell. Hun kommer til å elske witcher 3, så du kommer ikke til å få spille det selv før hun har rundet det!

 

Det er jo en mulighet! Da får jeg kjøpe en PS4 med The Witcher til å spille selv om det blir tilfellet :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du får henne til å like spill, tror jeg det er en kjempefordel for forholdet. Ikke hør på de andre her som tuller med at du aldri får spille. Kunne dele opplevelser og snakke om spill, må da være konge å kunne dele med sin kjære. Witcher spillene er sabla vanskelige å ingen nybegynner spill. Men på den annen side, hadde witcher 2, 5 vanskelighetsgrader om jeg ikke husker feil, det hjelper på. Samtidig som både grafikk, setting, den åpne vakre verdenen, moralske valg osv osv, kan være noe som hekter henne. 

 

Så lenge det er til pc vi snakker her. Det er betydelig lettere å venne seg til tastatur og mus, enn håndkontroll, for en som har 0 erfaring med spill. To styre stikker kan være ett ork å venne seg til.

 

Lykke til med prosjektet.

Endret av GrinderX9
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

pff, jeg legger fra meg spill om det ikke er gøy de første 15 minuttene

 

mvh Gutt 24

Da går du fort glipp av mange perler!

 

Nå er det release i morgen! Jeg står fortsatt ved mitt om at jeg skal få henne til å spille dette spillet. Har sett at det har blitt gitt toppkarakterer på flere sider, og lest at dine valg har store konsekvenser for hva som skjer videre. Det er akkurat det jeg håpet på! Nå er min samboer i ny jobb og har en litt hektisk hverdag så det spørs om jeg får henne til å begynne denne uka, men det blir jo bare mere gametime på meg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...