Gå til innhold

Netflix vil bryte ned landegrensene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har jo helt rett. Skal de få bukt med piratene må de legge til rette for en distribusjonsform som er bedre (da både mtp. brukervennelighet, tilgjengelighet, sikkerhet og kvalitet) enn piratenes. Får de til det, så kommer kundene til å betale. Erfaringene fra musikkbransjen viser jo at det store flertallet foretrekker de lovlige distribusjonskanalene. Det jeg synes er mest overraskende er at man faktisk i bransjen ikke ser ut til å forstå dette. Det ble påpekt gjentatte ganger da piratkopieringen av musikk stod på som verst, og nå som streamingtjenestene har fått godt fotfeste, så ser man at man hadde rett. Men nå skal vi jaggu gjennom samme runden med TV- og filmbransjen ser det ut til... :wallbash:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er nok ikke mange som ikke er villig til å betale en rimelig pris for det produktet de er ute etter hvis de har råd til det.

 

Yes, dette vil nok mange gå for - kan jeg lempe ut Get-boxen og betale det samme til Netflix istedet, i bytte mot alle serier med samme release som i US så gjør jeg det tvert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet er jo at en avtale er en avtale, og at man ikke bare kan overse dem. Hvis jeg tjener til mitt daglige brød på at jeg har rettighetene til å distribuere filmer på DVD i Norge, vil jeg ikke ut av mitt hjertes godhet finne meg i at opphavsmennene sier det er greit at Netflix inkluderer disse filmene i sitt norske tilbud. Noen har altså en overtalelsesjobb foran seg.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er jo at en avtale er en avtale, og at man ikke bare kan overse dem. Hvis jeg tjener til mitt daglige brød på at jeg har rettighetene til å distribuere filmer på DVD i Norge, vil jeg ikke ut av mitt hjertes godhet finne meg i at opphavsmennene sier det er greit at Netflix inkluderer disse filmene i sitt norske tilbud. Noen har altså en overtalelsesjobb foran seg.

Joda, det er hindringer som må forseres, med det må de rett og slett bare få gjort.

DVD er jo uansett dødt. Her i byen la den siste sjappa ned utleie for ca 6mnd siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er antakelig at de store kundene er TV-kanaler over hele verden. De er de som sitter på de store pengene og jeg regner med at verdien til en TV-serie taper seg i verdi om andre har hatt rettigheter til å distribuere serien til seerene i regionen tidligere.

 

Endret av MartinGM
Lenke til kommentar

Problemet er antakelig at de store kundene er TV-kanaler over hele verden. De er de som sitter på de store pengene og jeg regner med at verdien til en TV-serie taper seg i verdi om andre har hatt rettigheter til å distribuere serien til seerene i regionen tidligere.

 

 

Alt du sier er sikkert riktig, men vil tro disse problemene også gjaldt spotify vs/cd'er i sin tid. De må rett og slett bare se på spotify, adoptere det de kan og løse det. Det er ingen annen måte, OM de vil pirateri til livs.

Lenke til kommentar

Men husk én ting; legg ut episoder fortløpende og ikke vent til en hel sesong er ferdig, for ellers er dere like langt.

Netflix har ingenting de skulle sagt, dette er noe som rettighetshaverne bestemmer. Netflix har selvsagt lyst til å tilby sine kunder nye serier/filmer, men det er en umulighet i dag, slik hele bransjen er skrudd sammen. Enten nekter de å la Netflix få tilgang på ferske filmer/serier eller så ber de om astronomiske summer som er umulig for Netflix å betale, det er ikke uten grunn at de heller har begynt å produsere sine egne serier ;)

 

Et selskap eier rettighetene til en film i et land, et annet i et annet land, og alle vil ha sin del av kaka. Netflix skal ha all ære for å prøve, men de møter enorm motstand. Tror det vil ta lang tid før vi vil se noen endringer av betydning  :(

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...