Gå til innhold

ANBEFALING: Denne maskinen anbefaler vi til The Gathering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en slags forgjenger til Sennheiserene (PC 360 Game), og vil ikke anbefale det på reisefot, har det mest usolide ledningen jeg har vært borti, festet er dritt, så mikrofonen mister kontakt ved liten bruk av krefter på ledningen, har aldri hatt tilsvarende problemer med andre sett, Sennheiserene har gått i stykker to ganger nå. Servicen var også i beste fall middelmådig fra Sennheisers side.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Svært mange spill krever faktisk svært mye prosessor, og mange har støtte bare for en prosessor, og dermed blir faktisk farten på en kjerne avgjørende siden spillet da kun bruker "25%" av tilgjengelig prosessor-kapasitet for en fire-kjernet prosessor. Jeg ville derfor ikke vurderte noe under 4GHz. Det var også grunnen til at da jeg nylig oppgraderte gikk jeg for i7 4790K selv om det kostet 50% mer. Det nytter ikke med et godt grafikk-kort om ikke prosessor klarer å levere  :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Svært mange spill krever faktisk svært mye prosessor, og mange har støtte bare for en prosessor, og dermed blir faktisk farten på en kjerne avgjørende siden spillet da kun bruker "25%" av tilgjengelig prosessor-kapasitet for en fire-kjernet prosessor. Jeg ville derfor ikke vurderte noe under 4GHz. Det var også grunnen til at da jeg nylig oppgraderte gikk jeg for i7 4790K selv om det kostet 50% mer. Det nytter ikke med et godt grafikk-kort om ikke prosessor klarer å levere  :)

 

Til de aller aller fleste spill vil ikke en i5 bottlenecke. Jeg har hørt at i7 er bra til BF4 multiplayer med mange spillere. Likevel får du mest verdi igjen for pengene med å bruke dem på GPU. Techspot har alltid CPU med i sine benchmarks av nye spill, ingen klarer å dra nytte av den ekstra kraften i i7, men det er alltid stor forskjell mellom f. eks 960 og 970. Det er en grunn til at de aller fleste anbefaler i5, og de som jobber i tek er på ingen måte dumme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har sett på RVZ01 og tenker jeg kommer til å gå for det kabinettet. http://www.silverstonetek.com/raven/products/index.php?model=RVZ01

 

Div smarte løsninger for å få en liten snerten boks i stedet for en firkantet klump. Dessverre så ser det ut til at powersupplyet som passer best til, sx500 LG http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=527først kommer på lager etter TG.

Lenke til kommentar

Hva med å anbefale ett grafikkort med 4 gig minne?...

 

Har sennheiser 360 og synes det er utmerket, dog noe tynn ledning, noe som ikke har mye å si for meg

Kjørt over ledningen ofte med stolen uten at den har tatt skade, ennå

Det er ikke ledningen som er problemet, men koblingen oppe i hodetelefonen. AtW
Lenke til kommentar

Synes det er litt pussig å velge hodetelefoner til 2000 kroner når det ellers blir nevnt at man forsøker å spare litt penger.

Man MÅ ikke ha noe mer avanserte hodetelefoner enn 4-500kroner, så kan man bruke de siste 1500 på andre komponenter.

Kanskje en ekstra SSD?

Kanskje en bedre skjerm?

Kanskje selve TG-billetten?

Lenke til kommentar

Jeg har en slags forgjenger til Sennheiserene (PC 360 Game), og vil ikke anbefale det på reisefot, har det mest usolide ledningen jeg har vært borti, festet er dritt, så mikrofonen mister kontakt ved liten bruk av krefter på ledningen, har aldri hatt tilsvarende problemer med andre sett, Sennheiserene har gått i stykker to ganger nå. Servicen var også i beste fall middelmådig fra Sennheisers side.

 

AtW

Snodig. Har mitt andre G4ME headset nå, og det er på reparasjon pga dårlig kontakt i volumjusteringsbryteren som forårsaket skurring ved justing av volum.

Senere utviklet dette seg til at jeg ikke fikk lyd på begge sider når jeg justerte, så dermed måtte jeg finjuster for å få stereo :w00t: 

Ville egentlig bytte det ut, men sennheiser insisterte på å reparere det. Selv om jeg personlig tror det ikke vil ta lang tid før problemet oppstår igjen. Veldig komfortabelt å ha på seg da i det minste.

Endret av xClaymanx
Lenke til kommentar

 

Svært mange spill krever faktisk svært mye prosessor, og mange har støtte bare for en prosessor, og dermed blir faktisk farten på en kjerne avgjørende siden spillet da kun bruker "25%" av tilgjengelig prosessor-kapasitet for en fire-kjernet prosessor. Jeg ville derfor ikke vurderte noe under 4GHz. Det var også grunnen til at da jeg nylig oppgraderte gikk jeg for i7 4790K selv om det kostet 50% mer. Det nytter ikke med et godt grafikk-kort om ikke prosessor klarer å levere  :)

Til de aller aller fleste spill vil ikke en i5 bottlenecke. Jeg har hørt at i7 er bra til BF4 multiplayer med mange spillere. Likevel får du mest verdi igjen for pengene med å bruke dem på GPU. Techspot har alltid CPU med i sine benchmarks av nye spill, ingen klarer å dra nytte av den ekstra kraften i i7, men det er alltid stor forskjell mellom f. eks 960 og 970. Det er en grunn til at de aller fleste anbefaler i5, og de som jobber i tek er på ingen måte dumme.

 

 

Enig, er ofte ikke de helt store forskjellene om du har nok Ghz. Selv har jeg kastet Pentium G3258 i min ITX maskin. Betalte under 500 for den, lavt effektforbruk og kan overklokkes ved behov. I kombo med gtx 970 skal det godt gjøres å merke forskjell på den maskin og en langt langt dyrere i7-maskin.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kunne ikke har postet dette litt før, slik at det faktisk hadde vært mulig å bygge PC-en før TG xD

 

Starter ikke TG neste uke? 

Tenkte jeg og:D

I huleste, hvor lang tid trenger du?

Som regel må komponenter bestilles og sendes og mottas før man kan begynne å bygge ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...