Gå til innhold

Topp 5 spill.


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva dine 5 beste spill du har spilt er per dags dato.

 

Regler: 

 

Kun 5 spill

     - Er det flere enn 3 spill i en serie du liker, så skriver du bare serie (f.eks GTA serien)

     - Har du en delt plass, må du hoppe over neste plass. 

 

Alle plattformer er lov. 

      

 

 

Det er vanskeligere enn du skulle tro når du tenker deg om, jeg har redigert listen min mange ganger før jeg kom frem til denne listen.

 

 

Min liste er: 

1: The last of us og Half life 2

2: -

3: GTA serien

4: Fallout 3

5: Command and conquer serien. 

 

 

Hva er din liste? 

 

 

-Stampy-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Æsj! Det er jo grusomt å kunne velge bare 5, er så mange bra spill som er nesten like god som de man velger uansett hva. Litt lettere når det er lov å velge en hel serie, men allikevel. :wallbash:

 

Endte til slutt opp med dette (beklager til alle spill som ikke fikk plass på lista :( ):

 

1. Ni No Kuni

2. The Legend of Zelda serien

3. Age of Empires 2

4. The Witcher serien (sier serien selv om nr 3 ikke er ute ennå)

5. The Wolf Among Us

Lenke til kommentar

Æsj! Det er jo grusomt å kunne velge bare 5, er så mange bra spill som er nesten like god som de man velger uansett hva. Litt lettere når det er lov å velge en hel serie, men allikevel. :wallbash:

 

Endte til slutt opp med dette (beklager til alle spill som ikke fikk plass på lista :( ):

 

1. Ni No Kuni

2. The Legend of Zelda serien

3. Age of Empires 2

4. The Witcher serien (sier serien selv om nr 3 ikke er ute ennå)

5. The Wolf Among Us

 

Ja det er helt grusomt, det som er meningen :devil:

Jeg slet i 1 uke med å finne ut hvilken spill jeg skulle sette på listen min :confused:

Lenke til kommentar

Uff da... vel, kom til slutt frem til denne lista. Men føler den ikke nødvendigvis er endelig. Også vanskelig å komme på alle gode spill her og nå. 

 

nr 1. er lettest

 

1.IL-2 sturmovik 1946

Desidert det spillet jeg har brukt flest timer på i mitt liv, mange mange tusen.IL-2 er en andre verdenskrig fly simulator. Førs utgave av IL2 kom i 2002, spilte det daglig i 10 år. Helt utrolig grafikk og fysikk motor når det kom. En svært god Level editor som gjorde at folk har laget tonnevis med topp kvalitet materiale til singelplayer. En helt utrolig multiplayer del som er svært stabil, som støtter opp til 64 spillere på ett kart! I dag er det spill som kaller seg MMO'er med færre spillere på ett kart enn dette. IL2 var også helt umulig å mod'e de første årene, dette gjorde at multiplayer samfunnet aldri delte seg, å forble svært stabilt med hundrevis av aktive spillere gjennom hele spillets levetid.

For å toppe det hele hadde spillet offesiell støtte med patcher og gratis oppdateringer med nye fly og innhold i over 10 år!  Aldri før og aldri siden vil det være ett flyspill av IL-2's kaliber.

 

2.Fallout 2

 At det til stadighet er Fallout 3 som blir nevnt på topp spill lister er en skam. Grunnen er ene og alene at de som lager listene er for unge til å ha spilt de tidligere spillene i serien. Om man ser bort i fra grafikken, er det INGEN ting som er bedre med fallout 3. Quests, stemmeskuespill, verden og lore er bedre i de første spillene. Men alt hva fallout 1 gjør bra gjør fallout 2 bedre. Større verden, større quests, mer av alt. Humoren i fallout 2 er fantastisk. 

 

3.the last of us

Ett mørkt spill med en emosjonell historie. Perfekt gameplay til sjangeren å være. Skuespill det beste i ett spill så langt, helt på høyde med en god film. Selv på ps3 ser grafikken next gen ut.

 

4.Baldurs gate 2

3D rolle spill var i ferd med å ta over sjangeren, men helt på tampen kom det beste av de store isometriske rollespillene til pc. Ett enormt spill man kunne fordype seg i, i uker i strekk. Musikken er noe man kan trekke frem, som det beste spill mediet har å by på.

 

5. alan wake

En moderne klassiker. En ekte horror storry i Steven King stil. Vakrere skog og natur skal man lete lenge etter i spill. En historie som engasjerer og ett gameplay som aldri blir kjedelig. 

 

 

spill som Freespace 2, tie figher, Gothic 2 og tomb raider 2013, måtte se seg slått på målstreken for plass nummer 5, men hadde fått blitt med om listen kunne vært litt lenger ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes grunnen din om at fallout 3 havner på andres topp lister fordi spilleren er ung, er litt tynn.

å kalle det en skam er å tråkke på andres meninger. Det synes jeg ikke noe om.   

Jeg har spilt begge spillene, men jeg synes fortsatt fallout 3 er bedre. Det er min mening.

At du ikke liker fallout 3 og synes det er en skam å kalle det et bra spill er din mening, du trenger ikke tråkke på andres meninger for å få frem din egen mening.

 

 

 

Men veldig flott at du skriver litt om hvert spill, Jeg ble interessert i et av spillene du navnte :)

noe som er litt av hensikten med denne tråden.

Lenke til kommentar

Tror du leser Grinders begrunnelse litt feil. Jeg synes for eksempel det er en SKAM at folk i dag ikke vil kunne oppleve hvor stort FF7 er/var. Det er rett og slett fordi verden har gått videre, og den grafikken som var sinnssykt bra i cutscenene på FF7 den gang, er nå nesten regnet som dårlig grafikk selv i realtime. Ingen som ikke opplevde FF7 når det var nytt med 6 CD-ROM'er på en Playstation, vil få den opplevelsen, rett og slett fordi vi i dag er for godt vandt. Sånn sett er det også en skam at spill som fikk 100 på terningen for 15 år siden i dag blir oversett til fordel for spill som får 5 og en halv. Ok, kanskje ikke så mye skam som det er synd. Vi som har levd litt hadde jo absolutt unnet de yngre disse fantastiske spillopplevelsene som vi har hatt. Og vi er i en unik posisjon til å se at det nye som kommer ikke alltid er så mye å rope whoop de doo over. Masse glansbilder for å dekke over lite dybde. Men uansett min liste:

 

  1. Final Fantasy 7 
  2. Heroes 3
  3. Civilization 5
  4. Unreal Tournament
  5. Tekken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg er den eneste hittil som har satt fallout 3 på listen, og han sier at jeg burde skamme meg over det.

og kaller meg for ung når jeg kun er noen få år yngre. Så synes jeg ikke det er helt greit.

 

Kanskje jeg tolket det feil, men det var slik jeg tolket det.

Avsender av en melding er ansvarlig for at mottaker har forstått meldingen. ;)

Lenke til kommentar

Når jeg er den eneste hittil som har satt fallout 3 på listen, og han sier at jeg burde skamme meg over det.

og kaller meg for ung når jeg kun er noen få år yngre. Så synes jeg ikke det er helt greit.

 

Kanskje jeg tolket det feil, men det var slik jeg tolket det.

Avsender av en melding er ansvarlig for at mottaker har forstått meldingen. ;)

 

Nå sier han altså: "At det til stadighet er". Altså henviser han til noe i flertall. Han snakker med andre ord i generelle vendinger, og plukker ikke ut din liste eller valg av Fallout 3 spesifikt. Men siden han selv velger Fallout 2 på sin liste, så er det nesten på sin plass å begrunne det slik han gjorde, der han setter Fallout 2 opp mot sine "søsken". Han syns det er en skam at Fallout 3 stikker av med all æren. Ikke at du skal skamme deg for å like det. Så nå har du fått et perspektiv fra en utenforstående. Og jeg tenker folk selv har et ansvar for å søke forståelse, ikke lete etter ting å missforstå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå:

1. GTA online

2. Civilization V (hardpakka med mods + alle dlc)

 

Da jeg var yngre:

Sly

Ratchet & Clank

Pokemon

Mario!

Star wars battlefront

 

 

++ mange jeg ikke kommer på nå. Vanskelig å rangere ting i toppliste. Bytter på spill, og er i perioder hvor jeg liker x mye bedre enn y, og så er det omvendt noen uker etter. Men foreløpig ligger gta online på top (siden jeg kjøpte det)

Lenke til kommentar

Hmm, vanskelig. Får eventuelt redigere hvis jeg blir uenig med meg selv.

 

1) Fallout serien.

2) Might & Magic serien (6,7 og 9)

3) Mass Effect serien

4) Borderlands serien (ikke pre-sequel)

5) Battlefield serien (ikke 3,4 og HL).

 

Litt av en "Topp 5" liste. Jeg teller vel ca. 13 spill+ der. :p

Lenke til kommentar

 

 

Hmm, vanskelig. Får eventuelt redigere hvis jeg blir uenig med meg selv.

 

1) Fallout serien.

2) Might & Magic serien (6,7 og 9)

3) Mass Effect serien

4) Borderlands serien (ikke pre-sequel)

5) Battlefield serien (ikke 3,4 og HL).

Litt av en "Topp 5" liste. Jeg teller vel ca. 13 spill+ der. :p
Stemmer det! Reglene sa at man kunne skrive en serie, så da ble det bare sånn :p

 

Edit: det ble også mye lettere for meg. Slapp å sitte å vurdere hvilken av spillene i serien som er det absolutt beste!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

 

Litt av en "Topp 5" liste. Jeg teller vel ca. 13 spill+ der. :p

Stemmer det! Reglene sa at man kunne skrive en serie, så da ble det bare sånn :p

 

Edit: det ble også mye lettere for meg. Slapp å sitte å vurdere hvilken av spillene i serien som er det absolutt beste!

 

 

He he, jeg leste reglene litt feil. Nå kunne jeg nok ha skrevet "serien" bak de fleste av mine spill også, men jeg syns nesten listen blir litt intetsigende av det. PC-Spill serien liksom.. :p

Lenke til kommentar

1. Fallout 3

Jeg er 37 år, og jeg vet hva jeg liker.

Folk må forstå at de første Fallout-spillene er i en annen kategori(ikke vondt ment), og de spilles på en helt annen måte. Ja, de er begge rollespill, men de er helt forskjellige når det gjelder måten du kontrollerer karakteren.

For meg har Fallout 3 en helt fantastisk atmosfære, en god story, og DLC'en gjør spillet enda bedre.

 

2. NHL-serien

Som hockeyfan, og da spesielt NHL, er denne serien et must for meg. Serien har blitt bedre og bedre siden NHL 07 på XBOX 360, med lagspill der alle styrer hver sin spiller, men siden det nye spillet til XOne og PS4 har blitt bygd helt opp fra grunnen og dermed mangler mange ting, når det ikke opp til førsteplassen.

 

3. The Elders Scrolls III: Morrowind

Et rollespill der man må tenke selv. Man har ikke fast travel(bortsett fra Silt Riders mellom byer), og man må vite hvor man skal. Kunne godt tenkt meg en nyutgivelse av dette med moderne grafikk og voice.

 

4. Lost Odyssey

Dette er etter min mening det beste JRPG spillet. Fantastisk historie.

 

5. Red Dead Redemption

Sandbox westernspill i toppklasse. Jeg håper det kommer flere spill i denne serien.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

1: Deus Ex: Dette er fasiten, skjerpings folkens. Ingen har før eller siden lyktes bedre i å gi spilleren en opplevelse av å være sentrum av handlingene uten at det føles lineært og forutbestemt. Spiller det fremdeles fra tid til annen, og synes jeg oppdager nye ting hver gang.

 

2: GTA - Spillbransjen ble voksen med denne serien, og det siste kapittelet er den største underholdningsproduksjonen noensinne, uansett format. Bare det å tenke på hvor vanvittig godt alt henger sammen er en fryd i seg selv, og prosjektlederne i Rockstar burde kvalifisere for en eller annen nobelpris.

 

3: Super Mario - Når form følger funksjon blir resultatet ofte vakkert. Mario ble til etter maskinvarebegrensningene på åttitallet, skapt av den store mesteren i digital ressursutnyttelse. Lever i håpet på en ny skjermteknologi som yter sjangeren rettferdighet.

 

4: Final Fantasy VI: VII er også bra, men VI har bedre musikk. Dessuten synes jeg enkel 2D kler sjangeren - å overlate mye til spillerens fantasi gir bedre innlevelse.

 

5: Civilization: Her sliter jeg med å velge mellom 1, 4 og 5. Eneren er genial til kjappe omganger, fireren er dypest og kanskje objektivt sett best, men det er femmeren jeg har brukt mest tid på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...