Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Digital Foundry har testet Titan X opp mot 980/970SLI, med og uten OC:

 

Imponert over frameraten i Far cry 4 i 1440p. Fikk nesten lyst på et. Men tror nok det blir et 980ti classy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo vente litt , så får dere i pose og sekk.

Trolig vil en god del 980 kort bli lagt ut på bruktmarkedet nå til overkommelig pris + de nåværende skjermkortene kan faktisk falle litt om dere er heldig , dere kan derfor vente en uke eller to og håpe at prisene blir litt lavere.

Skrevet

Dere kan jo vente litt , så får dere i pose og sekk.

Trolig vil en god del 980 kort bli lagt ut på bruktmarkedet nå til overkommelig pris + de nåværende skjermkortene kan faktisk falle litt om dere er heldig , dere kan derfor vente en uke eller to og håpe at prisene blir litt lavere.

 

Satser på at flere ønsker å selge sitt SLI 980 oppsett og gå over, så jeg kan få byttet ut MITT sli 970 oppsett :w00t:

Skrevet

Problemet med GTX 980 er jo at du har en VRAM + bus flaskehals, om du spiller på 2560x1440 med tung AA eller DSR så vil vel GTX 980 SLI ytelsen lide endel av 256-bit bus og snevre 4GiB VRAM noe som ikke blir forbedret med 2x i SLI.

 

Og med kommende cross-plattform spill så er det vel å forvente at flere og flere spill blir som Shadow of Mordor og fort vil kreve 6GiB VRAM for de beste teksturpakkene. Det er jo litt trist å sitte med potensiale fra 2x GTX 980 men samtidig ha sånne åpenbare begrensinger.

  • Liker 1
Skrevet

Problemet med GTX 980 er jo at du har en VRAM + bus flaskehals, om du spiller på 2560x1440 med tung AA eller DSR så vil vel GTX 980 SLI ytelsen lide endel av 256-bit bus og snevre 4GiB VRAM noe som ikke blir forbedret med 2x i SLI.

 

Og med kommende cross-plattform spill så er det vel å forvente at flere og flere spill blir som Shadow of Mordor og fort vil kreve 6GiB VRAM for de beste teksturpakkene. Det er jo litt trist å sitte med potensiale fra 2x GTX 980 men samtidig ha sånne åpenbare begrensinger.

Ikke opplevd det med 2stk 980 på 1440P :)

Skrevet

 

Problemet med GTX 980 er jo at du har en VRAM + bus flaskehals, om du spiller på 2560x1440 med tung AA eller DSR så vil vel GTX 980 SLI ytelsen lide endel av 256-bit bus og snevre 4GiB VRAM noe som ikke blir forbedret med 2x i SLI.

 

Og med kommende cross-plattform spill så er det vel å forvente at flere og flere spill blir som Shadow of Mordor og fort vil kreve 6GiB VRAM for de beste teksturpakkene. Det er jo litt trist å sitte med potensiale fra 2x GTX 980 men samtidig ha sånne åpenbare begrensinger.

Ikke opplevd det med 2stk 980 på 1440P :)

I hvilke spill har du testet? Du sa for bittelitt siden at du bare spiller BF4. Har du tester i de titlene folk rapporter problemer med?

Skrevet (endret)

Kan få 980 sli for 5K :p

 

Jaja. Kanskje jeg bruker pengene for å sette 980 Sli under vann, tenker dere?

 

Har du link til hvor man får kjøpt 980 sli for 5k? Regner med du mener brukt så bare å vise noen som selger gtx 980 til 2500

Endret av raexon
Skrevet

Lurer også veldig på hvor du finner brukt for 2'500 kr, jeg har til gode å se noe til under 4'500-5'000 kr.. Men regner med at det vil florere GTX 980 på bruktmarkedet fremover nå som GTX Titan X legges ut for salg.

Skrevet

 

Problemet med GTX 980 er jo at du har en VRAM + bus flaskehals, om du spiller på 2560x1440 med tung AA eller DSR så vil vel GTX 980 SLI ytelsen lide endel av 256-bit bus og snevre 4GiB VRAM noe som ikke blir forbedret med 2x i SLI.

 

Og med kommende cross-plattform spill så er det vel å forvente at flere og flere spill blir som Shadow of Mordor og fort vil kreve 6GiB VRAM for de beste teksturpakkene. Det er jo litt trist å sitte med potensiale fra 2x GTX 980 men samtidig ha sånne åpenbare begrensinger.

Ikke opplevd det med 2stk 980 på 1440P :)

 

 

 

Hvilke spill tester du med da? Per i dag så er det vel Middle-Earth: Shadow of Mordor som har presset teksturstørrelsen til nye høyder, her krever vel Ultra et sted mellom 5-6,1GB avhening av oppløsningen du kjører.

 

Det er jo naturlig å regne med at flere spill vil følge på, i og med at både Xbox One og PlayStation 4 legger opp til VRAM på 6GiB så vil nok det blir normalen også på PC fremover. Og spill som skal optimaliseres mot VR trenger jo også bedre oppløsning på teksturer enn hva som har vært standarden på PC per i dag for at det ikke skal se veldig kjipt ut.

 

Vil tippe normalen for 2015-2016 etterhvert legger seg på 4-6 GB for "Ultra" og at det vil normalisere seg rundt 6GB med tiden. Og det er før du begynner å regne inn ting som DSR, tung bruk av AA osv som øker minnekravene.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg selger 2x zotac 980 amp for 5000kr sammen.

 

Det er 3slots og hver oc-kabel til kortet spiser en usb2-internport.

Sikkert halvt år gammelt eller noe.

 

Det var de Chbt siktet til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...