Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

 

Er det ref. kort? Ville ikke byttet mot 2x G1?

 

OCD goes nuts om jeg har forskjellige kort :p

 

 

Er ref kort jeg har ja. Kan alltids høre med han jeg eventuelt selger til, men tipper nok han vil kjøre blower type kjøing på skjermkortenne da han har et ganske trangt setup, vertfall det jeg ville gjort om jeg var han.

 

Null stress. Måtte bare spørre. Trangt, 3x 980 + Cpu med køstum loop i Define R5, ja det er trangt ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha. Håper den ikke blir dyr, for da kan jeg kjøpe tredje 980 fort.

 

980 Tri sli vs Titan X sli. Hva tror dere vil bli kraftigst i spill som Bf4på 1440P? :hmm: håper jo 980 korta, men så får vi se.

 

 

Er det fremdeles sånn at Tri-SLI er BEDRE enn SLI når det kommer til frame-times og microstuttering? Har ikke brydd meg om SLI etter ytterst dårlige erfaringer med 2x GTX 280, 2x HD 4770 og 1x GTX 690 hvor alt sammen var temmelig ræl med microstuttering og ytelse som gikk i alle retninger fra fantastisk (nesten dobling av ytelsen) til så dårlig at jeg fikk bedre ytelse ved å bare kjøre en GPU osv.. På den tiden så hersket det teorier om at det var langt mindre microstuttering ved Tri-SLI uten at jeg helt husker hvorfor.

 

 

Hvordan er ståa med tanke på SLI per i dag? Kunne kanskje vurdert 2x GTX 980 Ti som arvtager til mitt defekte GTX Titan. Forutsetter jo at SLI har blitt vesentlig bedre siden GTX 690.

Lenke til kommentar

Det er "GeForce GTX Titan X" som mest sannsynlig blir avdukket i dag, og muligens "GeForce GTX 980 ti" (980 ti er ryktet og bli lansert en gang i Juni).

 

Men noe 1000-serie kort (GTX 1080?) er ikke planlagt enda.

 

 

Ingen GTX 980 Ti før i Juni? :mellow:

 

Om ryktene rundt pris på GTX Titan X stemmer så tror jeg den blir uaktuell, og da kan hvertfall planene om SLI styrkes for godt.. Dritt at mitt GTX Titan skulle ta kvelden akkurat i disse tider.. Hadde tenkt til å avvente GTX 980 Ti før jeg vurderte noen nytt i det hele og store, og det å drive å snylte på Komplett sine 45-dagers åpent kjøp frem til Juni syntes jeg blir for drøyt.

 

Da er spørsmålet om man skal være helt idiot å gå for GTX Titan X og skrinlegge alle planer om SLI, eller gå for 2x GTX 980 og kanskje spe på med 3x etterhvert men jeg syntes compute ytelsen og ikke minst bus og snevre 4GiB VRAM blir for dårlig, og det vil jo ikke bli bedre med flere kort i SLI heller så ytelsen med DSR + AA blir fort begrenset der...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Haha. Håper den ikke blir dyr, for da kan jeg kjøpe tredje 980 fort.

 

980 Tri sli vs Titan X sli. Hva tror dere vil bli kraftigst i spill som Bf4på 1440P? :hmm: håper jo 980 korta, men så får vi se.

 

 

Er det fremdeles sånn at Tri-SLI er BEDRE enn SLI når det kommer til frame-times og microstuttering? Har ikke brydd meg om SLI etter ytterst dårlige erfaringer med 2x GTX 280, 2x HD 4770 og 1x GTX 690 hvor alt sammen var temmelig ræl med microstuttering og ytelse som gikk i alle retninger fra fantastisk (nesten dobling av ytelsen) til så dårlig at jeg fikk bedre ytelse ved å bare kjøre en GPU osv.. På den tiden så hersket det teorier om at det var langt mindre microstuttering ved Tri-SLI uten at jeg helt husker hvorfor.

 

 

Hvordan er ståa med tanke på SLI per i dag? Kunne kanskje vurdert 2x GTX 980 Ti som arvtager til mitt defekte GTX Titan. Forutsetter jo at SLI har blitt vesentlig bedre siden GTX 690.

 

 

 

Min erfaring er at det fortsatt er microstuttering på Nvidia og hos Amd i både 3x og 2x , nevneverdig bedre i 2x og de siste driver oppdateringene hos begge parter har faktisk gjort spillopplevelsen langt bedre.

Men det er trolig kun når man får på plass G-Sync eller Freesync at man vil ikke lengre ha så mye microstuttering i Sli - crossfire.

 

Det sies også (uten at jeg kan bekrefte det) at minnearkitekturen er viktig i forhold til Microstuttering og at man derfor trolig vil se mindre til det i 980 kortene kontra 2x 970 kort.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Titan x ser i grunn ut til å bli gamingkort. De andre Titan'ene var ikke det, og hadde halveis proff-funksjonalitet. Stemmer det de sier så er det altså et reinspikka gaminkort, men med Titannavnet. Altså ikke noe God DP/FP64 ytelse, og yter visstnok nesten 5 ganger mindre enn Titan.

 

Å kalle det Ti ville dog vært lott kleint med tanke på hvor mye større, dyrere og bedre det er. Men ja, I see the point.

 

Mer passende å bare la det være starten på en ny serie, mem det er nå bare meg.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...