Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Blir ikke dette å kople SLI port 2 på det øverste kortet til SLI port 1 på det nederste?

 

 

Hvordan broen er wired up innvendig vet jeg ikke, men jeg vil nesten anta at det er slik det blir ja. Men det fungerer vertfall helt uproblematisk :)

 

 

He he, det er jo det viktigste. :)

 

Jeg støtte jo også nettopp på det evige spørsmålet om man skal kople til begge broene for SLI. Sjekket til slutt i manualen til hovedkortet (X79 så litt eldre.), og der står det at for CF skal man bruke begge to bridge'ene for å kople sammen 2 AMD skjermkort. Men for SLI står det at man bare skal bruke en bridge. Jeg nappet da ut den ene bridgen (hadde jo brukt begge to først for sikkerhets skyld :p), og jeg mener faktisk at det ble mindre stutter med bare en bridge enn det var med to. Jeg har imidlertid ikke giddet teste med fraps og måle frametimes. Så det kan jo være ren innbilling. Men manualen sier en bridge, så da satser jeg på det. :)

 

Det jeg prøver å si er; om jeg hadde vært deg hadde jeg prøvd å bruke en av de lange SLI bridgene, og koplet port 1 mot port 1 slik det egentlig skal være. Bare sånn for sikkerhetsskyld. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Mnja, kan jo være at det er min mening, og at det er noe dritt. :p

 

 

Resursbruken til PX er så høy at en 100MHz overklokk ikke resulterte i bedre resultat, med mindre jeg skrudde av PX etter å ha satt overklokken.

 

 

 

Testet for noen dager siden Precision, Firestorm og Afterburner med identisk settings i Firestrike, dvs powerlimit til 131% og lik vifteprofil.

PrecisionX: 13251

Firestorm: 14809

Afterburner: 15682

 

Har Windows 10.

 

Har 3 x EVGA GTX 680 4Gb Classified

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve litt msi afterurner overclock, før jeg hev igang bios.

Prøvde med:

Power limtit til 110

core clock +200

memory clock +300

 

Men når jeg startet igang et race på Project Cars så låste den seg, så det ble tydeligvis for mye.

Er dette veldig dårlig OC på kortene mine? 

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve litt msi afterurner overclock, før jeg hev igang bios.

Prøvde med:

Power limtit til 110

core clock +200

memory clock +300

 

Men når jeg startet igang et race på Project Cars så låste den seg, så det ble tydeligvis for mye.

Er dette veldig dårlig OC på kortene mine? 

 

Skriv heller hva core (boost) blir, ikkje hva du øker baseclock med. Baseclock kan være forskjellig på forskjellige skjermkort. Så da blir resultatet helt anneledes.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Mnja, kan jo være at det er min mening, og at det er noe dritt. :p

 

 

Resursbruken til PX er så høy at en 100MHz overklokk ikke resulterte i bedre resultat, med mindre jeg skrudde av PX etter å ha satt overklokken.

 

 

 

Testet for noen dager siden Precision, Firestorm og Afterburner med identisk settings i Firestrike, dvs powerlimit til 131% og lik vifteprofil.

PrecisionX: 13251

Firestorm: 14809

Afterburner: 15682

 

Har Windows 10.

 

Har 3 x EVGA GTX 680 4Gb Classified

 

 

Det der er jo nesten helt vannvittig...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Mnja, kan jo være at det er min mening, og at det er noe dritt. :p

 

 

Resursbruken til PX er så høy at en 100MHz overklokk ikke resulterte i bedre resultat, med mindre jeg skrudde av PX etter å ha satt overklokken.

 

 

 

Testet for noen dager siden Precision, Firestorm og Afterburner med identisk settings i Firestrike, dvs powerlimit til 131% og lik vifteprofil.

PrecisionX: 13251

Firestorm: 14809

Afterburner: 15682

 

Har Windows 10.

 

Har 3 x EVGA GTX 680 4Gb Classified

 

 

Det der er jo nesten helt vannvittig...

 

Kjørte de nevnte testene 2-3 ganger hver med samme resultat.

 

Testet nå uten GPU program + G-sync i Firestrike: 15907 (edit: kjørt testen flere ganger nå, varierer fra ca 13200 og opp) Resultatet spriker voldsomt fra gang til gang

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...