Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ingenting sykt å komme med her nå, annet enn at jeg er ferdig med min treningsfrie uke. Den var sinnsyk.

Selv om jeg stort sett har opphold meg på landbygder i Vietnam tenker jeg at jeg har lagt på meg 3kg - MINST.

Så, det blir et par innhentningsuker når jeg etterhvert kommer hjem igjen for å kunne holde planen min, og det ser jeg frem imot.

 

Fikk svar på teoretisk AFPT eksamen igår og det gikk jo merkelig nok bra. Besvarelsen var på ingen måte god. :sick:

 

Pr. idag diskuterer jeg proteininntakspolitikken dems som sier 1.1-1.7g pr kg kroppsvekt - uten unntak for om man trener eller ikke, er veltrent kontra utrent.

Skal man drive på slik vil  kunne måtte veilede en utrent og overvektig utøver på lik linje som en real biff - si at de begge veier 100kg. Si også at den ene er i underskudd og den andre i overskudd = den totale katastrofe.

Protein pr. kg. FETTFRI kropp må det være, og også et klart skille mellom overskudd og underskudd.

Skal bli spennende å se hva for reaksjoner eller eventuelle forandringer i pensum dette kan føre til.

 

post-268618-0-41962500-1474131690_thumb.jpg

 

Startet opp treningen igjen igår og har hatt 2 fantastiske økter. Tar det veldig pent og har planer om å gjøre det i ukene som kommer. Lek og moro med alternative baseøvelser, strikker og kaos-stenger er gjeldende i øyeblikket. :)

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fremdeles i "feriemodus" - men likevel ikke. :dremel:

Trener 7-10 ganger i uken og fullt trøkk, men siden ferien, de 3 siste ukene har jeg trent programfritt. Dette for å komme meg i rute med 5-skiftsjobbing og div.

Ikke minst, når jeg har et strengt treningsregime fullt av regler og normer er det digg å få noen uker med litt senkede skuldre hva gjelder persing osv.

 

Tok halvannen uke totalt treningsfri når jeg var på eventyrreise og startet opp med lette vekter da jeg kom tilbake til Bangkok - 8-repetisjoner og 6-sett i alle øvelser. Øker 2.5kg pr. treningsøkt.

Nå, 3 uker senere begynner det å bli drøyt volummessig selv om vektene fremdeles virker overraskende lette.

Jeg virker å ha fått timet dette fint, med tanke på at jeg starter opp med Megamann-programmet for fullt igjen om en drøy uke. Da er det tilbake til regimet :dremel:

 

Disse ukene ser jeg på som en periodisering = veldig sunt tenker jeg.

 

BP denne uken:

85kg x8 x6 sett - Litt luft fremdeles. Forstår ikke helt hvordan siden jeg bare har 100kg som 5RM.

Øker litt til ekstra til uka, eventuelt går over til 6-reppere før jeg starter på Megamann slik at jeg får tømt meg skikkelig inntil uke1 starter.

Her er en video fra 80kg x8. Dette er det 6. settet, og jeg koser meg fælt, spesielt på den siste repetisjonen.

Egentlig ser jeg litt forfjamset ut etter ferdig reppa..føler på et vis at jeg ALDRI få tømt meg helt..

 

 

Markløft igår:

115kg x8 x6 sett. Luft, men sliten utholdenhetsmessig. DIGG.

120kg imorgen tidlig. Cant wait.

 

Kroppsvekta ligger nå omkring 66kg - and rising.

 

Har forøvrig fått en ekstrastilling på jobben som PT på treningssenteret der. Er fantastisk motivert.

Har hatt timer med 3 nybegynnere denne uken - fantastiske folk som alle virket veldig "lettet" etter timene, fordi de i utgangspunktet gruet seg fælt. Det var ikke så veldig fælt :)

Har satt igang et motiverende opplegg for dem hvor de stadig "klatrer i gradene" og får mer avanserte programmer etterhvert som de kan vise til et visst antall gjennomførte treningsøkter.

Dems fremgang føles viktigere enn min egen akkurat nå. Og min egen fremgang er VIKTIG. Så dette satser jeg 100% på.

Har fått "fri flyt" til å styre dette på egenhånd. Hvor mange timer jeg ønsker å sette opp, når jeg ønsker å sette dem opp osv. Og uten en eneste utgift!

Nesten som å eie et eget gym - men slipper utgiftene :dremel:

 

Treningspartneren min som jeg "dro igang" for et års tid siden har kjempefremgang nå. Mandag satte han 115kg x3...og deretter 117.5kg x3 i benkpress m/stopp som nye perser. Idag satt han fankærn meg 120kg x3 og.

Det blikket han hadde etter treninga idag - ubeskrivelig :)

(kroppsvekt på han er 88kg)

God venn og number-1 treningspartner.

 

Livet leker.

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Markløft idag:

Null trøkk. Likevel en godkjent avslutning-på-moroa-økt før jeg starter opp for fullt med Megamann neste uke.

Har kun kjørt 8-ere de siste ukene, eksplosivt og lette vekter og kunne vel ikke forvente det helt store makstrykket ;)

 

140kg x5

152.5kg x2 - Hadde en liten plan om en rep til her og ny 3RM, men kjente at oppspennet slapp midtveis og valgte å legge stanga ned med en smæl.

150 x1 x3 sett

140 x3 x2 sett

 

Benkpress m/stopp:

Magisk økt igår, og jeg er sikker på jeg kunne ha perset med hva som helst hadde jeg prøvd. Men, jobben har vært "å komme tilbake" dit jeg var før den stygge deffen, så tangeringer var målet for dagen.

ENDELIG er jeg tilbake, og nå føler jeg det kan smelle litt igjen.

 

100kg x5 - Tangering

105kg x1

110kg x1

102.5kg x3

+ Masse kjettingsett. Helt dævv. Fantastisk.

 

Benkpress-o-rama under her :)

 

 

 

Lets go machooo!!!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lenge mellom loggingene her :hm:

Skal bli flinkere!

 

Knebøy:

Har startet opp igjen nå men kjører pent. Det har uten tvil hjulpet å ta en pause med fokus på frontbøy og vektene foran kroppen - ikke i nærheten så skjevt som tidligere.

Har kjørt 5-reppere på 100kg denne uken. Det har gått helt fint :)

 

Markløft denne uken:

Tirsdag: Planen var 5RM og hadde det forrige forsøket friskt i minnet - dette er den mest ekstreme påkjenningen jeg vet om, både på og utenfor "banen".

Kjørte på oppover og klinket til med 147.5kg x5 - ny 5RM.

Fredag: 5RM var allerede satt og jeg tenkte jeg kunne avvike litt fra planen og gjøre et 3RM forsøk istedet.

152.5kg x3 og ny 3RM.

Fremdeles jevn og fin fremgang i markløft.

Avsluttet øktene med eksplosiv trening med strikk - 100kg x5 + strikk + glutebridge. Aner ikke hvor mye vekt jeg har på toppen her, men det spiller mindre rolle.

 

Benkpress:

Veggen jeg har møtt i benkpress kan ikke karakteriseres som annet en massiv.

Jeg har hatt god fremgang i benkpress den siste tiden - opp mot tangeringer av belastninger fra da jeg veide tyngre enn jeg gjør i dag.

Forsøkte meg på 5RM igår siden jeg klarte tangering for 5 uker siden. Det endte med 102.5kg x3 og fail med 2 reps :glare:

Kjører på videre.

 

En annen interessant ting er det totale treningsvolumet mitt pr. uke.

Gjorde noen kjappe kalkuleringer imorges og tok da for meg Uke1-vekter.

Ca. 52.000kg pr uke. Det er HØYT! Men blir liksom ikke sliten heller :lol:

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moro å se at jobbinga gir resultater!

For noen måneder siden havnet jeg grovt frempå ved tunge løft i knebøy som endte opp i good morning`s.

 

Her (fra idag) er det samme på vei til å skje, men klarer å holde igjen med ræva :)

 

 

Avsluttet et kremøkt med litt mer rævbygging...og naturligvis for eksplosiv styrke i beina. Noe som blir hovedfokus fremover.

 

 

Gledelig også å se at jeg fint kan øke kaloriinntaket mitt litt til også.. ;)

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1 million reps med stang for teknikktrening gjennomført i bøy og frontbøy idag.

 

Finner småplukk som kan fikses på, bla.a. en liten bekkentilt når det nærmer seg bunnposisjon - kan løses ved å åpne hofta enda mer, samt enda høyere forkus på mageaktivering. Må også bli flinkere til å følge på et øøøørlite hår i hofteleddet i knebøyen.

 

Knebøy:

 

Frontbøy:

 

Frontbøy II:

 

God søndag godtfolk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Matinntaket er økt med hele 50% de siste ukene grunnet dårlig fremgang på vekta.

Har vel faktisk gått litt need i vekt den siste tiden og tikket inn til spinkle 66.5kg her om dagen. Dette har mer med økt aktivitetsnivå på fritiden å gjøre enn med for lite mat.

 

Mer mat har riktignok gitt resultater, på tross av kroppsvekten :)

Satte både 5 og 3RM i markløft for 3 uker siden og har egentlig ikke maksuke før neste uke. Skikkelig trøkk i kroppen og god`følelse gjorde at jeg "tok en Akse" idag:

 

Markløft:

100kg x5

120kg x3

130kg x1

145kg x1

155kg x3 (Ny 3RM)

157.5kg x3 (Ny 3RM)

 

Det verste er at det gikk fryktelig lett(??)...treningskompanjongen min i tykt og tynt stod bare og flira. Jeg også flira :w00t:

Tror ikke jeg skal bremse nå - hadde fint klart 160kg x3 idag - dette fikser jeg til freddan - så får vi se hva jeg finner på i neste uke når jeg "virkelig  har maks".

 

Benkpress:

100kg x3 x6sett

Skal gå for en 1RM neste uke tenker jeg.

 

Bøy!:

Jobber meg sakte men sikkert tilbake til gamle vekter. Funker veldig fint om dagen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benkpress igår:

105kg x3 (Tangering)

100kg x3

95kg x3

90kg x3 x3sett

Rimelig trygg på en etterlengtet pers neste uke nå.

 

Markløft idag!

160x3 (Ny 3RM)

140kg x3 x5sett

 

Det er pokkærn meg 10kg opp på 3RM denne 10-ukers runden det. Skal man ikke kimse av :)

Får se hva jeg gjør neste uke da - kanskje jeg bare kjører på videre med flere 3ère.

 

Lærevillig ville ha film. Han får film.

Rævva kameravinkel og hele pakka, men var alene og fikk ikke sett hovrdan ting ble satt opp på forhånd..

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dægern! Det er helt rått, ser jo nesten luft ut! Ser ut som du hadde enda litt til inne! Nå må jeg jobbe på sjæl før du drar aaaltfor langt ifra... ;)

 

Grattis!

Takk! Ja det går unna i svingene nå :)

 

"drar i fra" er vel å ta i. Du tar jo det her som luft :)

Hva var 3rm for deg? 175??

Jau, eller 4 x 3 reps på 170kg. Men så veier jeg i overkant av 90kg, så sånn sett gruser du meg! ;) Jeg har store forhåpninger til treningsopplegget nå frem mot maksing 1. mars, så får vi se! :D God helg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...