Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Selv om det er en litt hard beskjed å svelge føles det likevel veldig befriende siden jeg har slitt noe grønnj**** i øvelsen i lang tid - Sandvik har gitt meg knebøys-nekt inntil videre. :):sick:

 

Han har forsket på meg i dag og kommet frem til at jeg har en skjevhet i kjernemuskelaturen - dette gjør at kroppen min gjør en relativt kraftig rotasjon på vei ned i knebøy. Det er naturligvis noe jeg har visst i lang tid, og jeg har også fått smake på "hva som kan skje" da jeg fikk en ribbeinsbrist for et par måneder siden under et pærseforsøk..

 

Så da må dette jobbes med før jeg kan gå tilbake til klassisk bøy - Zercher-bøy blir greia i en lengre periode, samt en del støtteøvelser for å jevne ut div. skjevheter.

Dette komme på ingen måte til å kutte noe på den lille styrken jeg har i lårmuskelaturen - det betyr bare at jeg må jobbe litt annerledes i øvelsen i en periode - mest sannsynlig vil det styrke meg over tid.

 

Såååååååååå! Slik gikk det i knebøy idag om noen lurte :lol:

Er serdeles positivt innstilt til dette :yes:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjedelig med knebøynekt, men spennende å se hva perioden fører til! Det er jo absolutt viktig på sikt å få rettet opp skjevheten :)

 

Ja detta blir bare positivt og spennende :)

I over et år har jeg gått posistivt innstilt inn på senteret for å trene bøy - men minst halvparten av disse øktene går jeg ut derifra med hue under armen, nettopp fordi jeg ser og kjenner at noe er gæli.

 

Det jeg i hovedsak sliter med å få aktivisert magen/fremre kjernen når jeg bøyer. Jeg får da ingen fremre støtte. Når jeg holder stanga foran kroppen tvinges det "på" og det blir automatisk ingen rotasjon.

Zercher er jo bøy, like dypt og tilnærmet lik bevegelse - så det blir ikke noe "tap" i øvelsen :)

 

Kjenner jo allerede nå, etter et par test-sett i øvelsen at hele fremsiden er støl som fy - så jeg har troa :)

 

Kjører 6x6 med rel. lette vekter denne uken og får mer enn nok reps til å få kjent på`t.

Blir en knalluke :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen store greier her om dagen - lette uker, men høyt volum!
Kjører f.eks:
Markløft til kloss: 6reps x 3 sett
Markløft klassisk: 6 reps x 3 sett
 
Disse to er på henholdsvis 75 & 85% av 5RM
 
Avslutter med 15reps x3 i eksplosiv rumensk markløft med lette vekter (60kg). Blitt utmattet av dette kan jeg fortelle.....føles bra!
 
Deretter...rygg volum...hender...never...hud...alt ryker med her.
 
Henda mine er blitt så ødelagte at jeg sliter med å håndhilse på damer om dagen, så sant det ikke er damer med skjegg.
Henda er så stygge at jeg har valgt å legge ut et bilde under "spoiler".
 



Sjekk træler t.o.m. i håndbaken - (hele det brune området - alt er sten hardt) - og på 2&3 ledd på fingrene(!) Ser nesten ut til at hånda har begynt å råtne på en lite punkt der! (det viste seg heldigvis at det bare var litt blåbær fra en skogstur tidligere på dagen :) )


post-268618-0-46534000-1468618314_thumb.png



Jeg har rett og slett så små hender at "ting blir klemt" hver gang jeg løfter... klarer ikke gripe rundt stanga helt.
Det får så være. Løftes skal det! Men vondt gjør det.

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen, hehe.

Par uker tilbake :O

Så det er ikke bare meg :ohmy:

 

Gjør du noe med det Heisenberg eller lar du det bare være?

 

Jeg gjorde noen forsøk på å fjerne det for en stund siden, men det var svært mislykket og det gjorde egentlig bare vondt verre :wee:

2 treningsøkter senere var alt tilbake.

Lenke til kommentar

Selv har jeg så og si bare træler under langfingrene og ringfingrene, men jeg har relativt små hender jeg også. Hook grip får jeg ikke til på noe fornuftig vis...

 

Ingen store greier her om dagen

Synes det virker som om alle treningsforum har redusert aktivitet for tiden, er dette et sommerfenomen eller innbiller jeg meg ting? Jeg er jo relativt ny når det kommer til trening, men synes jeg kjenner det selv at det er litt vanskeligere å motivere seg nå i ferietiden enn det var for noen måneder siden.  :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Ingen store greier her om dagen

Synes det virker som om alle treningsforum har redusert aktivitet for tiden, er dette et sommerfenomen eller innbiller jeg meg ting? Jeg er jo relativt ny når det kommer til trening, men synes jeg kjenner det selv at det er litt vanskeligere å motivere seg nå i ferietiden enn det var for noen måneder siden.  :hmm:

 

At veldig mange treningsfolk tar det pent om sommeren og dermed reduserer aktiviteten i forumer er ingen nyhet, men det er jo heller ikke mange som har mål slik vi har heller, så det er vel greit. Har flere kamerater som soser rundt på senteret uten mål og mening store deler av året, og på sommeren er de ikke å se :shrug:

 

Selv har jeg aldri hatt høyere treningsvolum enn de 3 siste mnd., ei heller aldri trent så hardt eller vært i bedre form.

Vi får henge i stroppen videre vi Balt3 :)

 

----------

 

Det ser ut til at jeg må gå ut av den vanlige 5-ukers syklusen min denne gangen da maksukene ramler midt i et 2-ukers treningskurs i Oslo. Tror ikke jeg orker å gøre med masse maksvekter der inne, på et nytt senter og uten kjentfolk som kan spotte osv. Da er planen å kjøre en lengre periode med vekter til tett oppunder maks - ta det ned et lite hakk og kjøre opp til en hei dundrandes uke i slutten av august før jeg reiser på ferie. :)

 

Skal prøve å få logget et par av disse kjedelige "treningsøktene" her inne etterhvert :)

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så var jeg halvveis ut i AFPT`s praktiske trenerkurs i Oslo da - laaange dager, men fantastiske dager. Lærer utrolig mye bra her og storkoser meg.

Fryktet at det skulle bli dårlig med trening i denne perioden - frykten var grunnløs :dribble:

 

Tusler fra hotellet 06.30 hver morgen etter en god frokost - egentrening fra 07.30-09 og rett på kurs. Kurset varer fra 09-18 hver dag og inneholder både 2 og 3 treningsøkter haha...så dette er perfekt.

 

Maksuke ifølge programmet mitt er neste uke - klarte jeg å dy meg denne uken? Nei :fun:

Benkpress m/stopp:

100kg x3

97.5kg x3

95kg x3 x4 sett

Det er ikke mange ukene siden jeg failet på 95kgx3 - så det er fryktelig digg å se at jeg straks er tilbake på gamle vekter - og videre forbi. 105kg er gammel 3RM, og jeg skal forhåpentligvis presse 102.5x3 neste uke.

 

Markløft:

150kg x3 - Ny 3RM - det var ikke fryktelig tungt heller. Ser an hva jeg gjør neste uke - enten en ny 3RM på 152kg eller en 2RM på 155kg. Pers blir det åkke som.

145kg x3

140kg x3 x4 sett

 

Knebøy:

Her kjører jeg kun frontbøy og teknikk om dagen. Hyggelig å se at jeg har god mobilitet i både ankelledd, håndledd og skulderledd. Da vi hadde teknikkinnlæring på denne øvelsen på kurset her om dagen var det ingen av de andre guttaboys som klarte å kjøre en eneste repetisjon grunnet smerter i et eller annet ledd. Et par av gutta er styrkeløftere på rel. høyt nivå, og jeg har ikke sett på makan til stivhet. Ønsker ikke å ende opp der.

Zerchers squat droppet jeg for å ta vare på sener og fester på innsiden albueleddet.

Håper å rekke et par timer med Sandvik før jeg reiser på ferie i begynnelsen av september.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Denne uken starter med 2stk knasende gode økter :xmas:

 

Benkpress m/stopp igår:

100kg x3

102.5kg x3 (!!!) Dette var forløsende - 7.5kg økning i 3reppere på 10 uker.

Kun 2.5kg unna gammel 3RM nå - vi får se hva jeg finner på å gjøre til torsdag.

 

Markløft idag:

Aldri har jeg hatt en mer aktiv dag enn idag - og aldri har jeg vært mer sulten, sånn generelt. AFPT har kjørt meg/oss hardt fysisk idag og jeg tror jeg har kjørt 4-5 hele treningsprogrammer idag - allerede før selve treningsøkta mi startet, etter kursdagen :w00t:

FØLTE MEG SHIT! - jeg har for vane å digge den følelsen :dremel:

140kg x2

150kg x1

155kg x2 (NY 2RM)

157.5 x2 (NY 2RM)

Løftene var lette, og jeg gikk litt rundt i egne tanker og funderte etter disse 2 settene..tenker jeg fint har 170kgx1 nå men...vi får se til fredag hva `Country finner på.

Ga meg her.

 

Spanande - Torsdag skal jeg ha en benkpressøkt med Adrian Paul - selveste big boss i OptimalTrening i Oslo (ikke en PT-time). Mon tro hva som kommer ut av den økta der :eek:

 

Livet leker!

Endret av Countryman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...