Gå til innhold

Countryman`s styrketråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja 200 er.

180 har bestandig vært noe jeg har gleda meg til. Aimer mot den først nå.

Har 175 inne på en god dag nå, det vet jeg. Kan hende den dagen er på fredag.

Idag var ingen optimal dag. I tillegg var det ei sprø dame som sendte meg blikk. Sikkert fordi jeg lagde bråk :rofl:

 

Kroppen min fungerer bra på den tiden faktisk, men nei, idag lå ikke forholdene til rette.

Gidder ikke syte å klage - hvorfor kan være det samma :)

5kg var skuffende der og da, men nå er det greit.

 

Vi kjører på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har avsluttet en særdeles god 10-ukers med markløft igår og knebøy idag.

 

Gøy at benkpressen endelig har løsnet og jeg ser for meg plenty med fremgang den nærmeste tiden.

 

Det samme gjelder for knebøy som har vært en tung jobb/øvelse å hanskes med i lang tid. Nå føles det som en helt ny øvelse hvor jeg kjenner at ting begynner å sitte. MYE frontbøy har hjulpet til med å finne følelsen av hvordan en real oppstramming av kjernen kan utføres, samt at jeg har jeg økt bra i benstyrke ved å fokusere på øvelsen. Kjørte 3-reppere på 115kg kg idag og det var som å være på blåbærtur (med tanke på at 115kg faktisk er min 5RM). Kunne med enkelhet ha satt perser her idag, men det er fremdeles ikke noe mål for denne runden.

Gøy å jobbe med svakheter. Nå skal min desidert svakeste øvelse opp-å-gå.

 

Markløften behøver jeg vel ikke si så mye om. Den har hatt en liten eksplosjon med bl.a. 12.5kg OPP på 3RM på 10 uker :)

 

Markløft:

175kg x 0 - faiiil...

162.5kg x3 (NY 3RM)

160kg x ......nei....orket ikke mer denne runden og valgte å smelle på et par ekstra sett glutebridge istedet

 

Knebøy:

115x3 x3sett

Frontbøy:

80kgx3 x3sett

 

Opplegget fungerer flott fremdeles og jeg kommer til å kjøre samme runde nok en gang.

2 helt logiske småjusteringer kommer riktignok til å gjøre, med tanke på å jobbe med svake deler av løftebanen i benkpress og markløft.

 

Benkpress:

3 av 6 arbeidssett blir byttet ut med militærpress siden skuldrene er mitt svake punkt i benkpressen nå.

Gjelder uke 1-3 og 6-8. Øvrige uker kuttes militærpress ut.

Markløft:

Istedet for å kjøre 3 av 6 arbeidssett til-kloss skal jeg nå kjøre disse settene med-strikk.

Nå er det ikke lenger bunnen av løftet som er tyngst.

Strikken skal hjelpe til med å bedre siste delen av løftet (toppen) og gi meg god eksplosivitetstrening.

Gjelder uke 1-3 og 6-8. Øvrige uker kjører jeg kun klassisk mark.

 

:dremel: :dremel: :dremel:

 

Ser frem imot deload neste uke. INGEN LEK! 8-reppere og 6 arbeidssett er en helt annen treningsform enn den jeg har kjørt de siste ukene. Blir like sjokkert hver gang jeg gyver på "uke1" og nyter hvert eneste sekund av det :)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tror jeg må ha hatt årets beste treningsøkt igår. :wee:

Ingen blodtung økt, men følelsen av at ALT bare sitter som støpt, blandet med en god dose energi og trøkk i kroppen - en skikkelig god følelse.

 

Det blir KM i benkpress på meg neste onsdag.

Er på tide å få ut fingeren og være med litt stevner fremover nå. Man måå jo på ingen måte ha som mål å løfte blytungt hver gang heller.

Får unna onsdagsstevnet først, så ser jeg om jeg deltar på KM i 3-løft i april.

Lenke til kommentar

Klubbmesterskapet i benkpress gikk akkurat som jeg hadde håpet på - 3 godkjente løft, selvtillitsboost...og 5kg mer enn jeg hadde planer om før jeg dro.

Tikket inn til 67.6kg kroppsvekt idag - også det etter planen. Jeg har da 6kg å gå på før jeg ender opp i tyngre vektklasse. Disse kiloene skal være gains, ikke fett.

 

Her fra 110kg - lekende lett. Tipper jeg kunne totalperset idag.

Uansett, 7.5kg stevnepers og meget fornøyd :)

 

Håper å få vært med på klubbmesterskapet i 3 løft om 3 måneder. Det avhenger av jobben. Får smiske litt med sjefen slik at jeg får fri ;)

 

Endret av Countryman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hei og hå hvor det ruller på :)

 

Denne uken:

 

Benkpress m/stopp:

102.5kg x5 - 5RM

Svært etterlengtet.

 

Markløft:

152.5kg x5 - 5RM

155 x5 - 5RM

7.5kg opp siden sist :w00t:

 

Knebøy:

117.5kg x5 - 5RM

Flaue vekter. Skikkelig flaue.

Dette er riktignok første gang på nesten et år hvor fokus har vært maksløft i knebøy, så jeg tar det derfra og kan endelig starte med å bygge denne øvelsen opp på lik linje som de to andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

2 timer ren core-trening hos Sandvik idag. Tar et lengre privatkurs her og blir vel til slutt en sertifisert...core-coach..? vet ikke helt hva det kan kalles, men det ser jeg, hvis jeg består.

Gull verdt er det ihvertfall. Plenty med innlæringsøvelser for å få full kontroll på alle delene av core, og overføringsverdien til baseløftene er STOR.

 

Så...kveldsøkt i benk.

 

Benkpress m/stopp:

 

105kg x3 (tangering)

107.5 x3 (Ny 3RM) - dette skulle ikke skje før neste uke, men 105 føltes så ufattelig lett at jeg ikke kunne la sjansen gå fra meg :w00t:

100kg x3 x4sett - LUFT

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ny 10-ukers er over med et stort smell!

Den har vært preget av nye perser, men også en failures. Failures hører med om man skal satse, men aldri før har jeg gått lenger ned i kjelleren enn denne runden. En dag med pers - i skyene. Neste dag failure - hele dagen har vært dass.

 

Gidder ikke snakke mer om nedturene. De må være der de også :)

 

Benkpress m/stopp:

102.5 x5 - NY 5RM med 2.5kg

107.5 x3 - NY 3RM med 2.5kg

Har mer inne her ass. Trøttsomt at jeg bommet slik på dagsformen denne uken.

 

Markløft:

155 x5 - NY 5RM med 7.5kg

167.5 x2 - NY 2RM med 10kg

 

Knebøy:

117.5 x5 - NY 5RM med 2.5kg

125 x3 - NY 3RM med 2.5kg

135 x1 - NY 1RM med 2.5kg - Endelig mitt første 2.0-løft i forhold til kroppsvekt :w00t:

140 x1 - NY 1RM med 7.5kg totalt. HER var det IKKE mer å hente ass.. :rofl:

 

Alt i alt meget god runde nok en gang.

Kjører på videre med samme opplegg - den eneste forskjellen er at jeg nå reduserer bittelitt på totalvolumet, men øker belastningene litt for å kompansere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

1 uke til KM i styrkeklubben, og tankene flyter rimelig villt oppi hodet om jeg skal "ta det pent" eller "klinke til" :wee:

En ting er ihvertfall helt sikkert - jeg skal ha det gøy, og gleder meg :)

 

Er i semi-tung 5-reps uke nå og tenkte å kjøre den som normalt t.o.m. fredag.

Lørdag og søndag tar jeg fri for å hvile litt før mandagsløftinga.

 

Lister opp drømmevektene under her, med gamle stevneperser i parantes. Mest sannsynlig er det disse jeg kommer til å gå for:

 

Knebøy: (125kg) 117.5kg - 130kg - 142.5kg

Benkpress: (110kg) 100kg - 107.5kg - 115kg

Markløft: (155kg) 155kg - 165kg - 175kg

 

Kommer til å tikke inn til 68-69kg kroppsvekt denne dagen.

 

Wish me luck :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...