Gå til innhold

ANMELDELSE: Dying Light


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker dette spillet. Har fullført det en gang, og har starta på new game pluss nå. Likte DeadIsland og jeg, men på ingen måte så godt som dette spillet. Det er bedre mekanisk. Det er bare å kjøpe for dere som enda er i tvil.

Skrevet

Dette spillet ble desverre ødelagt av den buggen som gjør at alt av skills og items etc. forsvant...

 

Rører ikke denne tittelen før jeg vet at dette er fikset.

  • Liker 1
Skrevet

Jeg kjøpte Dying Light til fullpris, noe jeg sjeldent gjør. Håpet var en open-world jeg kunne boltre meg litt i. Mildt sagt.

 

Nå, 63 timer /played, er jeg nesten halvveis i hovedhistorien, og koser meg glugg i hjel med å utforske, slåss, gjennomføre alle sidequestene eller bare løpe rundt omkring så fort jeg kan uten å bli spist. Dying Light er lett ett av de beste spillene jeg har spilt på veldig, veldig lenge.

 

Hovedhistorien er forøvrig helt grei, dog savner jeg å kunne velge å ta noen avgjørelser i cutscenes. Men sidequestene føles uansett for meg som en såpass stor del av helheten at eventuelle mangler i hovedhistorien ikke merkes.

 

Mekanikken er helt utmerket og grafikken er virkelig kjempelekker. Musikk, lyd og tale er også mer eller mindre top-notch, og bidrar godt til stemingen.

 

To ting jeg gjerne skulle endret er spawnraten for zombier i et område, som er litt for rask for min smak, og muligens de fire spesialzombiene (bomber, spytter, tank og behemothen). I lag med skriker´n er de litt for mye "Left4Dead"-inspirert, synes jeg.

 

Men når alt kommer til alt - Dying Light anbefales på det sterkeste for action-, sandkasse og/eller zombiefans. (NB: Har ikke prøvd co-op.) Utrolig gøy!

 

Synes jeg.

  • Liker 1
Skrevet

Dette spillet ble desverre ødelagt av den buggen som gjør at alt av skills og items etc. forsvant...

 

Rører ikke denne tittelen før jeg vet at dette er fikset.

 

Det er fikset :-)

Skrevet

Noen som har en formening om dette spillet bør spilles med håndkontroll (på pc) eller mus/tastatur?

 

funker utrolig bra med mus/tastatur.. tar litt tid å bli kjent med knappene, men etter det, går det smooth. føles bra ut og ikke i vegen

Skrevet (endret)

Mye med Dead Island fenget meg såpass at jeg rundet det (singelplayer hele veien) på tross at det var litt "røft i kantene" og hadde en del irriterende sider. En fresjere versjon med parkour høres absolutt interessant ut. Blir interessant å se hvordan Dead Island 2 blir i forhold. Ser ut som om de har lagt seg å en litt mer komisk linje.

Endret av Riboflavin'
Skrevet

Jeg elsket Dead Island spillene, selv om noen av oppdragene var ganske....spesielt designet.

 

Dette spillet er helt nydelig. Har bare spilt rundt 7 timer siden jeg hadde enorme fps problemer istarten som ble fikset med patcher. Kjøp det, du kommer ikke til å angre :D

  • Liker 1
Skrevet

Noen som vet hvorfor det tok så lang tid før generelt sett anmeldelser av dette spillet kom ut? Gjelder forøvri ikke bare Gamer.no men de fleste andre spill sider. PC porten av dette spillet har vertfall ikke vært mye å skryte av ytelsesmessig, så har latt det ligge en stund til det blir patchet eller nvidia kommed med oppdaterte drivere.

Skrevet

Noen som vet hvorfor det tok så lang tid før generelt sett anmeldelser av dette spillet kom ut? Gjelder forøvri ikke bare Gamer.no men de fleste andre spill sider. PC porten av dette spillet har vertfall ikke vært mye å skryte av ytelsesmessig, så har latt det ligge en stund til det blir patchet eller nvidia kommed med oppdaterte drivere.

Jeg tipper det har tatt tid fordi det aldri har vært noe store forventninger til spillet. Men det kan være andre årsaker også seff.

Skrevet

Noen som vet hvorfor det tok så lang tid før generelt sett anmeldelser av dette spillet kom ut? Gjelder forøvri ikke bare Gamer.no men de fleste andre spill sider. PC porten av dette spillet har vertfall ikke vært mye å skryte av ytelsesmessig, så har latt det ligge en stund til det blir patchet eller nvidia kommed med oppdaterte drivere.

 

Det har nok noe å gjøre med at utgivelsesdatoen i Norge var 25 februar. Til tross for at det har vært tilgjenngelig i statene og for digitalt kjøp i ca 1 mnd, er ikke så ofte at vi får spillet så mye senere enn andre mer.

Skrevet (endret)

Det har nok noe å gjøre med at utgivelsesdatoen i Norge var 25 februar. Til tross for at det har vært tilgjenngelig i statene og for digitalt kjøp i ca 1 mnd, er ikke så ofte at vi får spillet så mye senere enn andre mer.

 

 

Var det ikke kun den fysiske releasen som ble utsatt til nå da ? Det har vertfall vært tilgjengelig på "norsk" steam siden 28. Januar.

 

edit: leste vist ikke inlegget ditt skikkelig. Synst dog det er merkelig at spill anmeldere venter til en fysisk release før de anmelder ett spill, men det har vel kanskje noe med anmeldelse kopier og slikt som blir sendt ut fra utvikleren.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...