Gå til innhold

Er det over og ut for Windows Phone?


Anbefalte innlegg

Forskjellen er at Apple faktisk tjener penger på den lille markedsandelen sin innen datamaskiner. Såvidt jeg vet blør MS fortsatt penger på alt annet enn enterprise og windows.

 

Det veldig vanskelig å dele opp Microsoft på den måten og si at de taper penger her og tjener penger der. Den eneste avdelinga som er relativt separert ut er Xbox/entertainment. Ta f.eks. Bing som i seg selv er ett tapssluk, men de leverer teknologi til Windows og Office avdelingene som igjen tjener store penger.

 

Ellers så kan man ikke bare se på den globale markedsandelen. WP har brukbare andeler i Europa og latin-Amerika, men sliter i de to største enkeltmarkedene USA (rundt 3% og Kina (0%).

 

Det spiller også liten rolle hvor stor markedsanndel Android har når det er så få som faktisk tjener penger på telefonene som selges.

 

Og til slutt så kan jeg slenge inn denne linken som er det siste eksempelet på hvordan Google oppfører seg som Microsoft gjorde før i tiden. Finner det merkelig at folk som snakker negativt om Microsofts oga tidligere oppførsel ikke ser ut til å ha noe problem med å bruke produkter fra Google.

 

http://www.neowin.net/news/following-google-acquisition-softcard-terminates-windows-phone-app

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google er monopolisten og oppfører seg som MS for ti år siden. Håper de går på trynet så det synger.

PS: Symbian dominerte markedet for bare få år siden.

Jeg vil si det er på grensen til historieløst, google gjør endel dusteri, men det er ganske så vesentlig mye bedre enn det MS drev med når de ledet an.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Google er monopolisten og oppfører seg som MS for ti år siden. Håper de går på trynet så det synger.

PS: Symbian dominerte markedet for bare få år siden.

Jeg vil si det er på grensen til historieløst, google gjør endel dusteri, men det er ganske så vesentlig mye bedre enn det MS drev med når de ledet an.

 

AtW

 

På hvilken måte er det bedre?
Lenke til kommentar

Jeg håper ikke at WP går under,er meget fornøyd med min Lumia 1520 og vil fortsette å kjøpe Lumia telefoner fremover.Dessverre lever vi i en sånn tid der apper bestemmer hvor bra de forsjellige OS-ene selger.Når Microsoft får ombord disse dumme chatte apper og hvis de kunne fått google sine apper tror at mange ville gått over til WP uten tvil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg klarer ikke helt å håpe på at Windows er den av de små telefon-OSene som vinner frem, slik som Microsoft har oppført seg på OS til PC-er i flere tiår. Det er forskjell på konkurranse for en hver pris og sunn konkurranse.

 

Apropos markedsandelen på 2,7% for 2014. Det er akkurat samme prosentandel som Bada OS hadde 3 år tidligere. Vi så jo hvordan det gikk.

 

Uansett, Microsoft gnir seg nok i hendene likevel ettersom de håver inn penger fra Android, på udokumenterte påstander om patentrettigheter og upressingsmetoder.

Beklager dobbelt post. Ironisk nok er det pga jeg bruker wp og dermed ie. Dårlig refigeringsmuligheter.

 

Jeg syns wp er meget bra! Helt frelst etter 3uker med wp. Nyeste apper utvikles heldigvis oftere en ikke til wp også. Wp kjører glatt med bare 512mb ram,det greier ikke en gang ios

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...