Gå til innhold

Nå saksøkes Lenovo for spionvare-skandalen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

javelja, greit nok. Men det jeg lurer mest på, er hva var den egentlige hensikten bak hvorfor Lenovo installerer dette programmet på alle PCer de selger?

 

Hva bruker de det til? Og hvem står egentlig bak?

 

Kan det tenkes at dette er noe kinesiske myndigheter står bak, og i onde hensikter?

Lenke til kommentar

javelja, greit nok. Men det jeg lurer mest på, er hva var den egentlige hensikten bak hvorfor Lenovo installerer dette programmet på alle PCer de selger?

 

Hva bruker de det til? Og hvem står egentlig bak?

 

Kan det tenkes at dette er noe kinesiske myndigheter står bak, og i onde hensikter?

 

PC produsentene får penger fra superfish for å legge inn programvaren på alle maskiner. Superfish selges så reklame (evnt. annen informasjon om brukerene) videre til de som vil ha.

 

En eller annen markedskis med excel som har regnet på hvor mye ekstra penger de kan få, uten å ha snøring om hva de gikk med på. Protester fra IT folk blir arkivert under "Kranglete ansatte" :)

 

Lenovo og alle andre produsenter har aldri forstått dette med følelsen av å pakke opp en ny maskin og føle at den faktisk er ny og fin. Ikke lastet ned med alt mulig crap for at de skal tyne hver siste dollar ut av alle som muligens kunne tenke seg å betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Der blir det ikke noe Lenovo kjøp på meg. Selskaper som gjør slikt burde ikke få selge noe som helst, og hvertfall ikke få en sjanse til! Går de så langt for å loppe folk for penger... Tenk om en av de ansatte i Lenovo plutselig finner ut at han vil loppe "bare en" konto en kunde har brukt på en Lenovo maskin?

Saksøk dem, og lopp dem for penger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...