Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
der ja cobra.. (trodde du hadde konvertert etter ditt første innlegg..)

Ikke fan om jeg går over til "the dark side!".. neida.. kunne godt tenkt meg et dual opherthon 246 oppsett jeg.. men så var det det med prisen da.. Men totalt sett av mine erfaringer så liker jeg intel best, men har ikke noe negativt om AMD, det er bare feelingen liksom..

kunne ikke sagt det bedre selv..

Lenke til kommentar
Herregud, P4 har jo en sokkel som har hatt x antall brikesett, altså langt mer utviklet, A64 har jo nettopp kommet på markedet og har hk som knapt rører ved CPU-ens potensiale..

Dessuten, har ikke A64 single channel og registrert Ram?

Og er det intel sin feil at de bruker en vel brukt og god sokkel, mens AMD bruker en helt ny? nei! Det er bare lurt av Intel.. Sånnt går det ikke an å si, for ingen AMD og Intel cpu'er kan bruke samme chipsettet uansett! Og A64 kan kjøres med dual ddr, men den krever ecc/reg ram ja..

Poenget var at intel har hatt langt flere brikkesett på sin P4-plattform, noe som burde utnytte prosessoren bedre. ;)

A64 blir sikkert langt bedre når det kommer flere brikkesett, det første som kommer har garantert rom for forbedringer, ikke sant.

Lenke til kommentar

Pussig å se at med en gang denne gjør det bedre så er unnskyldningene klare, det viser hvor dårlig dere er til å innse fakta, hadde den scoren vert for en FX ja da hadde det vert greit ,med bla amd rules og greier, at A64 kjører på en ny plattform og EE på en som er gammel og på tur ut skulle vel tilsi en fordel for A64 ikke for EE da det er trolig at amd har laget en som er bedre og ikke dårligere.

Å trekke frem at XT kortet er årsaken er også tull, nei ver voksne og innse at EE er en verdig konkurent til A64 og så får vi vente i spenning på Intels nye brikksett/prosessor den blir neppe dårligere.

Lenke til kommentar
selv om det er liten forskjell fra 128 til 256 mb, er XTen stadig høyere klokket...

 

gi dem en omgang superpi

Ja gjør det, hvorfor ikke heller ta hele registret er det fordi at dette programmet favoriserer amd :cool::cool:

Finnes det i det hele tatt noen plattformnøytrale benchmarks? Hadde vært veldig mye bedre hvis det fantes! :grine:

Lenke til kommentar
Husk at A64 platformene er LANGT ifra modene da.. det er ennå MYE igjen som skal rettes på og finnes ut av før man får maskimal ytelse ut av en A64.

P4EE´n er kjørt på en god og moden platform, og kjører ram i dual konfig i motsetning til A64´n.  Intel´n har også fått hjelp av et skjermkort som er klokket høyere.

 

Det er liten tvil om at EmergencyEdition er rask.. men ikke kår en finner før hovedkortprodusentene har klart å komme med kort som kan utnytte prosessorenes fulle potseniale.

 

mot den stakkars lille A64 greia de slapp for litt siden.. :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7178028

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

 

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg blir så oppgitt når 14iser skal begynne å diskutere sånne ting som det her.

dette var ment som en liten tankevekker til alle dere hardcore amd fans som KONTINUELIG slenger dritt om intel. begynner å bli mektig lei "dere".

Hvem har slengt dritt om Intel ? Fortell meg.

 

At en liten 14is som deg slenger opp en sånn tråd, og atpåtil med den ultrateite topicen er ikke noe mer enn jeg hadde ventet på dette forumet. At det er fuckings mulig. Er du lei av oss AMD fans? Har du et problem med at vi liker AMD?

 

Jeg skal fortelle deg hva JEG er lei av, og det er sånne små 14iser som deg som lager slike teite poster.. og det som værre er at dere sikkert ikke ikke skjønner stort av hvordan en PC egentlig fungerer. "Intel er best, for jeg har Intel" kjenner du deg igjen..?

 

Du svarte meg ikke på spørsmålet mitt.. Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
selv om det er liten forskjell fra 128 til 256 mb, er XTen stadig høyere klokket...

 

gi dem en omgang superpi

Ja gjør det, hvorfor ikke heller ta hele registret er det fordi at dette programmet favoriserer amd :cool::cool:

Finnes det i det hele tatt noen plattformnøytrale benchmarks? Hadde vært veldig mye bedre hvis det fantes! :grine:

Desverre.. det er helt umulig å lage en platform-nøytral test av den enkle grunn at AMD og Intel har forskjellige felt de er gode og svake på. Så lenge de har sine styrker og svaketer så vil man aldri kunne lage en slik test.

 

Man må nesten bare kjøre alle de vanlige testene, og selv trekke en konklusjon ut ifra de testene som gjenspeiler ytelsen til ditt bruk og dine behov.

Lenke til kommentar
Herregud, P4 har jo en sokkel som har hatt x antall brikesett, altså langt mer utviklet, A64 har jo nettopp kommet på markedet og har hk som knapt rører ved CPU-ens potensiale..

Dessuten, har ikke A64 single channel og registrert Ram?

Og er det intel sin feil at de bruker en vel brukt og god sokkel, mens AMD bruker en helt ny? nei! Det er bare lurt av Intel.. Sånnt går det ikke an å si, for ingen AMD og Intel cpu'er kan bruke samme chipsettet uansett! Og A64 kan kjøres med dual ddr, men den krever ecc/reg ram ja..

HELT feil.. A64 kan ikke kjøre dual-ddr .. Man må da ha en A64-FX og et Socket 940 hovedkort.

 

Og Snekker´n:

Vet ikke om jeg skjønte det du skrev helt riktig.. mente du at; det faktum at ingen hovedkort produsenter har laget et skikkelig godt hovedkort ennå ikke har noe å si?

 

Når feks nVidia får nForce3 til å funke sikkelig.. tror du ikke det kommer til å gi A64´n et skikkelig boost?

Lenke til kommentar
Husk at A64 platformene er LANGT ifra modene da.. det er ennå MYE igjen som skal rettes på og finnes ut av før man får maskimal ytelse ut av en A64.

P4EE´n er kjørt på en god og moden platform, og kjører ram i dual konfig i motsetning til A64´n.  Intel´n har også fått hjelp av et skjermkort som er klokket høyere.

 

Det er liten tvil om at EmergencyEdition er rask.. men ikke kår en finner før hovedkortprodusentene har klart å komme med kort som kan utnytte prosessorenes fulle potseniale.

 

mot den stakkars lille A64 greia de slapp for litt siden.. :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7178028

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

 

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg blir så oppgitt når 14iser skal begynne å diskutere sånne ting som det her.

dette var ment som en liten tankevekker til alle dere hardcore amd fans som KONTINUELIG slenger dritt om intel. begynner å bli mektig lei "dere".

Hvem har slengt dritt om Intel ? Fortell meg.

 

At en liten 14is som deg slenger opp en sånn tråd, og atpåtil med den ultrateite topicen er ikke noe mer enn jeg hadde ventet på dette forumet. At det er fuckings mulig. Er du lei av oss AMD fans? Har du et problem med at vi liker AMD?

 

Jeg skal fortelle deg hva JEG er lei av, og det er sånne små 14iser som deg som lager slike teite poster.. og det som værre er at dere sikkert ikke ikke skjønner stort av hvordan en PC egentlig fungerer. "Intel er best, for jeg har Intel" kjenner du deg igjen..?

 

Du svarte meg ikke på spørsmålet mitt.. Hvor gammel er du?

heisann formann.

 

jeg er 16 år. fyller 17 om litt over en uke hvis alderen min har VELDIG mye å si for deg.

 

hadde du vært like imot en tråd hvor det stod: A64 Rules [eier]?

 

nei, det tror jeg ikke. faktumet er at det er LANGT flere "drittposter" som er laget av såkalte amd fans enn av intel fans. og det er helt sikkert flere 14tisser som har AMD enn Intel.

 

jeg gir bare igjen med samme mynt.

Lenke til kommentar
Hvor gammel er du egentlig?

Jeg blir så oppgitt når 14iser skal begynne å diskutere sånne ting som det her.

Jeg blir oppgitt da fanboys begynner å diskutere og kommer med "hvor gammel er du?" spørsmål..

 

Grunnen til at jeg lurer er ganske enkel. Jeg gidder ikke delta i en slik diskusjon om vedkome ikke engang har fått hår på kroppen. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du blander deg inn i et spørsmål jeg stiller noen andre heller.

 

Jeg ble også litt nysgjerrig når han begynte å komme med "P4EE rulez , eier" osv.. som i tillegg blir fulgt av en hel haug med smilies.

Lenke til kommentar

hvis du leter igjennom mine andre poster så finner du faktisk ingen poster med mer enn maks 2 smilies. har ikke brukt smilies før nå omtrent. jeg har heller aldri oppført meg så "latterlig" før, men det er mange av amd fansene som gjør det. ville derfor bare påpeke hvor irriterende det er.

 

forresten: jeg vedder 500kr på at jeg har mer hår på kroppen enn deg.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor Forman gidder og prøve å banke fornuft inn i en gjeng fjortisser, han burde vite bedre. Og hvis høvelbenk-operatøren og han nest beste hadde lagt ann tonen litt andreledes, så hadde ikke alle trådene på dette forumet handlet om dere lille utstyr og hva de trenger for øke selvfølelsen sin.

Lenke til kommentar
Herregud, P4 har jo en sokkel som har hatt x antall brikesett, altså langt mer utviklet, A64 har jo nettopp kommet på markedet og har hk som knapt rører ved CPU-ens potensiale..

Dessuten, har ikke A64 single channel og registrert Ram?

Og er det intel sin feil at de bruker en vel brukt og god sokkel, mens AMD bruker en helt ny? nei! Det er bare lurt av Intel.. Sånnt går det ikke an å si, for ingen AMD og Intel cpu'er kan bruke samme chipsettet uansett! Og A64 kan kjøres med dual ddr, men den krever ecc/reg ram ja..

HELT feil.. A64 kan ikke kjøre dual-ddr .. Man må da ha en A64-FX og et Socket 940 hovedkort.

 

Og Snekker´n:

Vet ikke om jeg skjønte det du skrev helt riktig.. mente du at; det faktum at ingen hovedkort produsenter har laget et skikkelig godt hovedkort ennå ikke har noe å si?

 

Når feks nVidia får nForce3 til å funke sikkelig.. tror du ikke det kommer til å gi A64´n et skikkelig boost?

Nei, det mener jeg ikke, selvfølgelig vil et bedre hk ha noe å si men det jeg mener er at amd har her en helt ny plattform som skal konkurere med neste genrasjon fra Intel dette bør gi dem et fortrinn i utgangspunktet, men at alle hk uansett hva de er ment til kan forbedres er helt klart, derfor har jeg også sagt at jeg vurderer en FX men ikke før alle brikkene er på plass, dette er en av dem.

 

Når det gjelder denne tråden var den startet mest for å erte litt i en ellers glodheit debatt om temaet, derfor foreslår jeg at alle roer ned og tar dette med et smil :cool:

Lenke til kommentar
Det jeg ikke skjønner er hvorfor Forman gidder og prøve å banke fornuft inn i en gjeng fjortisser, han burde vite bedre. Og hvis høvelbenk-operatøren og han nest beste hadde lagt ann tonen litt andreledes, så hadde ikke alle trådene på dette forumet handlet om dere lille utstyr og hva de trenger for øke selvfølelsen sin.

Forbanna godt poeng.. tror jeg skal revurdere mitt engasjement i denne tråden.

 

Takker forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...