Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at A64 platformene er LANGT ifra modene da.. det er ennå MYE igjen som skal rettes på og finnes ut av før man får maskimal ytelse ut av en A64.

P4EE´n er kjørt på en god og moden platform, og kjører ram i dual konfig i motsetning til A64´n. Intel´n har også fått hjelp av et skjermkort som er klokket høyere.

 

Det er liten tvil om at EmergencyEdition er rask.. men ikke kår en finner før hovedkortprodusentene har klart å komme med kort som kan utnytte prosessorenes fulle potseniale.

 

mot den stakkars lille A64 greia de slapp for litt siden.. :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7178028

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

 

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg blir så oppgitt når 14iser skal begynne å diskutere sånne ting som det her.

Lenke til kommentar

Vel, var ikke den beste sammenligninga.. siden begge cpu'ene var klokka og 3d kortet de testa P4 på var klokket høyere.. Er selv intel "fan" men må si at det går ikke an å sammenligne de resultatene der.. skal man kunne sammenligne dem, så må begge kjøre på standar hastighet og ha likt klokket 3d kort!

Lenke til kommentar

3dkort klokken var nesten lik. snakk om 13 mhz på core og noen fattige mhz på mem. selvfølgelig er de overklokket, hele greia er jo å få høyest mulig score, og da må det jo nettopp overklokkes. skulle gjerne hatt en slik P4 Extreme Edition.. den er ikke noe å kimse av amd freaks..

Lenke til kommentar
enig... dårlig test...

 

dessuten brukte intelmaskinen ett 256 mb XT mens den andre hadde et vanlig 9800 pro...

 

ville si at amden gjør det bra jeg mot intel isåfall

 

EDIT: et 256 mb XT mot et 128 mb PRO er ikke fair

De 128 mb med ram som er forskjell har ikke noe serlig p si, det er klokkehastigheten som spiller noen rolle.. Men som jeg har sagt før, Det var ingen god sammenligning!

Lenke til kommentar
Husk at A64 platformene er LANGT ifra modene da.. det er ennå MYE igjen som skal rettes på og finnes ut av før man får maskimal ytelse ut av en A64.

P4EE´n er kjørt på en god og moden platform, og kjører ram i dual konfig i motsetning til A64´n. Intel´n har også fått hjelp av et skjermkort som er klokket høyere.

 

Det er liten tvil om at EmergencyEdition er rask.. men ikke kår en finner før hovedkortprodusentene har klart å komme med kort som kan utnytte prosessorenes fulle potseniale.

 

mot den stakkars lille A64 greia de slapp for litt siden.. :

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7178028

 

:lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

 

 

Hvor gammel er du egentlig?

Jeg blir så oppgitt når 14iser skal begynne å diskutere sånne ting som det her.

dette var ment som en liten tankevekker til alle dere hardcore amd fans som KONTINUELIG slenger dritt om intel. begynner å bli mektig lei "dere".

Lenke til kommentar

Herregud, P4 har jo en sokkel som har hatt x antall brikesett, altså langt mer utviklet, A64 har jo nettopp kommet på markedet og har hk som knapt rører ved CPU-ens potensiale..

Dessuten, har ikke A64 single channel og registrert Ram?

 

Prøv å sett den P4 EE-cpuen på ett av de første P4 hk-ene som kom, så kan vi sammenligne.

 

Bare vent til A64 blir priset for normale folk, så er jeg tilbake til AMD igjen..

Lenke til kommentar

Som nevnt over er det altfor masse beregninger og vurderinger basert på 3Dmark01\03. Ikkje det at har noko imot det, men det finnest viktigere ting. Skal du få optimalt resultat må skjermkort osv være klokket likt, men dette kjem vel med tida rekner eg med.

 

Dessuten var jo ikkje resultat så forksjellig heller. 1200 poeng når det er rundt 30 totalt utgjer ikkje mykje. Det er også gjort av 2 forskjellige personer, så det kan egentlig ikkje kalles ein test.

Lenke til kommentar
Herregud, P4 har jo en sokkel som har hatt x antall brikesett, altså langt mer utviklet, A64 har jo nettopp kommet på markedet og har hk som knapt rører ved CPU-ens potensiale..

Dessuten, har ikke A64 single channel og registrert Ram?

Og er det intel sin feil at de bruker en vel brukt og god sokkel, mens AMD bruker en helt ny? nei! Det er bare lurt av Intel.. Sånnt går det ikke an å si, for ingen AMD og Intel cpu'er kan bruke samme chipsettet uansett! Og A64 kan kjøres med dual ddr, men den krever ecc/reg ram ja..

Lenke til kommentar
der ja cobra.. (trodde du hadde konvertert etter ditt første innlegg..)

Ikke fan om jeg går over til "the dark side!".. neida.. kunne godt tenkt meg et dual opherthon 246 oppsett jeg.. men så var det det med prisen da.. Men totalt sett av mine erfaringer så liker jeg intel best, men har ikke noe negativt om AMD, det er bare feelingen liksom..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...