Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Som forventet, i grunn. :) At de ikke offisielt støtter deg gjør meg ingenting. Det er nok av moddere og mod-brukere som kommer til å teste det grundig. Uansett tror jeg nok ni ruter er mer enn stort nok for meg.

 

Et bedre spørsmål er vel om det er noe vits å kjøpe eller ikke kjøpe deluxe versionen? Jeg kjøpte den fordi den bare koster kr 270, og jeg ønsker å støtte spill som dette. Men samtidig er vel alt vi får noen nye bygninger som kan moddes inn gratis uansett, så hva er vitsen? Discuss. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er vel bare å la være å utvide byen? Uansett må man nok drive smart byplanlegging. Det holder ikke å slenge opp noen hus et sted, og en del butikker femti mil unna. Hvem gidder kjøre så langt for en pakke melk? Om de så må dra femti mil tilbake til byen og så femti mil til for å komme på jobb i fabrikken vil de nok klage. ;) Større byer gir nok også andre problemer, som forurensning, kriminalitet, brannfare og så videre og så videre. Jeg er ikke akkurat bekymret. :) Klarer du å bygge en by som dekker alle de ni rutene vil du ikke akkurat kjede deg.

 

Har man muligheten til å ta den enkle veien ut gjør man som regel det (og da unngår man jo utfordringen) ;) Store byer gir på andre utfordringer, men i Sim City var det byspesialiseringer som ble den morsomste utfordringen med spillet for min del(kombinert med bysimuleringen). Min største bekymring for Skylines er at de ikke har nok av utfordringer hele veien.

Lenke til kommentar

Det er så utrolig mange ting som lett kan moddes etter ønske og smak, så det desidert viktigste er at kjerneopplevelsen er på plass. En del andre ting som krever mer arbeid er også mindre viktig, som teksturer og 3D-modeller og variasjonen blant dem. Slikt blir det helt sikkert laget lassevis av senere, både offisielt og uoffisielt, så igjen er det lav prioritet ved lansering. Jeg både håper og har inntrykk av at utviklerne vet dette, og fokuserer på det viktigste. Jeg bryr meg midt i ryggen om hvor rikt og variert spillet er i starten, så lenge vi får et godt fundament som folk kan bygge videre på. Jeg vil kunne ta opp dette spillet om to år, om fem år, og si wow! når jeg ser hvor mye nytt og fantastisk uoffisielt innhold som er kommet. Med SimCity 4 var det ikke det offisielle spillet som ble det folk elsket, men det offisielle spillet som basis for å kunne ta opplevelsen i den retning man måtte ønske! Og med mangel på alternativer spiller vel folk SimCity 4 ennå den dag i dag.

Lenke til kommentar

Min største bekymring for Skylines er at de ikke har nok av utfordringer hele veien.

Ser den, men jeg vil tro det ikke er helt lett å lage og drive en millionby. Det er alltid noe som skjer, og alltid folk som trenger hjelp til ett eller annet. En trafikk-kork her, litt for høy kriminalitet der, en brann, noen som er litt for langt unna sykehus, noen som sliter med å få jobb, noen jobber som sliter med å få nok ansatte, osv. I teorien kan man nok sitte i mange timer og drive en by som "bare" dekker tre eller fire ruter, så å drive alle ni kan bli hektisk.

 

Kan man for øvrig bygge direkte inn i neste rute, eller vil det bli et skille mellom hver rute?

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg at jeg gleder meg. Kjerringa stikker til Oslo en ukes tid, så der er bare meg, bikkja og Cities: Skyline neste uke!

 

Har vært litt dårlig å lest meg opp, men er det noen form for multiplayer i spillet?

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Kan skjønne at noen får spillet tidligere for å promotere det, men syntes det er ille når div youtubere har hatt det i 2 uker føre release.

Har til dels klart å holde meg unna for å spare på stemningen men jaja.

Trur uansett det kommer til å bli bra

Jeg kan nok ikke si meg helt enig. Tvert imot er det en bra måte å få reklame for spillet på og de youtuberne som får en tidlig versjon har nok som regel gjort seg fortjent til det. Ingen blir store youtube-kjendiser over natten. Det kreves veldig mye arbeid i lengre tid for å i det hele tatt bli oppdaget, og selv da skal det en del til for å få nok av tilhengere til å kunne kalles B-kjendis. At de får noe igjen for strevet synes jeg er helt greit. :)

Lenke til kommentar

Noen er nok helt sikkert betalt eller sponset på en eller annen måte, men de spiller jo tross alt spillet live (de på twitch i alle fall :p), så man får jo et utrolig mye bedre inntrykk av spillet av dette, enn mange andre spill der mest mulig skal hemmeligholdes fram til release.

 

Jeg hadde i grunnen bestemt meg for å ikke pre-ordre, men vente å se på gameplay og reviews etter release, men ombestemte meg etter å ha kikket på gameplay-videoer i timesvis...

 

Så klart forventer jeg at det har bugs og problemer, det er tross alt et lite studio - men jeg tipper at det som dukker opp av problemer uansett ikke ville blitt dekket i den innledende runden med reviews, som gjerne ikke går langt nok i dybden uansett. Sammenligner man med Simcity, og om man ser bort fra selve "always-online" og alle de serverproblemene Simcity hadde, så tok det mange uker før folk begynte å avsløre de større problemene og feilene i glassbox-motoren, og enda lengre tid før man fikk det endelige svaret på om man ville få større kart.

Lenke til kommentar

Oppdaget dette spillet på Youtube i går å det ser nå hvertfall lovende ut. Jeg synes kanskje grafikken i spillet kunne trengt en liten finpuss, Jeg syntes ikke at det så veldig forskjellig ut enn Sim City 4 som begynner å dra litt på årene. Håper det kommer en grafikk mod ganske kjapt så man får tynet gaming maskinen litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...