Gå til innhold

Cities: Skylines-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke jeg kommer til å legge all min tid og sjel i å lage 50-100 bygninger i norsk stil sånn med det første. ;) Den bygningen over ble gjort på 4-5 timer alene, og er ikke spesielt detaljert heller. Hastverk for å få sendt noe til konkurransen. Kan definitivt bruke mer tid per bygning for å få dem mer detaljerte og penere å se på - men det tar dertil mer tid også.

 

Selv de enkleste modellene kan ta mye tid som du skjønner.

 

 

Om man hadde vært fire-fem engasjerte folk så man hadde hatt et norsk mod-miljø rundt spillet, hadde det vært mer engasjerende.

 

 

Bygningen over er som nevnt til konkurransen Paradox har nå, hvor man ikke får lov å bruke logoer. Men på sikt, kanskje det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med en befolkning på 60 000: 2,8 GB og 60–65 % av en i7-3770K ifølge en streamer som prøvde modden.

 

Ser så langt ut til å funke helt fint, men vi får se om det oppstår merkelige problemer. Det blir jo i det minste en utfordring å få trafikken til å fungere i et område på 10x10 km. Hvem vet hvordan folk i byen velger jobbene sine; de kan jo finne på å bo på én side og jobbe på motsatt side, med tilhørende trafikk tvers over kartet. Men det er jo det selve spillet handler om. :wee: Vi får iallfall ikke SimCitys tåpelige problemer med levering av strøm, vann og kloakk! Så vidt jeg vet er det ingen agentsimulering av disse i Skylines. Det var jo et kronidiotisk designvalg i utgangspunktet i SimCity. Det er tøft nok å simulere simmene.

Lenke til kommentar

Hva avgjør om det stiller større krav til CPU enn GPU? Sitter på en eldre i7-930, er usikker på hvordan dette skal gå :blush:

 

Mye simulering slik som i dette spillet, eller annen prosessering som ikke er direkte relatert til grafikk. Ifølge minimumskravene slipper du unna med en tokjerne. Du har jo en firekjerne, så det går nok greit. Det evige spørsmålet (for alle) er jo hvor mye du kan presse (gitt at spillet tillater slik skalering (*host* SimCity *host*)) før ytelsen sier stopp.

 

Jeg tror det kan bli veldig tøft (for spilleren) å holde en by gående med flere hundre tusen innbyggere, for ikke å snakke om nærmere millionen. For alt vi vet går det hardere utover hjernen din før pc-en begynner å slite. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hehe, gjelder å tenke på at byen skal ha en million innbyggere fra start da, fremfor hey, la oss se hvordan 200k ser ut og så måtte ta det derfra med infrastruktur etc....

Lenke til kommentar

Da tror jeg du blir skuffet :)

 

Utgivelser på Steam pleier å bli tilgjengelig kl 19 norsk tid. Mye ventetid etter lunsj ;)

Det varierer jo svært i forhold til hva slags type release det er. Mange spill blir tilgjengelig ved midnatt i England. Ettersom Paradox er en svensk utgiver, så tror jeg i alle fall det er gode muligheter for midnatt-release i Europa... Men det kommer vel an på hvor ferdige de er til release også :)

Lenke til kommentar

Hehe, poeng ;) men gitt at dette er et norskspråklig forum tok jeg det som en selvfølge når ikke annet er nevnt. Uansett - tirsdag blir spilldag.

 

 

 

Da tror jeg du blir skuffet :)

 

Utgivelser på Steam pleier å bli tilgjengelig kl 19 norsk tid. Mye ventetid etter lunsj ;)

Hvem har sagt at jeg bor i Norge? ;)

Lenke til kommentar

Gleder meg nå altså! Jo mer jeg ser, og leser om spillet, jo mer positiv blir jeg (og jeg var veldig positiv allerede ved annonseringen av spillet!). Jeg spådde når SimCity floppa som det gjorde, og hvor mye furore det skapte, at det her er en smart utvikler som kommer til å smi mens jernet er varmt, og lage DET bybyggerspillet som folket vil ha. Jeg er glad for at det ble Colossal Order. Virker som mye av brukergrensesnittet ifra Cities In Motion 2 er videreført, og i det spillet var det en sann fryd å legge veier og baner.

 

Tenker også at med en utsalgspris på svimlende 200,- og historikken til Colossal Order at vi vil få se noen DLC`er etterhvert, og hva dette spillet angår er det for meg helt greit (bare de inneholder litt mer enn en buss og en båt). Har fortsatt fine minner om Rush Hour som kom til SimCity 4.

 

Tror vi om et par dager får et spill som utvikler seg, og som vi kommer til å kose oss med i årene fremover! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...