Gå til innhold

SNIKTITT: The Witcher 3: Wild Hunt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette handler ikke om DA:I, men om The Witcher. Er lei av å se disse angrepene som er uten argumenter, det er helt latterlig. Forståelig at man liker forskjellige ting, men hold dere til emne.

 

 

Er veldig spent på åpen verden i The Witcher 3, er ikke så glad i åpen verden generelt. Gleder meg dog til fortsettelsen av historien, spesielt det politiske og hvordan verden vil se ut etter krigene er ferdig kjempet. Håper Scoia'tael biten virkelig får en stor plass i historien.

 

Jeg tror ikke du har fulgt mye med på internet i det siste, etter Dragon Age 3 ble sluppet ut så er mange redd for at The Witcher skal ende opp slik som DAI.

Da de begge bestemte seg for åpen verden,

det er ganske så godt intil emnet da Witcher kan lere fra feilene til DAI eller ende opp med det samme.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar
Dette er dårlige greier altså, og bekrefter noen av mine tidligere bekymringer (tatt fra et annet forum)

We could potentially raise the resolution for the PC version, because the hardware is better. But then we couldn't afford to do many more things, like rewriting the rendering engine. Perhaps the game would look smoother if we had lightmaps in the interiors, but then we couldn't afford to have dynamic lightning in the open world. The game would swallow up all of the memory- even on the PC.

ll the versions of the game are unified- we have one build, which is then distributed on all platforms. The game is exactly the same everywhere, the draw distance for the grass and foliage is the same everywhere. What small differences there are, are attributed to different GPU configurations on consoles, which might result in slightly different contrast and color.

 


How do the Ultra settings on PC compare to the graphical quality on consoles?

You could find some minor differences- like the Nvidia hair technology,] but they are very demanding hardware-wise. It might be silly to talk about it now, but we do have the ubersampling option like in TW2, but you should turn that on far into the future. This setting killed the performance in TW2 on release, and it kills the performance in TW3 now. We'll probably unlock this setting further down the line, but it will remain locked on release.

 


You mean all the models and textures are the same on PC and consoles?

Yes, everything is the same everywhere, otherwise we wouldn't be able to develop the game on time. We would have to create separate builds and test all of them on 3 platforms, which is impossible to do. So we have only one build, which is then distributed on all platforms. On the platforms that have less memory we just do things slightly differently- we load less detailed models at first for example; it all depends on what is happening on the screen. Summing up though, there are little to no differences between PC, PS4 and XBO versions of the game, we just solve problems unique to each platform differently.

 


You published the recommended requirements for TW3 some time ago; on this recommended hardware are we going to reach 30 or 60 FPS?

It's 30. We're working on optimizing the game further, it's important to us, each machine is different. The recommended requirements might change further down the line, it can only be better from now on.

 

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

 

Dette handler ikke om DA:I, men om The Witcher. Er lei av å se disse angrepene som er uten argumenter, det er helt latterlig. Forståelig at man liker forskjellige ting, men hold dere til emne.

 

 

Er veldig spent på åpen verden i The Witcher 3, er ikke så glad i åpen verden generelt. Gleder meg dog til fortsettelsen av historien, spesielt det politiske og hvordan verden vil se ut etter krigene er ferdig kjempet. Håper Scoia'tael biten virkelig får en stor plass i historien.

 

Jeg tror ikke du har fulgt mye med på internet i det siste, etter Dragon Age 3 ble sluppet ut så er mange redd for at The Witcher skal ende opp slik som DAI.

Da de begge bestemte seg for åpen verden,

det er ganske så godt intil emnet da Witcher kan lere fra feilene til DAI eller ende opp med det samme.

 

Vet ikke helt hva jeg skal svare, skal jeg være sarkastisk? eller prøve å være seriøs?. Er Internett en røst som alle må følge med på og være enig i?. Jeg personlig likte DA:I sine quests og mange andre gjør også det, selvfølgelig er det folk som klager. Og det blir uansett subjektivt, hvis du vil at The Witcher skal lære av feilene til DA:I og jeg syns at det du syns er feil er bra, så vil jo jeg at de skal lære for da blir spillet bra for meg. Nei blir ikke mye å hente her. Får være enige i at vi er uenige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veldig synd om de fucker opp dette, de har vært drit flinke til å gi pcer TLC, med witcher, ikke noe ubrukelig anti kopi "beskyttelse" og gog, kjedelig om de blir sell outs for å få consol penger, syns det er totalt unødvendig å ha witcher 3 på consol i det hele tatt..

Selskapet må ha en viss fortjeneste som de sitter igjen med, og konsoll er vel muligens plassen, PLUSS at PC kravene er skyhøye.

En vanlig forbruker må jo investere en god del for å kun kjøre spillet kontra da å kjøpe det på konsoll hvor det er en noenlunde kvalitet i form av framerate og utseende.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

 

 

Veldig synd om de fucker opp dette, de har vært drit flinke til å gi pcer TLC, med witcher, ikke noe ubrukelig anti kopi "beskyttelse" og gog, kjedelig om de blir sell outs for å få consol penger, syns det er totalt unødvendig å ha witcher 3 på consol i det hele tatt..

Selskapet må ha en viss fortjeneste som de sitter igjen med, og konsoll er vel muligens plassen, PLUSS at PC kravene er skyhøye.

En vanlig forbruker må jo investere en god del for å kun kjøre spillet kontra da å kjøpe det på konsoll hvor det er en noenlunde kvalitet i form av framerate og utseende.

Men når de sier at spillet er så og si identisk på PC some med konsoller så forteller dette nettopp at de ikke har brydd seg noe særlig om PC versjonen. De unnskylder seg med dårlig tid, men den må de lengre på landet med.

Lenke til kommentar

 

 

Veldig synd om de fucker opp dette, de har vært drit flinke til å gi pcer TLC, med witcher, ikke noe ubrukelig anti kopi "beskyttelse" og gog, kjedelig om de blir sell outs for å få consol penger, syns det er totalt unødvendig å ha witcher 3 på consol i det hele tatt..

Selskapet må ha en viss fortjeneste som de sitter igjen med, og konsoll er vel muligens plassen, PLUSS at PC kravene er skyhøye.

En vanlig forbruker må jo investere en god del for å kun kjøre spillet kontra da å kjøpe det på konsoll hvor det er en noenlunde kvalitet i form av framerate og utseende.

Men når de sier at spillet er så og si identisk på PC some med konsoller så forteller dette nettopp at de ikke har brydd seg noe særlig om PC versjonen. De unnskylder seg med dårlig tid, men den må de lengre på landet med.

 

 

Hvis spillet ikkje har bedre grafikk enn konsoller, så gidder jeg ikkje laste ned spillet engang ;)

Lenke til kommentar

 

Dette er dårlige greier altså, og bekrefter noen av mine tidligere bekymringer (tatt fra et annet forum)

We could potentially raise the resolution for the PC version, because the hardware is better. But then we couldn't afford to do many more things, like rewriting the rendering engine. Perhaps the game would look smoother if we had lightmaps in the interiors, but then we couldn't afford to have dynamic lightning in the open world. The game would swallow up all of the memory- even on the PC.

ll the versions of the game are unified- we have one build, which is then distributed on all platforms. The game is exactly the same everywhere, the draw distance for the grass and foliage is the same everywhere. What small differences there are, are attributed to different GPU configurations on consoles, which might result in slightly different contrast and color.

 

How do the Ultra settings on PC compare to the graphical quality on consoles?

You could find some minor differences- like the Nvidia hair technology,] but they are very demanding hardware-wise. It might be silly to talk about it now, but we do have the ubersampling option like in TW2, but you should turn that on far into the future. This setting killed the performance in TW2 on release, and it kills the performance in TW3 now. We'll probably unlock this setting further down the line, but it will remain locked on release.

 

You mean all the models and textures are the same on PC and consoles?

Yes, everything is the same everywhere, otherwise we wouldn't be able to develop the game on time. We would have to create separate builds and test all of them on 3 platforms, which is impossible to do. So we have only one build, which is then distributed on all platforms. On the platforms that have less memory we just do things slightly differently- we load less detailed models at first for example; it all depends on what is happening on the screen. Summing up though, there are little to no differences between PC, PS4 and XBO versions of the game, we just solve problems unique to each platform differently.

 

You published the recommended requirements for TW3 some time ago; on this recommended hardware are we going to reach 30 or 60 FPS?

It's 30. We're working on optimizing the game further, it's important to us, each machine is different. The recommended requirements might change further down the line, it can only be better from now on.

 

 

 

Og der var det spillet nøkka ut av lista mi. Bruker pokker ikkje tid på nye PC-spill som ikkje greier 60fps. Steik kor skuffandes.

Lenke til kommentar

 

 

Veldig synd om de fucker opp dette, de har vært drit flinke til å gi pcer TLC, med witcher, ikke noe ubrukelig anti kopi "beskyttelse" og gog, kjedelig om de blir sell outs for å få consol penger, syns det er totalt unødvendig å ha witcher 3 på consol i det hele tatt..

Selskapet må ha en viss fortjeneste som de sitter igjen med, og konsoll er vel muligens plassen, PLUSS at PC kravene er skyhøye.

En vanlig forbruker må jo investere en god del for å kun kjøre spillet kontra da å kjøpe det på konsoll hvor det er en noenlunde kvalitet i form av framerate og utseende.

Men når de sier at spillet er så og si identisk på PC some med konsoller så forteller dette nettopp at de ikke har brydd seg noe særlig om PC versjonen. De unnskylder seg med dårlig tid, men den må de lengre på landet med.

 

Jeg skal si meg enig i at det er latterlig av CD Projekt Red å holde PC versjonen nede pga konsoller, men konsoll har en god andel av markedet, de vil ha penger de også på lik linje med andre selskaper.

Lenke til kommentar

Men så har de hatt en stor sjange å være mye bedre enn søppel utgivere som Ubisoft, EA og Activision. Å være superpopuær blandt dine kunder er en meget positiv ting og folk kjøper bare for å støtte dem også, selv om de kanskje ikke er stor fan av selveste spilla. Synd når penger råder så sterkt så ser de bare rett forran nesen å ser kun hvor pengene vil strømme raskest inn i begynnelsen (tydlig i dette tilfelle)

Lenke til kommentar

 

 

 

Veldig synd om de fucker opp dette, de har vært drit flinke til å gi pcer TLC, med witcher, ikke noe ubrukelig anti kopi "beskyttelse" og gog, kjedelig om de blir sell outs for å få consol penger, syns det er totalt unødvendig å ha witcher 3 på consol i det hele tatt..

Selskapet må ha en viss fortjeneste som de sitter igjen med, og konsoll er vel muligens plassen, PLUSS at PC kravene er skyhøye.

En vanlig forbruker må jo investere en god del for å kun kjøre spillet kontra da å kjøpe det på konsoll hvor det er en noenlunde kvalitet i form av framerate og utseende.

Men når de sier at spillet er så og si identisk på PC some med konsoller så forteller dette nettopp at de ikke har brydd seg noe særlig om PC versjonen. De unnskylder seg med dårlig tid, men den må de lengre på landet med.

 

 

Hvis spillet ikkje har bedre grafikk enn konsoller, så gidder jeg ikkje laste ned spillet engang ;)

 

 

har nok bedre grafikk, men det kommer mest av oppløsning og sånt. Har vanskligheter å differensiere spillet nå med en vanlig og sikkert velfungerende port.

Lenke til kommentar

Plutselig så viser det seg at grafikken er konge på PC, så er alt greitt igjen :D

 

Nå blir det bare synsing fram til spillet faktisk kommer ut...

 

Problemet er mer en prinsippsak og ikke hvorvidt grafikken er fin eller ikke. De prøver å likestille PC med konsoller. Andre utviklere/utgivere har gjort det samme, men husker ikke titler.

Lenke til kommentar

Ikkje så bekymra for at grafikken er den "samme" som på konsollane, mykje på grunn av at vi kan uansett få meir enn 30 fps og 1080p++.

 

Det som bekymrar meg meir er om interfacet og kontrollar er prega av konsollane, ekstremt slitsomt med konsoll-GUI på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...