Gå til innhold

Opp av sofaen - en treningslogg


maya86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Squats 5x5 45kg

Benkpress 5x5 30kg. Trener alene, prøvde meg på 35kg idag men det ble for tungt uten å ha noen bak.

T-bar row 5x5 20kg

Planke 3x50sek. Den begynner å bli hard!

 

Sist uke så ble det bare en økt på mandag, for kneet var vondt i 3 dager etter på så turte ikke trene mer. Har en gammel skade fra 10-11 år tilbake, røyk deler av medial collateral ligament, litt redd det er grunnen når det begynner å bli litt tungt.

Vil en sånn støtteskinne/bandasje ha noe nytte isåfall?

Lenke til kommentar

vondt i vilja om dagen, men idag vant jeg! 

 

Bruker nå ca 20 minutter på oppvarming i forskjellige øvelser med kroppsvekt før jeg går på settene. 

På knebøyen så har jeg også begynt med oppvarmingssett 5x5 20kg x2 og 5x5 35kg x1

 

Knebøy 5x5 47,5kg. Kjennes godt i beina nå. Litt skuffa over at det stopper opp allerede nå, men skal iallefall klare 50kg neste gang før jeg må ned noe

Overhead press 5x5 20kg

Markløft 1x5 50kg. Detta var tungt! Tror ikke jeg kommer til å øke neste, for følte teknikken svikter når det blir for tungt

Biceps curl 2x8 11kg

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

dagens

 

Knebøy 5x5 27,5kg

Overhead press 5x5 10kg

Markløft 1x5 30kg

Biceps curl 2x8 10kg

 

Hardt, men føles bra å ha begynt igjen! nå må det bare holde!! Dørstokkmila er veldig lang, veldig! Har uendelig mange unnskyldninger for meg selv om hvorfor jeg bare skal bli hjemme akkurat idag... :p

Lenke til kommentar

Dagens

 

Knebøy 5x5 35kg + 2x5 20kg oppvarming

Benkpress 5x5 25kg

T-bar row 5x5 20kg

Stående leggpredd 2x8 25kg

Planke 3x40sek 

 

Ja, er nok noen kg unna maks ennå, men 70kg, den tror jeg blir hard! 50kg var tøft sist, også på grunn av grepet. 

Syns det er greit å begynne lavt på vektene igjen, så jeg ikke mister motet ;) og teknikken.. når det blir tungt merker jeg at det ikke er like lett å være flink teknisk, og det er dumt av meg. 

Lenke til kommentar

Knebøy 5x5 42,5kg + 2x5 20kg og 1x3 30kg

Overheadpress 5x5 17,5kg

Deadlift 1x5 45kg

Biceps curl 2x8 12kg (øker ikke denne fordi har ikke 0,5kg plater å legge på) 

Tok også 5x5 30kg nedtrekk.

Prøvde meg på en max. i benpress maskin, skrå. Klarte 130kg. Ikke fornøyd, men god motivasjon til å jobbe hardt videre! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se du er igang igjen :)

 

Du er nå bare 5kg unna dine forrige maksvekter i både bøy og mark - det kan jo være et fint korttidsmål å slå disse vektene?

 

Som apekatten skriver over her tror jeg ikke du er langt unna 70kg i ML - det er bare å klare å holde det gående lenge nok. Da vil smerteterskelen for tyngre vekter øke drastisk.

Ergo - styrketrening blir aldri gøy før man har klart å holde det gående en stund :)

 

Stå på, følger med jeg :love:

Lenke til kommentar

Takk takk :)

Tror jeg skal klare å overgå forrige max. vekter ja, så får vi se hvor langt over det går :D 

Er fortsatt litt skeptisk til 70 altså, høres mye ut :p 

Er også ikke veldig sterk i henda, tungt å holde stanga allerede på 50kg. Glir liksom ut av henda. 

 

Idag blir det ikke noe trening, for her har forkjølelsen kommet for full guffe :/ Så satser jeg på at den er fort over iløpet av helga! 

Lenke til kommentar

Om my god, det er litt liten skrift på mobil og jeg leste "benkpress maskin" etterfulgt av at du ikke var fornøyd med 130kg. :D

 

 

Hahahaha 

Skal nok si meg fornøyd med ganske mye mindre enn det i benK altså :D 

men maksa på 180kg i benpress for en del år siden, så derfor er 130 litt skuffende nå ;) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...