Gå til innhold

Opp av sofaen - en treningslogg


maya86

Anbefalte innlegg

Idag var det en ******** som tok knebøy apparatet, og innlemmet det i en 6 øvelsesrotasjon.. Han ble aldri ferdig, så jeg tok benpress maskina (skrå oppover, ikke sånn rett fram) istedenfor squats idag.

 

Kjørte 2x5 80kg, 2x5 90kg og 2x5 100kg for oppvarming

og 5x5 110kg for øvelsen.

Benkpress 5x5 30kg

Barbell row 5x5 25kg

 

Planke 2x40 sek

hø/ve 2x30 sek

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Etter en litt for lang pause (skiVM og fikk fosterhund i hus som måtte vennes til hjemme-alene tid) så kom jeg meg endelig på gym igjen igår!

 

Deloadet vektene en god del! Så det ble

Squats 5x5 30kg

Overhead press 5x5 15kg

Deadlift 1x5 35kg

 

Det kjennes idag for å si det sånn...

Så da er det på'n igjen! :)

Lenke til kommentar

Dagens runde gjennomført også!

Rimelig stiv og støl nå.. men bedrer seg snart! :)

Deloadet også resten av øvelsene, og satser på å kjøre opp herfra igjen og se hvor langt det går :)

 

Squats 5x5 32,5kg

Benkpress 5x5 25kg

Barbell row 5x5 20kg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gårsdagens trening

 

Squats 5x5 35kg

Overhead press 5x5 17,5 kg

Deadlig 1x5 40 kg

 

Nå blir det påskefri fra gymmen, trener på skolen, og de er stengt i påska. Får prøve å finne på noe annet for å ikke ramle helt av igjen..

Kommer meg iallefall ut på gåtur hver dag siden vi har en fosterhund :) 

Lenke til kommentar

Ja, deloada litt etter skiVM og, for da datt jeg litt ut av treningsrutinen, men trapper ennå litt mer ned nå etter påske og jobber opp igjen. 

Merker en forskjell fra januar til nå også, kjennes bra :) og bedre skal det bli. 

Og dørstokkmila krymper ;) 

Lenke til kommentar

Interessant lesing. Holder på med Stronglift 5x5 selv, dette blir slutten av uke nr.2. Startet med noen random trening rett over nyåret, for å så migrere til et treningssenter og nå ha funnet meg et treningsopplegg jeg virkelig liker. Hva syns du om opplegget så langt? Likte godt siden til programmet, med all infoen, og appen virker godt satt i sammen også :)

Lenke til kommentar

Artig at flere finner programmet :)

Jeg er veldig fornøyd med det så langt :) og jeg tror jeg kan ha framgang med det lenge.

Liker igrunn hele opplegget. Fra at det er få og enkle øvelser, til appen. Perfekt for en latsabb som trenger litt struktur ;) og for all del, selvom det er få øvelser så kjennes det ut som om alle musklene og noen fler får kjørt seg hver gang ;) 

Appen er genial, at den holder styr på vektene, til at den holder styr på pausene, og liker også å krysse av for hvert gjennomførte sett. Og grafen hvor man ser at det faktisk går oppover :) 

 

Gikk på crossfit før jul, og likte det også godt (men det ble for dyrt, trener gratis på skolegymmen heller). Gikk på timer med to forskjellige trenere, hvor den (vektløfter) forkuserte mest på vektløfting og rett teknikk, mens den andre var mer på cardio delen, og ikke så nøye med teknikk. Fant fort ut at jeg likte vektløfte-øktene best, det var en av grunnene til at jeg googla meg fram til et styrkeprogram og falt for 5x5. (burde vel trent noe cardio etterhvert og, men jogging/løping/elipse/mølle etc er det verste jeg veit :p Skal dog prøve å sykle en del i sommer, til og fra jobb)

 

Vurderer også å kjøpe resten av appen for å få oppvarmingsøvelsene og litt sånt også, for føler jeg sluntrer litt unna der når jeg ikke har noen som forteller meg hva jeg skal gjøre :p 

Lenke til kommentar

Da var man igang igjen etter ferien! 

 

Appen ba meg faktisk deloade idag siden det var lenge siden sist trening :) Må si jeg liker at den passer på alt ;) endte med å kjøpe den utvida pakka idag, for å få oppvarmingsøvelser og også ha muligheten til å legge til øvelser i programmet. 

 

Økta idag ble

Squats 5x5 32,5kg

Benkpress 5x5 22,5kg

Barbell row 5x5 22,5kg

3x30sek planke med 1,5min pause mellom

Lenke til kommentar

Ny økt gjennomført! 

 

Squats 5x5 35kg

Overhead press 5x5 10kg (deloada den helt ned, for føler jeg trenger tid på å terpe teknikk igjen, spesielt på cleans, merker jeg faller veldig ut når det blir tungt og jeg blir sliten)

Deadlift 1x5 40kg 

appen hadde et utvalg øvelser jeg kunne legge til programmet, og jeg bestemte meg for barbell curls, ohhoi! den kjentes ut som skal komme godt med gitt ;)

Hadde 2x8 10kg, og dæven ta.. der følte jeg meg mer enn svak!

 

Har lagt til en øvelse på hvert program, så tenker det får holde ennå :) Planke på den ene og barbell curl på den andre. 

 

Må si at for en ustrukturert og lat gymmer som meg, så er en app hvor man krysser av for hvert gjennomførte sett, og som tar tida på pauser osv gjennom treningsøkta helt fantastisk ;) så mye mer motiverende å fullføre

Lenke til kommentar

Kjør på Maya :)

 

Jeg og får motivasjon i tullete ting slik som apper både for trening og mat - spiller ingen rolle, er det gøy så er det gøy.

 

Jeg startet opp her for en stund siden - Det angrer jeg ikke på.

Altså, du kan sette opp dine egne "maler", f.eks mandag/tirsdag/onsdag osv...sette opp programmet ditt og fylle ut når du kommer hjem etter trening. Når du har fått satt opp malene dine tar det deg ca. 1minutt å legge inn treningsøkta.

 

For hver trening du legger inn får du se om du har satt noen personlige rekorder - om det så er helt uvesentlige rekorder noen ganger så er det fremdeles en rekord :)

 

Når man har holdt på lenge er det gøy å sjekke fremgangsgrafene. Det lages automatisk grafer og statistikker for hver enkelt øvelse du har gjort og det er gøy å se fremgangen.

 

Lykke til videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehehe godt det er fler enn meg ;) 

Sjekka ut den linken din nå fort, får se litt nøyere på den når jeg får tid :) Ser interessant ut

 

Har også grafer for de forskjellige øvelsene på appen :)

Går litt opp og ned der siden jeg har ramla ut et par ganger og deloada når jeg har begynt igjen, og har igrunn aldri klart å kjøre helt opp på max ennå, men nå, nå skal jeg komme meg dit og se hva det blir! 

 

Også fått sommerjobb turnus, med mest dagvakter, så da blir det sykling til jobb! Nesten 1,5 mil hver vei, så kanskje det blir litt orden på kondisjonsbiten også ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

og da prøver vi igjen... 

Nå har fosterhunden reist, og jeg har ingen unnskyldninger igjen på lager ;) 

Var forøvrig veldig godt å ha kjørt en økt igjen!

 

Oppgraderte jo appen min, så kommer til å fortsette med å ha med en ekstra øvelse pr trening 

Appen ville også deloade siden det var lenge siden sist, så jeg stoler på den :) 

 

Dagens økt ble

 

Squats 5x5 27,5kg

Overhead press5x5 12,5kg

Deadlift 1x5 40kg

Barbell curl 2x8 7,5kg 

Lenke til kommentar

Er overbevist over at du klarer å trøkke til mye mer i BP her.

Prøv å sleng på litt mer, få med en spotter og tenk teknikk/skuldre ned og bak selv om det føles tungt for å unngå skader.

La spotteren gjøre jobben så fort du kjenner teknikken glir ut :) = viktig

 

Plankene er fine :)

Kjører 4-6 planker selv hver eneste treningsøkt. Bryr meg ikke om å slenge vekter på ryggen her da selve oppspennet kan være så utrolig stramt at selv 20sek uten vekter føles helt drøyt - En eller annen gang må man jo trekke pusten også.

Kjører noen ganger moderat oppspenn hvor jeg holder opp i mot 60sek.

Det er ikke fryktelig viktig at man "kjenner det i magemuskelaturen" egentlig - men det er den jeg tenker mest på når jeg utfører den. En liten vinkling i rumpa flytter spennet fra øvre til nedre del av mage osv.

 

Har du kjent noe på planke før knebøy/markløft kontra etter?

Gøy å virkelig kjenne hvor mye av kjernemuskelaturen man faktisk bruker under disse øvelsene - hvilket merkes når man kjører planke ev. etterpå. :)

Lenke til kommentar

ja klarer mye mer i BP, men appen ba meg deloade såpass nå, og øker med 2,5 kg pr trening, så kommer fort opp til max igjen :)

 

har bare tatt planken som siste øvelse.. og for å si det sånn.. lenge til det kommer noe vekter oppå den ryggen her! kjennes nesten ut som om kjernemuskulaturen er ca ikke-eksisterende ;)

prøve imorra å ta et par av de i oppvarminga og se om jeg kjenner forskjell! 

prøver veldig å holde meg rett når jeg gjør det, for merker jo fort om jeg flytter litt her eller der så gjør jeg det mye enklere for meg og det er jo ikke meninga ;)

60 sekunder tror jeg jeg foreløpig bare kan drømme om! 40 holdt såvidt! haha

 

prøver å fokusere veldig på teknikk teknikk teknikk på øvelsene, for vil jo ikke ende med skader. 

Syns forøvrig det er veldig moro å se enkelte andre på gymmen som lasser på vekter, og ikke engang gjør halve bevegelser, eller tar slengfart på vektene for å få de opp... 

Endret av maya86
Lenke til kommentar

Ja det er mye gøy å se der ute :rofl:

Sjekk ut denne ved 0.30min :rofl:

 

Det burde ikke være noe mål å slenge en haug med vekter på ryggen under planken.

Det er oppspennet det står på, og er det stramt nok i beina, baken, magen og latsen går det ikke mange sekundene før man rister som et aspeløv :)

Jeg holder meg til 30 sekunder jeg og kjører den heller mange ganger, gjerne mens jeg hviler i mellom 2 øvelser :hmm::ph34r: ...

 

Kroppen skal være som en tømmerstokk - om noen "går på deg" skal de snuble og gå på snørra - du derimot skal ikke rikke deg en millimeter :)

Lenke til kommentar

Det er helt rett, om man klarer å snakke under en planke, så er det ikke en planke.

 

Hele øvelsen er å motvirke bevegelser, ( det core skal) og grunnen til at ingen gode mageøvelser er øvelser der magen bøyes.

 

Man skal bli sliten av å holde oppspennet i en planke, ikke i abs av å holde planken.

Lenke til kommentar

jeg kan definitivt ikke snakke under en planke, og det rister godt fra topp til tå. prøver bare å fokusere på å holde tida ut, og stå så rett som mulig, ikke noe knekk i noe ledd. 

Prøvde en planke idag, under oppvarminga, det gikk litt lettere enn på slutten av økta ja

 

Kom meg på gym idag og! 

 

Squats5x5 32,5kg

Overhead press 5x5 12,5kg (den her er igjen veldig lett, men det øker fort så trenger litt tid på teknikk igjen. Av en eller annen grunn føler jeg meg redd for cleans med tunge vekter. Hadde ingen problemer med å cleane 25-30 kg, men nå sperrer det helt)

Deadlift 1x5 45kg

Barbell curl 2x8 8kg (det her er tungt! ikke mye biceps her gitt...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...