Gå til innhold

Opp av sofaen - en treningslogg


maya86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da endelig! 

Hard dag på gymmen idag, alt var bare tungt :p 

 

Knebøy 5x5 45kg

Benkpress 5x5(4) 30kg (Ble 4 rep på siste sett bare, trener aleine og hadde ikke klart å pushe en til)

T-bar row 5x5 22,5kg 

Stående leggpress med løs stang 2x8 32,5kg 

Planke 3x 37-50-45 sek. Var helt klin umulig å klare 3x50 sek. Satser stort på at det går neste gang. Planke er forøvrig kanskje det jeg misliker aller mest, mest fordi det er så satans tungt! :p Prøver å tenke at det blir lettere!! 

Lenke til kommentar

Ny dag ny økt. Fin dag idag.

 

Knebøy 5x5 47,5kg.
Der jeg mista vilja sist :p Skal gå greit å gå litt til tror jeg. Prøver å fokusere på teknikk, for når det har blitt tungt har jeg ofte fått en sånn bumb i hofta på vei opp. Idag tok jeg heller å stoppa opp noen sekunder på topp mellom hver bøy, og konsentrere og å få vær bøy rett, og det føltes mye bedre :) 

Overhead press 5x5 20kg 

Markløft 1x5 50kg.
Her gikk det en liten faen i dag, så jeg la på 70kg for å prøve. Først med samme vei håndgrep fikk jeg ikke rikka driten, så tenkte jeg litt, nei søren heller, prøvde med motsatt grep, og jaggu så gikk den opp! Det var tungt, og stjernedans og ikke en teknikk å skryte av, men den gikk opp! Det var nok helt på grensa av hva jeg klarer, kjentes ut som 1kg til så hadde den fortsatt sitti fast i bakken ;) 

Biceps curl 2x8 10kg Rett stang. 

Nå begynner det å nærme seg max i en del, men burde jeg deloade alt samtidig eller ta hver enkelt øvelse ettersom de når toppen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her gikk det en liten faen i dag, så jeg la på 70kg for å prøve. Først med samme vei håndgrep fikk jeg ikke rikka driten, så tenkte jeg litt, nei søren heller, prøvde med motsatt grep, og jaggu så gikk den opp!

 

Nå begynner det å nærme seg max i en del, men burde jeg deloade alt samtidig eller ta hver enkelt øvelse ettersom de når toppen? 

Faan er ikke dum ser du :thumbup:

Gratulerer!

 

Deload alt samtidig er enklest og mest økonomisk med tanke på fullverdig restitusjon.

Øk vektene fortere i de øvelsene du har mer å gi i og kjør samtidig 2-3reppere (da klarer du kanskje å øke vektene enda litt til) i de øvelsene du har stoppet opp i - slik timer du opplegget slik at alle øvelser stopper opp samtidig.

Lenke til kommentar

Idag var dørstokkmila skikkelig lang! Men det går liksom over når man bare kommer seg ut! 

 

Knebøy 5x5 50kg! liker runde tall

Benkpress 5x5 30kg. Hadde nok klart litt til, men trener alene så tør ikke 

T-bar row 5x5 25kg. Denna er hard nå

Bytta ut leggpress med dips idag.. og dæven, der oppdaga jeg muskler jeg ikke visste jeg hadde.. 

3x10 dips, sittende på gulvet med en benk (så ikke ordentlige hengende i et stativ nei :p ) Det brant i triceps! 

3x50 sek planke. ##¤&¤%/%#! 

Lenke til kommentar

3 uker trening, har også logga maten i en app, følger ikke kalori-inntaket slavisk, så noen dager er jeg over, andre under. Ønsker først og fremst å få en oversikt. Bryr meg heller ikke om hva jeg spiser ennå. 

Måler vekt og omkrets en gang i uka, på 3 uker så er vekta ca. den samme, men omkrets er ned 3cm. Det liker man! 

Lenke til kommentar

Da blir det en liten pause fra treninga fram til april. Skal hjem til Norge en tur, og da blir det litt jobbing og diverse som skjer, så får jeg plukke opp igjen styrketreninga når jeg er tilbake på studiested i april :) 

Har et lite håp om at jeg skal klare å holde meg i en eller annen form for aktivitet, men vi får se ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...