Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Kamera på S6 er jo helt rått, etter å ha testet det en liten stund..å faktisk talt så slår det min Nokia 1020 på de fleste områder....inkludert dårlig lys, noe jeg aldri hadde trodd. Jeg må  nok teste mer for å finne en konklusjon.

 

Hadde S6 hatt HTC M8 lyd, hadde tlf vært perfekt!

Endret av Vallhall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min S6 idag. utrolig bra tlf.

Men har et problem. Npr jeg tapper på hjemknappen kommer klikkelyder. Ikke når jeg trykke på knappen men forsikrig uten å trykke. Jeg på nett det er flere som sliter. Noen tok DOA og fikk ny lik. Gjelder SORT versjon som jeg har forstått det.

 

Burde jeg sende inn på DOA og mulig få samme feil igjen eller vente og sende på service?

Alt annet funker bra og vil ikke ha en ny som har samme feil eller andre feil på seg når den jeg har er såpass bra. Samt billigere for meg å sende på service fra min jobb (gratis) enn å betale frakt eller kjøre fra Drammen til andre siden av Oslo flere ganger for å få DOA. Da DOA må bekreftes på verksted.

 

Min er sånn på venstresida, 32GB svart.

 

Det plagar meg ikkje, men dumt om det skulle bli verre. Skal ein tru dei som har testa ein del, så er det stort sannsyn for at du får ein ny med same feil.

Lenke til kommentar

 

Fikk min S6 idag. utrolig bra tlf.

Men har et problem. Npr jeg tapper på hjemknappen kommer klikkelyder. Ikke når jeg trykke på knappen men forsikrig uten å trykke. Jeg på nett det er flere som sliter. Noen tok DOA og fikk ny lik. Gjelder SORT versjon som jeg har forstått det.

Burde jeg sende inn på DOA og mulig få samme feil igjen eller vente og sende på service?

Alt annet funker bra og vil ikke ha en ny som har samme feil eller andre feil på seg når den jeg har er såpass bra. Samt billigere for meg å sende på service fra min jobb (gratis) enn å betale frakt eller kjøre fra Drammen til andre siden av Oslo flere ganger for å få DOA. Da DOA må bekreftes på verksted.

 

 

Min er sånn på venstresida, 32GB svart.

 

Det plagar meg ikkje, men dumt om det skulle bli verre. Skal ein tru dei som har testa ein del, så er det stort sannsyn for at du får ein ny med same feil.

Min er på venstre side å. svart 32 gb.

 

Plager meg litt, og skjønner dette har med en batch kanskje. Så tenker jeg venter en stund og sender på vanlig garanti når verkstedene har fått mer erfaring med telefonene og fått inn knapper uten den feilen haha.

 

Er jo kjipt da, men kjipere å ta sjansen på DOA som tar en ukes tid så kommer det en ny en med samme feil. Da er det bedre å vente litt og sende på vanlig service som tar ca 14 dager og bare bytte knappen. Siden alt annet funker.

 

Leser jo at det er noen som sliter med kamera fokus og andre ting. Så får jeg ny kan det være annet feil å liksom. Så bedre å sende inn og reparert en som jeg vet funker. :)

 

 

tenker det er lurt?

Lenke til kommentar

 

 

Fikk min S6 idag. utrolig bra tlf.

Men har et problem. Npr jeg tapper på hjemknappen kommer klikkelyder. Ikke når jeg trykke på knappen men forsikrig uten å trykke. Jeg på nett det er flere som sliter. Noen tok DOA og fikk ny lik. Gjelder SORT versjon som jeg har forstått det.

Burde jeg sende inn på DOA og mulig få samme feil igjen eller vente og sende på service?

Alt annet funker bra og vil ikke ha en ny som har samme feil eller andre feil på seg når den jeg har er såpass bra. Samt billigere for meg å sende på service fra min jobb (gratis) enn å betale frakt eller kjøre fra Drammen til andre siden av Oslo flere ganger for å få DOA. Da DOA må bekreftes på verksted.

 

Min er sånn på venstresida, 32GB svart.

 

Det plagar meg ikkje, men dumt om det skulle bli verre. Skal ein tru dei som har testa ein del, så er det stort sannsyn for at du får ein ny med same feil.

Min er på venstre side å. svart 32 gb.

 

Plager meg litt, og skjønner dette har med en batch kanskje. Så tenker jeg venter en stund og sender på vanlig garanti når verkstedene har fått mer erfaring med telefonene og fått inn knapper uten den feilen haha.

 

Er jo kjipt da, men kjipere å ta sjansen på DOA som tar en ukes tid så kommer det en ny en med samme feil. Da er det bedre å vente litt og sende på vanlig service som tar ca 14 dager og bare bytte knappen. Siden alt annet funker.

 

Leser jo at det er noen som sliter med kamera fokus og andre ting. Så får jeg ny kan det være annet feil å liksom. Så bedre å sende inn og reparert en som jeg vet funker. :)

 

 

tenker det er lurt?

 

Dersom flertallet av telefonene har dette fenomenet snakker vi vel om en Apple'sk  "feature, not fault" :) Spøk tilside: Min hjemknapp slarker litt på høyre side (svart 32gb). Er det noen som definitivt IKKE har noe slark på sin knapp?

 

TOM

 

edit:skriveleif

Endret av Tom Trussel
Lenke til kommentar

Da fikk jeg den siste Edge mobilen de hadde inne på lager. Sort 32 GB.

På med NFC på ny og gammel telefon, og dermed ble alle apper, kontakter og mail overført med et tastetrykk. Det virket imponerende for meg. 

Har så vidt prøvd den ute i kraftig sollys, jeg har ikke sett noen annen mobil som er så god i sollys som S6. 

Er godt fornøyd med samtalekvaliteten, skal prøve å teste den senere på vanskelige steder.

Laste nettsider går lynraskt. Senere skal jeg prøve kameraet i dårlig lys. Så får jeg se om den er så bra som de sier.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg den siste Edge mobilen de hadde inne på lager. Sort 32 GB.

På med NFC på ny og gammel telefon, og dermed ble alle apper, kontakter og mail overført med et tastetrykk. Det virket imponerende for meg. 

Har så vidt prøvd den ute i kraftig sollys, jeg har ikke sett noen annen mobil som er så god i sollys som S6. 

Er godt fornøyd med samtalekvaliteten, skal prøve å teste den senere på vanskelige steder.

Laste nettsider går lynraskt. Senere skal jeg prøve kameraet i dårlig lys. Så får jeg se om den er så bra som de sier.

Kan du forklare denne synkingen mellom telefoner litt mer? Fra hvilken mobil? Brukte hvilket program? Hva ble kopiert? Hvilke valg hadde du?

Lenke til kommentar

 

Da fikk jeg den siste Edge mobilen de hadde inne på lager. Sort 32 GB.

På med NFC på ny og gammel telefon, og dermed ble alle apper, kontakter og mail overført med et tastetrykk. Det virket imponerende for meg. 

Har så vidt prøvd den ute i kraftig sollys, jeg har ikke sett noen annen mobil som er så god i sollys som S6. 

Er godt fornøyd med samtalekvaliteten, skal prøve å teste den senere på vanskelige steder.

Laste nettsider går lynraskt. Senere skal jeg prøve kameraet i dårlig lys. Så får jeg se om den er så bra som de sier.

Kan du forklare denne synkingen mellom telefoner litt mer? Fra hvilken mobil? Brukte hvilket program? Hva ble kopiert? Hvilke valg hadde du?

 

http://www.androidcentral.com/new-automatic-setup-assistant-android-50-lollipop

Lenke til kommentar

 

Da fikk jeg den siste Edge mobilen de hadde inne på lager. Sort 32 GB.

På med NFC på ny og gammel telefon, og dermed ble alle apper, kontakter og mail overført med et tastetrykk. Det virket imponerende for meg. 

Har så vidt prøvd den ute i kraftig sollys, jeg har ikke sett noen annen mobil som er så god i sollys som S6. 

Er godt fornøyd med samtalekvaliteten, skal prøve å teste den senere på vanskelige steder.

Laste nettsider går lynraskt. Senere skal jeg prøve kameraet i dårlig lys. Så får jeg se om den er så bra som de sier.

Kan du forklare denne synkingen mellom telefoner litt mer? Fra hvilken mobil? Brukte hvilket program? Hva ble kopiert? Hvilke valg hadde du?

 

 

 

Som DroidOle skrev http://www.androidce...oid-50-lollipop. Jeg hadde Samsung S4

 
Lenke til kommentar

S-view cover er til S6 ( https://nettbutikk.telenor.no/tilbehor/samsung-s-view-cover-galaxy-s6-gold/?gclid=COeZnbX__cQCFUEMcwod4yAAtw&ef_id=VTFUbwAAAVjDbyrV:20150417184359:s )

 

Informasjon om kompatibilitet

Designet for

Samsung GALAXY S6

 

 

 

Til S6 Edge har du f.eks dette , flip wallet :

http://www.samsung.com/no/consumer/mobile-devices/accessories/case/EF-WG925PBEGWW

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Huff. Æ e sikkelig skuffa over denne s6. Når man har 4g på så har jeg nesten ikke dekning. Og batteri tiden e for dårlig. Blir nok ikke en stor hit som firma tlf. Såvitt den holder en dag. Nesten som æ vundere å gå tilbake til min gammle iphone 5s. Synd for ellers liker jeg denne godt..

Lenke til kommentar

Huff. Æ e sikkelig skuffa over denne s6. Når man har 4g på så har jeg nesten ikke dekning. Og batteri tiden e for dårlig. Blir nok ikke en stor hit som firma tlf. Såvitt den holder en dag. Nesten som æ vundere å gå tilbake til min gammle iphone 5s. Synd for ellers liker jeg denne godt..

 

Det tar jo litt tid før batteriet får kalibrert seg skikkelig.

Lenke til kommentar

Huff. Æ e sikkelig skuffa over denne s6. Når man har 4g på så har jeg nesten ikke dekning. Og batteri tiden e for dårlig. Blir nok ikke en stor hit som firma tlf. Såvitt den holder en dag. Nesten som æ vundere å gå tilbake til min gammle iphone 5s. Synd for ellers liker jeg denne godt..

 

4G og 3G deknings styrken rundt om kring  hos oss er fremdeles under pari . 3G eller 2G trenger man fremdeles for å gjennomføre tale anrop.

Når signalene er dårlig kompenserer telefonene med å sette opp styrken som konsumerer mere strøm.

Jeh har gått fra Samsung Galaxy til iphone 6 og det er ingen magisk forbedring med iphone akkurat på det området. En 5S har liten skjerm og brukt skjermtid og lysintensitet kan utgjøre stor forskjell.

 

Grafikk strekenne øvert i høyre hjørnet forteller ikke noe, apple og samsung har ulike antall (apple har flere streker med samme styrke). Du må inn og lese DbM nivå på iphone *3001#12345#*

Jeg sitter her med dårlig (-106 Telenor) og Iphone 6 viser tre av fem streker som er rett og slett sjofelt da alt under -.100 er svært dårlig . -80 til -90 er godt .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...