Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Repairability score hos iFixIt 4 av 10 for S6

https://www.ifixit.com/Teardown/Samsung+Galaxy+S6+Teardown/39174

Samsung Galaxy S6 Repairability Score: 4 out of 10 (10 is easiest to repair).

Many components are modular and can be replaced independently.

The S6 doesn't have the S5's display-first entry, but the display still needs to be removed if you want to replace the USB port.

Unlike the S6 Edge, the battery can be removed without first ousting the motherboard—but tough adhesive and a glued-on rear panel make replacement more difficult than necessary.

Front and back glass make for double the crackability, and strong adhesive on the rear glass makes it very difficult to gain entry into the device.

Replacing the glass without destroying the display is probably impossible.

 

 

Edge er litt værre å med 3 av 10.

https://www.ifixit.com/Teardown/Samsung+Galaxy+S6+Edge+Teardown/39158

Samsung Galaxy S6 Edge Repairability Score: 3 out of 10 (10 is easiest to repair).

Many components are modular and can be replaced independently.

In an improvement over the S5's design, you no longer have to remove the display to get into the phone and replace the motherboard.

Front and back glass make for double the crackability, and strong adhesive on the rear glass makes it very difficult to gain entry into the device.

The battery is very tightly adhered to the back of the display, and buried beneath the midframe and motherboard.

Replacing the glass without destroying the display is going to be very difficult.

 

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Til dere som opplever dårlig dekning med S6 (Edge), hvor dårlig er dekningen?

Jeg opplever det samme som jeg gjorde med iPhone 6: At jeg må inn på mobilnettinnstillingene og endre nettverksmodus til WCDMA/GSM. Altså deaktivere 4G. Etter dette fikk jeg tipp topp dekning på min Edge, i hvert fall.

Måtte som nevnt gjøre dette på min iPhone 6 også, så det er nok ikke noe unikt med disse modellene.

Lenke til kommentar

Var innom Elkjøp og tafset litt på S6/Edge i dag. Virket veldig tighte og fine, men jeg ble ikke overbevist av flytende. Er det animasjonsgalore i TW som er grunnen til at det føles tregt å f.x. gå fra app drawer til startskjermen?

Utstillingsmodellene har demo. Disse er tregere enn hvordan det er når du får den. JEg har ikke opplevd tregheter til nå

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Idag skulle jeg få en ny Samsung Galaxy S6 Edge, da telefonen jeg fikk for noen dager siden hadde små riper i skjermen, ser de best i sollys.

Nå er de 2 gangen jeg har fått en telefon med små riper i skjermen.

Og ikke nok med det, den telefonen jeg skulle bytte til hadde også små riper i skjermen.

Så nå vet jeg ikke hva som skjer.

Lenke til kommentar

Idag skulle jeg få en ny Samsung Galaxy S6 Edge, da telefonen jeg fikk for noen dager siden hadde små riper i skjermen, ser de best i sollys.

Nå er de 2 gangen jeg har fått en telefon med små riper i skjermen.

Og ikke nok med det, den telefonen jeg skulle bytte til hadde også små riper i skjermen.

Så nå vet jeg ikke hva som skjer.

Er en batch som kom som har riper. gjelder sort edge modell. Er utbredt problem tydeligvis. Samsung er på saken.

Lenke til kommentar

 

Idag skulle jeg få en ny Samsung Galaxy S6 Edge, da telefonen jeg fikk for noen dager siden hadde små riper i skjermen, ser de best i sollys.

Nå er de 2 gangen jeg har fått en telefon med små riper i skjermen.

Og ikke nok med det, den telefonen jeg skulle bytte til hadde også små riper i skjermen.

Så nå vet jeg ikke hva som skjer.

Er en batch som kom som har riper. gjelder sort edge modell. Er utbredt problem tydeligvis. Samsung er på saken.

 

Okey. Det er den fargen jeg har på telefonen. Kjedelig med riper.

Lenke til kommentar

 

 

Idag skulle jeg få en ny Samsung Galaxy S6 Edge, da telefonen jeg fikk for noen dager siden hadde små riper i skjermen, ser de best i sollys.

Nå er de 2 gangen jeg har fått en telefon med små riper i skjermen.

Og ikke nok med det, den telefonen jeg skulle bytte til hadde også små riper i skjermen.

Så nå vet jeg ikke hva som skjer.

 

Er en batch som kom som har riper. gjelder sort edge modell. Er utbredt problem tydeligvis. Samsung er på saken.

Okey. Det er den fargen jeg har på telefonen. Kjedelig med riper.

Ser den. Men du må bytte for igjen. Om du venter så kan butikk argumentere at dette har kommet i ettertid!

Lenke til kommentar

 

 

 

Idag skulle jeg få en ny Samsung Galaxy S6 Edge, da telefonen jeg fikk for noen dager siden hadde små riper i skjermen, ser de best i sollys.

Nå er de 2 gangen jeg har fått en telefon med små riper i skjermen.

Og ikke nok med det, den telefonen jeg skulle bytte til hadde også små riper i skjermen.

Så nå vet jeg ikke hva som skjer.

Er en batch som kom som har riper. gjelder sort edge modell. Er utbredt problem tydeligvis. Samsung er på saken.

Okey. Det er den fargen jeg har på telefonen. Kjedelig med riper.

Ser den. Men du må bytte for igjen. Om du venter så kan butikk argumentere at dette har kommet i ettertid!

 

Butikken er på saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...