Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun vil slå opp, men elsker meg og vil ha meg i livet i all fremtid


Anbefalte innlegg

Jeg har en kjæreste.

 

I dag tidlig ringte hun meg og sa hun hadde noe å snakke om. Hun ønsker å avslutte forholdet, men sier jeg er den viktigste personen i livet hennes, at hun ønsker å være der for meg hver dag og at hun håper vi kan støtte hverandre x antall år eller tiår inn i fremtiden. Hovedargumentet hennes for å slå opp er at vi er hverandres beste venner, og at hun heller vil garantere at vi kan beholde det vennskapet og den tilknytningen, fremfor å miste all kontakt ved et eventuelt brudd i forholdet i fremtiden. At vi har en "kjemi som er for unik og spesiell" til at hun vil "spille russisk rulett" med den.

 

Det handler ikke om interesse for andre. Det tror jeg på. Hun sa senest i går kveld at hun elsker meg. Jeg tror på det. Hun har aldri vært uærlig eller illojal.

 

Dette er personen jeg vil slå meg til ro med. Jeg vil tilbringe livet mitt med henne, og det har jeg også vært åpen om. Hun sa det samme til meg for en liten uke siden. Hun er min beste venn, det mest attraktive mennesket jeg har møtt og den personen jeg først går til når jeg trenger noe. Kjemien er ypperlig, fysiske preferanser matcher og vi er stolte over å være sammen. Det er ikke noe slikt som spiller inn. Attraksjonen er definitivt ikke borte.

 

I følge henne vil vi bare miste 10 % av det vi har ved å gå over til et vennskap. At vi kan ha det akkurat som vi har nå, med unntak av den fysiske biten. Det er selvsagt feil.

 

Jeg finner ikke et bedre ord akkurat nå, men det slår meg som disturbing. Feigt og klamt. Jeg kan ikke se for meg hvordan jeg skal kunne gå videre om hun er tett på.

 

Jeg har det ikke helt klart for meg hva jeg bør gjøre nå. Hennes forslag er en liten pause en stund, og at vi gjenopptar kontakten da, etter følelsene visstnok skal ha avtatt. Det vil de ikke gjøre. I alle fall ikke for min del.

 

Og ja, jeg vet dette høres ut som standardunnskyldningen når man slår opp med noen. Men vi har vært bestevenner i flere år, og det var først i fjor høst at det ble noe mer. Hun sa da hun hadde hatt følelser for meg i årevis. Det er dette hun vil garantere at vi ikke mister. For meg er det egentlig uaktuelt. Jeg kan ikke gå tilbake.

 

Jeg sa jeg skulle ringe henne opp igjen i kveld. Foreløpig er jeg usikker på hva jeg skal si, men et vennskap er ikke aktuelt.

 

 


Anonymous poster hash: 16837...f26



Anonymous poster hash: 16837...f26
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I dag tidlig ringte hun meg og sa hun hadde noe å snakke om. Hun ønsker å avslutte forholdet, men sier jeg er den viktigste personen i livet hennes, at hun ønsker å være der for meg hver dag og at hun håper vi kan støtte hverandre x antall år eller tiår inn i fremtiden. Hovedargumentet hennes for å slå opp er at vi er hverandres beste venner, og at hun heller vil garantere at vi kan beholde det vennskapet og den tilknytningen, fremfor å miste all kontakt ved et eventuelt brudd i forholdet i fremtiden. At vi har en "kjemi som er for unik og spesiell" til at hun vil "spille russisk rulett" med den.

 

 

demotivation-us_scientists-discovered-th

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke, jeg. Hun ville fortsatt dra på en planlagt tomånedersferie i Europa i sommer. Og sa hun så på det som ideelt om vi kunne bo i nærheten i fremtiden og være der for hverandre hver dag, på akkurat samme måte som nå. Bare minus det å våkne opp sammen.

 

Jeg skal være den viktigste personen i livet hennes, visstnok, og hun sier hun aldri har brydd seg så mye om noen før. Jeg er som familie. For to dager siden sa hun at hvorenn jeg var med henne føltes som et hjem. At det var jeg som faktisk var hjemmet.

 

Det slår meg mer som en frykt for å binde seg til noe/ta en sjanse, men at hun er for feig til å gi helt slipp.



Anonymous poster hash: 16837...f26
Lenke til kommentar

Jeg vil i alle fall ikke bryte et forhold som funker godt fordi det kan ende med brudd.

 

Det er ikke slik at vi har problemer nå eller krangler.

 

Hun vil bare bryte fordi det kan skje, og den sjansen vil hun ikke ta. Da vil hun heller beholde den viktigste personen i livet sitt som bare venn.

 

For meg er dette min idealpartner. Det jeg vil er å fortsette forholdet.

 

Vennskap er ikke aktuelt for meg. Det vil knekke meg.



Anonymous poster hash: 16837...f26
Lenke til kommentar

Hun er det mest brutalt ærlige mennesket jeg kjenner. Ikke av den typen som går rundt og snakker om elefantene i rommet på fest eller er obskøn; hun er rett og slett brutalt ærlig når det trengs. Hadde følelsene hennes vært borte hadde hun sagt det. Det hadde også gjort det lettere for meg å gå videre.

 

Jeg ser ikke at hun har noe særlig å tjene på å snakke om at følelsene fortsatt er der. Det at hun alltid har vært ærlig og fair er noe av det jeg finner tiltrekkende ved henne.

 

Vennskapet som var i forkant taler også for at hun snakker sant.

 

Men det er ikke aktuelt for meg å gå tilbake. Vi har passert en grense. Jeg er ingen maskin. Å gå tilbake til et vennskap etter dette er umulig. Spesielt når jeg vet hun faktisk har følelser for meg.



Anonymous poster hash: 16837...f26
Lenke til kommentar

Det hun tjener er en ''venn'' som hun vet hun kan manipulere og bruke som hun ønsker.

Jeg vet det er vanskelig å forstå, men folk er gjerne veldig annerledes som kjæreste enn det de var som venner, så det er nok dessverre rom for at hun lyver til deg. Men! Det skal jeg slutte å spekulere i. Du har all rett til å si til henne at du ikke kan gå tilbake til å være venner, og at enten så fortsetter dere forholdet eller går hver deres vei, men selv da hadde jeg tilbrakt maaange netter på å tenke over dette hvis hun faktisk tar deg tilbake. Vil du at hun skal være sammen med deg i frykt for å miste deg for alltid?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hun kan være så brutalt ærlig som hun bare vil men hun er brutalt gjennomsiktlig også!

Hun vil ha deg som en sikkerhet hvis hun ikke finner seg en ny kjærest eller det ikke blir å fungere med den som hun er utro mot deg med.

 

Har sett dette flere ganger og opplevd det en gang selv. Det var bare å kutte all kontakt, hun utnytter deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det slår meg mer som en frykt for å binde seg til noe/ta en sjanse, men at hun er for feig til å gi helt slipp.

 

Anonymous poster hash: 16837...f26

 

Ja, det høres slik ut. Eventuelt vil hun, som Doofen sier, ha i både pose og sekk. Hun vil ha deg å falle tilbake på hvis noe skjærer seg samtidig som hun med god samvittighet kan lete etter en annen kjæreste.

 

 

Nei, jeg vet at det er like usunt å presse henne til et forhold ved å true med å ellers bryte for godt.

 

Jeg heller med andre mot å ta både et forhold og et vennskap av bordet.

 

Ideelt sett. Jeg tviler på at jeg klarer å være like rasjonell og bastant når jeg snakker med henne.

 

Anonymous poster hash: 16837...f26

 

 

Det høres fornuftig ut å holde på denne pakkeløsningen.

Lenke til kommentar

Hun er ikke utro. Mulig jeg høres naiv ut, men jeg hadde satt livet på at hun ikke er utro. Etter et visst antall år kjenner man en person, og det finnes ingen sjanse for at hun er utro. Jeg har hørt hvordan hun har omtalt venninner og venner som har vært utro, sett hvordan hun aldri har klart å se på dem på samme måte igjen og jeg har opplevd henne som en 100 % lojal og ærlig kjæreste. Alle kan gjøre feil, men det blir som om Hitler skulle konvertert til jødedommen over natten. Hadde hun - mot absolutt all formodning - vært utro, hadde hun lagt kortene på bordet. Jeg har ikke engang ofret det en tanke.

 

Essensen i logikken hennes er at det er bedre å være noens nærmeste venn og støtte i 50 år enn å ta sjansen på et forhold som kan ende om fem år. At hun anser meg som et familiemedlem hun ikke vil leve uten, og at det følgelig er best å ikke risikere noe. At det kunne funket, men at hun ikke er villig til å gamble med en hun elsker såpass høyt.

 

Jeg synes logikken er bakvendt. Det høres ut som akkurat det punktet hvor det er på tide å ta sjansen på et seriøst forhold.

 

Problemstillingen er så fjern og ukjent for meg at jeg ikke engang vet hvordan jeg skal håndtere det. Jeg har aldri hørt om noe lignende. Senest i går snakket hun om fremtidsplaner.



Anonymous poster hash: 16837...f26
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvis dere bryter forholdet nå er det 100% sjanse for at vennskapet blir ødelagt fordi du ikke blir fornøyd. Hvis dere fortsetter å bli sammen som det høres ut som hun eeeegentlig vil, bare hun får tenkt seg litt om, vil dere ha gode sjanser for å bygge på forholdet som ligger fundamentert på et godt vennskap.

 

Jeg ville ikke funnet meg i det hun sier, og gi henne et ultimatum om at dere enten er sammen eller bryter vennskapet.

Lenke til kommentar

Hvis dere fortsetter å bli sammen som det høres ut som hun eeeegentlig vil, bare hun får tenkt seg litt om, vil dere ha gode sjanser for å bygge på forholdet som ligger fundamentert på et godt vennskap.

Det er jo det jeg også tror. Kall det naivitet, men jeg ser ikke hva som skal ha endret seg fra "jeg tenker på deg hele dagen", "alt forandret seg dagen jeg ble kjent med deg", "du er som familie for meg", "jeg elsker deg mer enn du kan forstå" og "jeg føler meg hjemme rundt deg" bare de siste tre dagene.

 

Dette kom som lyn fra glassklar himmel. Hun har vært litt nølende til å binde seg tidligere, men jeg trodde vi var over den kneika nå.

 

Vi snakket sammen en natt i forrige uke, hvor hun sa at det ville komme tider hvor hun ville bli defensiv, trekke seg unna og tilsynelatende forsvinne, men at det var dette hun ville ha, at hun alltid ville komme tilbake til meg og at jeg aldri måtte miste troen. Jeg vet ikke om det er det som har hendt nå. I så fall vet jeg i alle fall ikke hva jeg skal si til henne i kveld.

 

Anonymous poster hash: 16837...f26

Lenke til kommentar

 

Hvis dere fortsetter å bli sammen som det høres ut som hun eeeegentlig vil, bare hun får tenkt seg litt om, vil dere ha gode sjanser for å bygge på forholdet som ligger fundamentert på et godt vennskap.

Det er jo det jeg også tror. Kall det naivitet, men jeg ser ikke hva som skal ha endret seg fra "jeg tenker på deg hele dagen", "alt forandret seg dagen jeg ble kjent med deg", "du er som familie for meg", "jeg elsker deg mer enn du kan forstå" og "jeg føler meg hjemme rundt deg" bare de siste tre dagene.

 

Dette kom som lyn fra glassklar himmel. Hun har vært litt nølende til å binde seg tidligere, men jeg trodde vi var over den kneika nå.

 

Vi snakket sammen en natt i forrige uke, hvor hun sa at det ville komme tider hvor hun ville bli defensiv, trekke seg unna og tilsynelatende forsvinne, men at det var dette hun ville ha, at hun alltid ville komme tilbake til meg og at jeg aldri måtte miste troen. Jeg vet ikke om det er det som har hendt nå. I så fall vet jeg i alle fall ikke hva jeg skal si til henne i kveld.

 

Anonymous poster hash: 16837...f26

 

Høres sinnsykt manipulerende ut.. Spesielt siden hun basially sier ''Selv om jeg slår opp med deg så vil jeg ikke at du skal slutte å ha lyst på meg, så jeg skal gi deg ett falskt håp nå så jeg kan hore rundt som jeg vil og KANSKJE jeg kommer tilbake til deg en gang når jeg er ferdig med å pule rundt, hvis jeg ikke finner en annen kar som er bedre enn deg da!''.

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...