Gå til innhold

Tjene penger på nett?


Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er 16, og har som alle 16 åringer tjene litt egne penger. Jobber litt heime, men spør ikke etter betaling.I området der jeg bur er det veldig vanskelig å finna jobb fordi det er så lite plass, og det er berre gårder. Har prøvet å finn meg jobb i en gård, men der jobber noen allerede eller trenger ikke hjelp.

Så jeg har søkt litt på nette om hvordan jeg kan tjener man penger gjennom nett. Så har jeg funnet sånne online surveys sider. Kan jeg tjene penger på det eller er det berre svindel? I isåfall har derre noen gode sider der jeg kan tjene penger?

 

Ellers har derre noe gode tips til hvordan jeg kan tjene penger på nett trygt. Er det noe jeg kan gjere får å tjene penger på nett? Kom gjerne med eigne erfaringer, sider derre har brukt?

Kom gjerne med link.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Du kan tjene penger på spørreundersøkelser å slikt, men det er ekstremt små summer. Tjente selv ca. 30,- kroner på en kveld. Det er ikke verdt tiden det tar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Du kan tjene penger på spørreundersøkelser å slikt, men det er ekstremt små summer. Tjente selv ca. 30,- kroner på en kveld. Det er ikke verdt tiden det tar.

Hvor langt tar det son ca å tjene dei 30 kr?

 

Vet ikke akkurat hvor lang tid. Du tjener alt i fra 1 til 10kr for hver undersøkelse. Det du tjener kommer an på hvor lang undersøkelsen er osv.. så tror jeg ikke det er uendelig med undersøkelser. Tror det er begrenset hvor mange du kan ta i løpet av en dag.

Lenke til kommentar

blogg.no

Ja, er nok lurere å blogge. Mye av undersøkelser og "moneymakers" på nettet

er ren svindel og er full av virus og malware. Så vær forsiktig, spesielt med å

laste ned noe eller med å kommunisere med mennesker som selger

"overbevisende luksus og pengeoverføringer" (som egentlig er ren svindel/phishing).

Endret av Lefsehatt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hvis man skal tjene penger på en blogg må man ha interessant innhold og mange lesere. Det er ikke bare å starte en blogg å tro at dette kommer av seg selv. De fleste 16 åringer har vel heller ikke så mye interessant å skrive om på bloggen sin heller..

Lenke til kommentar

 

 

Du kan tjene penger på spørreundersøkelser å slikt, men det er ekstremt små summer. Tjente selv ca. 30,- kroner på en kveld. Det er ikke verdt tiden det tar.

Hvor langt tar det son ca å tjene dei 30 kr?

 

Vet ikke akkurat hvor lang tid. Du tjener alt i fra 1 til 10kr for hver undersøkelse. Det du tjener kommer an på hvor lang undersøkelsen er osv.. så tror jeg ikke det er uendelig med undersøkelser. Tror det er begrenset hvor mange du kan ta i løpet av en dag.

 

Kunne du berre kommet med link til dei sidene?

Lenke til kommentar

Meningstorget.no

Panel.no

Er kanskje de jeg ser på som mest seriøs, og der jeg har fått tatt ut gavekortet. Ikke mye å tjene, og beløpet må ofte taes ut som gavekort.noen aksepterer også å ta ut i Paypal.

Du har også toluna, men har enda ikke mottatt gavekort fra dem. Du får kanskje to til tre undersøkelser i uken, og la oss si 5 til 10 kroner pr undersøkelser hvis du er heldig;) bruker stort sett pengene på sfanytime gavekort og får se gratis filmer;)

Endret av agnard
Lenke til kommentar

På pengevett har de en hel tråd om dette. http://www.pengevett.com/tjene-penger-hjemmefra/591-markedsundersokelser.html

Det å tjene penger på blogging er et alternativ. Det er tidkrevende og det kan fort ta ett eller to år før det blir noe særlig.

Får du kjøpt ting billig på internett, loppemarked eller fra konkursbo så kan du kanskje tjene noe ved å selge på Finn.no eller internett auksjoner.. Hvis du bruker internett og andre kanal så kan du kanskje finne en vanlig jobb. Du må kanskje godta en litt lengre reisevei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Tror jeg brukte meningstorget. Du får poeng for hver undersøkelse og 10 poeng = 1 kr. Du må samle minst 300poeng(30kr) før du kan få tatt ut. fikk det lagt over på paypalen min

Lenke til kommentar

http://www.tlcnorgepanel.no/ kan du tjene penger på å svare på undersøkelser, men du blir ikke akkurat rik...

 

Så har du http://seeyou.no/nb/ for eksempel. Der gjør du brukerundersøkelser anonymt. Enten ved å dra til butikker og spørre om ulike ting, ved å ringe, eller ved å bestille varer på enkelte nettsteder, for så å sende dem tilbake igjen. Jeg måtte en gang kjøpe en alkoholholdig drikke på vinmonopolets sider som jeg skulle hente på postkontoret på en viss tid. Her skulle jeg observere om den ansatte i Posten ba meg om å vise legitimasjon eller ikke. Deretter skulle jeg sende varen tilbake igjen. Etter å ha skrevet en rapport om dette, fikk jeg lønn (100 kr eller noe samt at jeg fikk tilbake for det jeg hadde kjøpt på nettet).

Lenke til kommentar

Jeg vil også anbefale en skikkelig (deltids)jobb fremfor å "lure" seg selv til en "behagelig" jobb hjemmefra som i praksis gir elendig timelønn. En skikkelig jobb gir også kontaktnett, innhold til CV, og ikke minst nyttig livserfaring som betaler seg tilbake i massevis senere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...