Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil slå opp, men redd for anger


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og kjæresten har vært sammen i tre år. Jeg er nå 22 (snart 23), og er veldig usikker på forholdet. Vi bor ikke sammen, og Jeg ser ingen fremtid med partneren lengre. Jeg er utdannet og går på utdanning nr 2, mens kjæresten ikke har startet på noe etter vgs (Tar fortsatt opp fag for 4. år). Vi har veldig lite sex, ca 1 gang i måneden. Dette er min første kjærlighet, men føler jeg går glipp av mye av å fortsette i forholdet, og lengter egentlig litt etter singellivet. Vi gjør ikke så mye sammen, og mange arrangementer blir gjort hver for seg... Jeg har tatt opp problemer på banen, men vi snakker ikke så veldig godt sammen, og etter et tema er snakket om, så fortsetter det alltid som vanlig etterpå, ingen forandring. Jeg er også blitt sjalu i det siste fordi partneren pleier kontakt med ex'er, noe partneren har sagt jeg må bare tåle.
Jeg vet kjæresten elsker meg, og er redd for å ødelegge følelsene til partneren, vet at ett brudd vil bli tatt tungt.
Jeg er også litt redd for at jeg kommer til å angre om jeg slår opp. Jeg vet ikke hva jeg føler for hun, har ingen andre å sammenlikne med.
En siste ting... jeg er også blitt lei av latskapen til partneren min, hent ditt, hent datt, du betal, du kjør, kan du dra på butikken for meg, føler meg noen ganger som en pappa.
Moren min har forsiktig hintet til at jeg bør finne meg 'en mer voksen' kjæreste, det samme har forsåvidt faren min gjort. Og vennene mine sier jeg virket som en gladere person, før vi ble sammen...

Men jeg verger meg for å slå opp, når jeg vet hun elsker meg. Er redd for å bli ensom.

 

Er rådvill!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kommer nok til å angre på det noen ganger den første tiden. Når dere har vært sammen i tre år, så er det bare naturlig. Du vil føle at noe mangler.

 

Men ut fra hva du forteller, vil du få det bedre uten henne i det lange løp. Vær singel en stund, finn deg en ny jente å være glad i, og når det skjer, vil du bare være glad for at du gjorde det slutt. Det høres uansett ut som om det kommer til å bli slutt etter hvert, så hvorfor ikke nå?

 

Jeg baserer meg imidlertid kun på det du forteller, og det er kanskje mer der som kanskje taler i motsatt retning. Men ut fra hva du forteller, er dette mitt råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun elsker deg fordi hun kan bruke deg.

Kvinnfolk vil alltid teste grenser og tøye strikken, finne ut hvor grensen går for deg når du sier fra,

Hvis man er litt tøffel blir man fort underkuet av en slik. Ser daglig mange eksempler på menn som er totalt kjerringstyrte, og det er forbanna tragisk.

Lenke til kommentar

folk forandrer seg, når dere møttes var dere sikkert perfekte for hverandre men personen man er defineres i de årene dere har vært gjennom nå og forskjellen er klar, du satser på utdanning og fremtid mens hun virker ikke å finne det like viktig.... slikt blir det problemer som ikke går over av dessverre.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ts, prøvde å møtes for å slå opp, men klarte ikke helt å gjennføre når hun ble så lei seg. Skal sies jeg kun har nevnt alle negative ting i posten.

det er bedre for begge om du gjør det. Forholdet deres høres ikke sunt ut for noen parter, hun bruker deg som en krykke, og det gagner henne 0 i det lange løp. Orker du å være både far til henne og eventuelle barn?

Lenke til kommentar

Personlig høres dette ikke bra ut :

 

*Gir man i et forhold så bør man også motta i samme grad.

*Begge to skal være lykkelige og ta like godt vare på hverandre og de behov man har sammen.

*En god dialog mellom partene er veldig viktig.

 

Slik jeg ser det har ikke forholdet ditt noe av dette , dårlig dialog , kun behovene hennes blir dekket og du mottar absolutt ikke like mye som du gir. Om du elsker jenta kan du gi forholdet en siste sjangse , men jeg tror at det toget har allerede dratt sin vei for lenge siden.

 

Så slå av en siste prat med henne og si at du nå har begynt å tenke på å gjøre det slutt og at det er alle "fyll inn med problemer" her som er årsaken , avhengig av den dialogen og svarene du får bør du så enten gjøre det slutt der og da eller gi det en siste sjangse.

Lenke til kommentar

 

Hun elsker deg fordi hun kan bruke deg.

Kvinnfolk vil alltid teste grenser og tøye strikken, finne ut hvor grensen går for deg når du sier fra,

Hvis man er litt tøffel blir man fort underkuet av en slik. Ser daglig mange eksempler på menn som er totalt kjerringstyrte, og det er forbanna tragisk.

 

jepp. Dette.

Når du er såpass heldig at andre damer kysser deg, er du jo i en god posisjon.

Tror du aldri angrer på at du regelrett dumper dette mennesket!!!

Lykke til, fortell gjerne her hvordan reaksjonen hennes er§!!! :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hun ble veldig lei seg, sa jeg trengte tid for meg selv. Men har en følelse av at hun ikke klarer å forstå vi er ferdig.

Selvfølgelig blir hun lei seg, dere burde bare distansiere dere fra hverandre completely, og hvis noe er uavklart, ta det face-to-face.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...