Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil slå opp, men redd for anger


Anbefalte innlegg

Hei, jeg og kjæresten har vært sammen i tre år. Jeg er nå 22 (snart 23), og er veldig usikker på forholdet. Vi bor ikke sammen, og Jeg ser ingen fremtid med partneren lengre. Jeg er utdannet og går på utdanning nr 2, mens kjæresten ikke har startet på noe etter vgs (Tar fortsatt opp fag for 4. år). Vi har veldig lite sex, ca 1 gang i måneden. Dette er min første kjærlighet, men føler jeg går glipp av mye av å fortsette i forholdet, og lengter egentlig litt etter singellivet. Vi gjør ikke så mye sammen, og mange arrangementer blir gjort hver for seg... Jeg har tatt opp problemer på banen, men vi snakker ikke så veldig godt sammen, og etter et tema er snakket om, så fortsetter det alltid som vanlig etterpå, ingen forandring. Jeg er også blitt sjalu i det siste fordi partneren pleier kontakt med ex'er, noe partneren har sagt jeg må bare tåle.
Jeg vet kjæresten elsker meg, og er redd for å ødelegge følelsene til partneren, vet at ett brudd vil bli tatt tungt.
Jeg er også litt redd for at jeg kommer til å angre om jeg slår opp. Jeg vet ikke hva jeg føler for hun, har ingen andre å sammenlikne med.
En siste ting... jeg er også blitt lei av latskapen til partneren min, hent ditt, hent datt, du betal, du kjør, kan du dra på butikken for meg, føler meg noen ganger som en pappa.
Moren min har forsiktig hintet til at jeg bør finne meg 'en mer voksen' kjæreste, det samme har forsåvidt faren min gjort. Og vennene mine sier jeg virket som en gladere person, før vi ble sammen...

Men jeg verger meg for å slå opp, når jeg vet hun elsker meg. Er redd for å bli ensom.

 

Er rådvill!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kommer nok til å angre på det noen ganger den første tiden. Når dere har vært sammen i tre år, så er det bare naturlig. Du vil føle at noe mangler.