sinnaelgen Skrevet 14. januar 2015 Skrevet 14. januar 2015 Inntil alle andre skaffer seg trådløse løsninger er det uaktuelt for meg å gå for en port på en bærbar. I 95% av tilfellene kobler jeg aldri noe inn i min laptop (lading gjør jeg som regel hjemme mens jeg lager middag el.l. og ikke bruker den). Men når jeg skal opp med en PowerPoint og må via DVI/VGA og får en klikker som krever en USB-dings i maskina mi og får minnepinner med presentasjoner til så står jeg ovenfor et problem. Men dersom andre er villige til å ofre seg så kjør på. Du har forstått det . Dessverre så er det ikke alle som forstår det like godt Mange undervurderer behovet for flere tilkoblinger ( man slipper da å drasse med seg HUB bare fordi man til tider må bruke 2 USB porter ) Nå ner det strengt tatt ingen her som har greid å komme med en skikkelig forklaring på hvor det er en fordel med kun en USB tilkobling når det er plass til flere på maskinen , heller ikke hvorfor det er noen ulempe med flere kontakter Det enste Apple kan tjen penger på er å ha en utgave med en USB port på og en anen med 3 , som selvfølgelig blir en del tusenlapper dyrere Hvis det stemmer at ekte Apple blofans bryr seg ikke om hva det koster hvorfor klages det da for mere en en USB port ?
Gjest Slettet+132 Skrevet 27. januar 2015 Skrevet 27. januar 2015 Kun én USB type-c kontakt er på MacBook Air en meget god idé. Dette er en maskin som handler om portabilitet. Via en ekstern hub vil man da kunne docke maskinen på en fortreffelig måte ved å samtidig kunne lade maskinen, koble til en ekstern skjerm siden DisplayPort er innebygget i USB type-c-kontakten, og i tillegg ha annet utstyr som mus, tastatur tilkoblet. Alt dette ved kun å plugge inn en eneste kabel i maskinen. Genialt!
ATWindsor Skrevet 27. januar 2015 Skrevet 27. januar 2015 Kun én USB type-c kontakt er på MacBook Air en meget god idé. Dette er en maskin som handler om portabilitet. Via en ekstern hub vil man da kunne docke maskinen på en fortreffelig måte ved å samtidig kunne lade maskinen, koble til en ekstern skjerm siden DisplayPort er innebygget i USB type-c-kontakten, og i tillegg ha annet utstyr som mus, tastatur tilkoblet. Alt dette ved kun å plugge inn en eneste kabel i maskinen. Genialt! Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW 1
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Mange undervurderer behovet for flere tilkoblinger Og du driter jo totalt i at mange har helt andre bruksmønster enn deg? Om alle tenkelige idiotiske bruksscenarietr skulle vært tatt hensyn til når man laget en ultraportabel, så hadde den vært 7 kilo, hatt 100 porter, og 22". Dette er en maskin rettet mot ett eneste segment, folk som er på farten. Disse folka trenger ikke noe annet enn ladekabel i 99% av tilfellene. Dette vet apple. Jeg gjetter på at de har svært nøyaktige data om hvor mye Macbook Air brukerene bruker de andre portneen på maskinen. Og kan dermed temmelig nøyaktig si hva en bruker trenger. Det er en grunn til at apple er verdens mest profitable selskap, og det er fordi de lager akkurat hva brukeren i en situasjon vil ha. Om det dere andre maser om hadde vært noe folk ville ha, så hadde Dell og andre vært verdenslederne.
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrere Og når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en.
ATWindsor Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrere Og når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en. 99% -tallet er noe du trekker ut av ræva, jeg er i akkurat det segmentet som denne maskinen sikter seg inn mot, og trenger mer enn en port, og det gjør de andre jeg kjenner i dette segmentet også, hele situasjonen med å reise med en maskin er at man ikke har kontroll på omgivelsene hele tiden, så man kan ikke regne med at det er en docking-stasjon der, som hjemme, at du får alt dropbox som hjemme, eller at du ikke må bruke kablet nett, som hjemme. Det er videre åpenbart for enhver med litt innsikt at kostnaden med å ha tre usb-c-porter istedet for 1 i beste fall er moderat, reellt sett minimalt i forhold til maskinens kost. AtW 1
Uderzo Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrereOg når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en. Jeg kjøper heller ikke dette argumentet. 2 porter til vil kreve minimalt med plass, dette dreier seg kun om "spiseforstyrrelsen" til Apple. Alt for å gjøre produktet enda tynnere, og det går helt klart utover funksjonaliteten. Vanskelig å begripe at det går an å være uenig i det. Såfremt man ikke forsøker å bortforklare det med at man "ikke trenger det". Laptopene er allerede så tynne og lette, at 2 porter til har ingen betydning. Jeg skjønner ikke at det vil være noen som vil betale like mye eller mer enn dagens Air for mindre funksjonalitet. Men det er meg da Endret 28. januar 2015 av Uderzo
ATWindsor Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrereOg når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en. Jeg kjøper heller ikke dette argumentet. 2 porter til vil kreve minimalt med plass, dette dreier seg kun om "spiseforstyrrelsen" til Apple. Alt for å gjøre produktet enda tynnere, og det går helt klart utover funksjonaliteten. Vanskelig å begripe at det går an å være uenig i det. Såfremt man ikke forsøker å bortforklare det med at man "ikke trenger det". Laptopene er allerede så tynne og lette, at 2 porter til har ingen betydning. Jeg skjønner ikke at det vil være noen som vil betale like mye eller mer enn dagens Air for mindre funksjonalitet. Men det er meg da Laptopen blir ikke tynnere av å ha 1 port kontra 3, se på designet da.... Om ikke annet må vel folk som et minimum forstå at det er plass til en like stor port på andre siden uten av maskinens størrelse må endres? AtW Endret 28. januar 2015 av ATWindsor
Uderzo Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrereOg når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en. Jeg kjøper heller ikke dette argumentet. 2 porter til vil kreve minimalt med plass, dette dreier seg kun om "spiseforstyrrelsen" til Apple. Alt for å gjøre produktet enda tynnere, og det går helt klart utover funksjonaliteten. Vanskelig å begripe at det går an å være uenig i det. Såfremt man ikke forsøker å bortforklare det med at man "ikke trenger det". Laptopene er allerede så tynne og lette, at 2 porter til har ingen betydning. Jeg skjønner ikke at det vil være noen som vil betale like mye eller mer enn dagens Air for mindre funksjonalitet. Men det er meg da Laptopen blir ikke tynnere av å ha 1 port kontra 3, se på designet da.... Om ikke annet må vel folk som et minimum forstå at det er plass til en like stor port på andre siden uten av maskinens størrelse må endres? AtW Da er det enda mindre forståelig hvorfor Apple skulle velge å kun ha en port Som du sier så ser det ut til å være plass til flere.
SweetDollarTee Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Uansett hva folk sier, så kommer denne til å selge i bøtter og spann, så vi har allerede vunnet.
ATWindsor Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Uansett hva folk sier, så kommer denne til å selge i bøtter og spann, så vi har allerede vunnet. Hvem er egentlig "vi" i setningen din? AtW
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrere Og når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en. 99% -tallet er noe du trekker ut av ræva, jeg er i akkurat det segmentet som denne maskinen sikter seg inn mot, og trenger mer enn en port, og det gjør de andre jeg kjenner i dette segmentet også, hele situasjonen med å reise med en maskin er at man ikke har kontroll på omgivelsene hele tiden, så man kan ikke regne med at det er en docking-stasjon der, som hjemme, at du får alt dropbox som hjemme, eller at du ikke må bruke kablet nett, som hjemme. Det er videre åpenbart for enhver med litt innsikt at kostnaden med å ha tre usb-c-porter istedet for 1 i beste fall er moderat, reellt sett minimalt i forhold til maskinens kost. AtW Klart jeg trekker det ut av ræva. Er det ikke det alle gjøre i Apple mot røkkla diskusjoner? Apple derimot, har ikke for vane å trekke design ut av ræva, de er ekstremt nøye på det de slipper, funksjonaliteten, og mangel på funksjonalitet. Og de sitter 100% garantert på data som tilsier at 1 port er det ideelle valget for de brukerne de vil nå. Om du trenger mer enn en port er du jo helt åpenbart IKKE i det segmentet apple retter seg mot? Hadde de rettet seg mot ditt segment, så hadde den hatt 3 porter, som du tidligere har sagt.
ATWindsor Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Som om portabiliteten øker av å kun ha en port, du gjentar bare det samme feilaktige argumentet som mange har kommet med, maskinen hadde vært akkurat like portabel med feks 3 porter. AtW Mer ting på mindre plass = dyrere Og når 99% av kundegruppen ikke trenger en ekstra port, er det ikke noe vits å legge inn en. 99% -tallet er noe du trekker ut av ræva, jeg er i akkurat det segmentet som denne maskinen sikter seg inn mot, og trenger mer enn en port, og det gjør de andre jeg kjenner i dette segmentet også, hele situasjonen med å reise med en maskin er at man ikke har kontroll på omgivelsene hele tiden, så man kan ikke regne med at det er en docking-stasjon der, som hjemme, at du får alt dropbox som hjemme, eller at du ikke må bruke kablet nett, som hjemme. Det er videre åpenbart for enhver med litt innsikt at kostnaden med å ha tre usb-c-porter istedet for 1 i beste fall er moderat, reellt sett minimalt i forhold til maskinens kost. AtW Klart jeg trekker det ut av ræva. Er det ikke det alle gjøre i Apple mot røkkla diskusjoner? Apple derimot, har ikke for vane å trekke design ut av ræva, de er ekstremt nøye på det de slipper, funksjonaliteten, og mangel på funksjonalitet. Og de sitter 100% garantert på data som tilsier at 1 port er det ideelle valget for de brukerne de vil nå. Om du trenger mer enn en port er du jo helt åpenbart IKKE i det segmentet apple retter seg mot? Hadde de rettet seg mot ditt segment, så hadde den hatt 3 porter, som du tidligere har sagt. Om 1 port er det ideelle, hvorfor har den 3 porter nå? Hvorfor har de en ikke-ideell maskin? Det er et tøvete argument, du kan ikke kalle så spesifike ting "ett segment", om jeg hadde klagd over dårlig byggekvalitet på maskinen fordi den gikk lett istykker, hadde jeg også bare ikke vært i "ultraportabel, men bryr meg ikke om byggekvalitet"-segmenetet? Det du driver med der er å si at enhver maskin er helt perfekt, man er bare ikke i "riktig segment". AtW 2
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Jeg kjøper heller ikke dette argumentet. 2 porter til vil kreve minimalt med plass, dette dreier seg kun om "spiseforstyrrelsen" til Apple. Alt for å gjøre produktet enda tynnere, og det går helt klart utover funksjonaliteten. Vanskelig å begripe at det går an å være uenig i det. Såfremt man ikke forsøker å bortforklare det med at man "ikke trenger det". Laptopene er allerede så tynne og lette, at 2 porter til har ingen betydning. Jeg skjønner ikke at det vil være noen som vil betale like mye eller mer enn dagens Air for mindre funksjonalitet. Men det er meg da Du går i samme fella som AtW og tror at det "bare er å legge inn en ekstra port". Det er det nemlig ikke. Apple har en strikt disiplin til produktene sine, og lar visjonen være sterk, noe som ender i ekstremt gode og populære produkter. Bare se på alle de andre, Samsung, HTC, Lenovo, HP. De har ingen problemer med å "legge til en ekstra port", og resultatet er at maskinene ser ut som dritt, og at selskapet befinner seg lang ned på lista over selskaper som gjør det bra. Apple har en ekstremt visjonsdrevet utvikling, og den gir ekstremt gode resultater. Man skulle tro at det å være verdens mest profitable selskap ga en viss pekepinn på at Apple lager NØYAKTIG det folk vil ha, men det er tydeligvis ikke godt nokk for forumnisser som åpenbart mener dette er bare flaks? Dette produktet er en iPad, med tastatur. Og den trenger ikke være noe mer en akkurat det. For den er akurat det MANGE trenger. Og bare se på utviklingen før, der man laget disse mikro-laptopene som kunne gjøre "alt", og iPad som ikke kunne gjøre noe, men iPad utraderte dem fra markedet på under ett år.
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Om 1 port er det ideelle, hvorfor har den 3 porter nå? Hvorfor har de en ikke-ideell maskin? Det er et tøvete argument, du kan ikke kalle så spesifike ting "ett segment", om jeg hadde klagd over dårlig byggekvalitet på maskinen fordi den gikk lett istykker, hadde jeg også bare ikke vært i "ultraportabel, men bryr meg ikke om byggekvalitet"-segmenetet? Det du driver med der er å si at enhver maskin er helt perfekt, man er bare ikke i "riktig segment". AtW Fordi det ikke var teknisk mulig å levere en maskin med både datainngang, og strøm i samme plugg før USB standarden nå gjorde det mulig. De gjorde ett godt forsøk med nåværende Air som har strøm, thunderbolt og USB. Klart jeg kan. Dette er en avansert iPad, og om du har behov utenfor det er det jo helt klart ikke ditt segment. Jeg har selv behov for flere USB porter, og da er ikke den for meg, da kjøper jeg Macbook Pro 13" i steden. Endret 28. januar 2015 av Zepticon
ATWindsor Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Med din logikk kan det ikke være feil på apple-produkter, siden de tjener mye? Regner med windows er feilfritt da, siden det er dominerende på desktop over OSX? Og joda det er vel en sterk "visjon" som står bak om de kommer med et slikt valg. "vi ofrer vesentlig funksjonalitet for at maskinen skal se litt bedre ut", en visjon jeg som en seriøs bruker av ultraportale ikke deler. Og er det nettPCer du snakker om i siste avnsitt? De kunne jo gjøre mye mindre en vanlig bærbare, det var jo ett av hovedtingene som skilte de fra de? AtW
ATWindsor Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 Om 1 port er det ideelle, hvorfor har den 3 porter nå? Hvorfor har de en ikke-ideell maskin? Det er et tøvete argument, du kan ikke kalle så spesifike ting "ett segment", om jeg hadde klagd over dårlig byggekvalitet på maskinen fordi den gikk lett istykker, hadde jeg også bare ikke vært i "ultraportabel, men bryr meg ikke om byggekvalitet"-segmenetet? Det du driver med der er å si at enhver maskin er helt perfekt, man er bare ikke i "riktig segment". AtW Fordi det ikke var teknisk mulig å levere en maskin med både datainngang, og strøm i samme plugg før USB standarden nå gjorde det mulig. De gjorde ett godt forsøk med nåværende Air som har strøm, thunderbolt og USB. Klart jeg kan. Dette er en avansert iPad, og om du har behov utenfor det er det jo helt klart ikke ditt segment. Jeg har selv behov for flere USB porter, og da er ikke den for meg, da kjøper jeg Macbook Pro 13" i steden. I dag er det 4 porter av den typen, hvorfor er det ikke 2? Strøm og data? Selvfølgelig kan du jo si det, sånn rent formelt, det er bare ekstremt tåpelig. I dine øyne, finnes det dårlige produkt i verden? AtW
Uderzo Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Jeg kjøper heller ikke dette argumentet. 2 porter til vil kreve minimalt med plass, dette dreier seg kun om "spiseforstyrrelsen" til Apple. Alt for å gjøre produktet enda tynnere, og det går helt klart utover funksjonaliteten. Vanskelig å begripe at det går an å være uenig i det. Såfremt man ikke forsøker å bortforklare det med at man "ikke trenger det". Laptopene er allerede så tynne og lette, at 2 porter til har ingen betydning. Jeg skjønner ikke at det vil være noen som vil betale like mye eller mer enn dagens Air for mindre funksjonalitet. Men det er meg da Du går i samme fella som AtW og tror at det "bare er å legge inn en ekstra port". Det er det nemlig ikke. Apple har en strikt disiplin til produktene sine, og lar visjonen være sterk, noe som ender i ekstremt gode og populære produkter. Bare se på alle de andre, Samsung, HTC, Lenovo, HP. De har ingen problemer med å "legge til en ekstra port", og resultatet er at maskinene ser ut som dritt, og at selskapet befinner seg lang ned på lista over selskaper som gjør det bra. Apple har en ekstremt visjonsdrevet utvikling, og den gir ekstremt gode resultater. Man skulle tro at det å være verdens mest profitable selskap ga en viss pekepinn på at Apple lager NØYAKTIG det folk vil ha, men det er tydeligvis ikke godt nokk for forumnisser som åpenbart mener dette er bare flaks? Dette produktet er en iPad, med tastatur. Og den trenger ikke være noe mer en akkurat det. For den er akurat det MANGE trenger. Og bare se på utviklingen før, der man laget disse mikro-laptopene som kunne gjøre "alt", og iPad som ikke kunne gjøre noe, men iPad utraderte dem fra markedet på under ett år. At du synes de nevnte selskapene produserer stygge ting er din personlige mening, og med unntak av HTC så er det selskaper som gjør det svært bra. Dog mest sannsynlig ikke i "ditt segment". Avanse min gode mann, de trykker nærmest penger grunnet høy avanse. De selger kun produkter i premium segmentet, til høye priser og de har trofaste kunder med dype lommebøker. Men vi må ikke glemme at de er geniale på markedsføring, de har gjort produktene sine til moteobjekt. De har hatt et godt forhold til motebransjen i årevis. Med det så sier jeg ikke at de ikke har lager gode produkter, for det gjør dem, eier et par av dem selv. Men i likhet med motebransjen, så forteller dem deg hva du vil ha, hva du trenger. Apple er helt klart ledende på markedsføring, jeg synes litt synd på Microsoft som henger litt etter kan du si HTC som tidligere nevnt, gjør det ikke så veldig bra. Jeg har eid mange HTC mobiler, de har laget mange gode produkter, men markedsføring er de ikke gode på. Det er deres akilleshæl. Endret 28. januar 2015 av Uderzo
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 I dag er det 4 porter av den typen, hvorfor er det ikke 2? Strøm og data? Selvfølgelig kan du jo si det, sånn rent formelt, det er bare ekstremt tåpelig. I dine øyne, finnes det dårlige produkt i verden? AtW De tenkte vell, som mange andre at folk trenger flere porter, og det gjorde dem kanskje når Air ble lansert. Men i dag er det enda vanlgiere med trådløse nettverk overalt. Enda færre drar rundt med flashpinner og annet USB tilbehør, og det man stort sett trenger en plugg til er strøm og evt skjerm. For hva skal man egentlig ha i alle disse USB portene? Lagring har man i skyen, eller så er det en ekstern disk koblet til nettverket. Selv de aller biligste hjemmerouterne kommer med USB for å montere en HDD på. Mus og tastatur har vært trådløst i flere år hos Apple. Lyd får man via trådløse bluetooth-headset. Og da sitter man igjen med to ting, strøm og evt skjerm. Og jeg mener helt klart det finnes dårlige produkter. Dog er dette et helt subjektivt syn. Og mange av disse er dårlige fordi målgruppen har en del krav som MÅ gjøre produktet dårlig (i mine øyne). Ett av dem kan for eksempel være pris. Om man skal ha en PC som yter bra, men har budsjett på 4000kr så blir det en dårlig PC for min del, fordi den har dårlig byggekvalitet, billige materialer, og dårlig ergonomi. Men for andre er den perfekt, fordi den koster 4000kr og klarer å dra FarCry4 En Ferarri kan feks være ett drittdårlig produkt om man er alenemor med 4 unger. Den er svindyr, både i kjøp, vedlikehold og bruk, og har bare plass til en av ungene, og ingen bagasje. En minvan er derimot perfekt. Mens en minivan kan være en ekstremt dårlig bil for en annen, fordi den har ca 500hk for lite og er omentrent så sportslig som lederen i fedmeforbundet. Og noen ting er bare dårlie, fordi ingen har bruk for dem, de fungerer ikke til noe, osv. Så lenge produktet treffer en målgruppe er det forsåvidt et bra produkt, for målgruppen, med målgruppens begrensinger og krav.
Zepticon Skrevet 28. januar 2015 Skrevet 28. januar 2015 (endret) At du synes de nevnte selskapene produserer stygge ting er din personlige mening, og med unntak av HTC så er det selskaper som gjør det svært bra. Dog mest sannsynlig ikke i "ditt segment". De gjør det svært bra ja, men de er ikke i nærheten av Apple. Hverken i kundetilfredshet eller avkastning. Avanse min gode mann, de trykker nærmest penger grunnet høy avanse. De selger kun produkter i premium segmentet, til høye priser og de har trofaste kunder med dype lommebøker. De sleger premium ja, fordi god kvaltiet og gjenomtenkte løsninger er ting folk er villige til å betale for. Og god design i form av "we dont really need this shit" er også ettertraktet. Men vi må ikke glemme at de er geniale på markedsføring, de har gjort produktene sine til moteobjekt. De har hatt et godt forhold til motebransjen i årevis. Med det så sier jeg ikke at de ikke har lager gode produkter, for det gjør dem, eier et par av dem selv. Men i likhet med motebransjen, så forteller dem deg hva du vil ha, hva du trenger. Apple er helt klart ledende på markedsføring, jeg synes litt synd på Microsoft som henger litt etter kan du si Jeg er uenig her. Det du kaller markedsføring, kaller jeg god design. Gode produkter trenger svært lite markedsføring. Forbrukerne markedsfører produktet om de er fornøyde med det. Når jeg kjøpte min første Apple maskin på tidlig 2000-tallet så var det en så enorm overgang fra alt annet at jeg gjerne anbefalte det til alle som ville ha laptop. Nettopp fordi det var et solid produkt, som jeg var ekstremt fornøyd med. Og om markedsføring var nøkkelen, hva hindrer Samsung i å bli som Apple? (hint, nøkkelen ligger i dedikasjon til produktet og brukeren, ikke budsjettet) Man kan jo faktisk bare studere Apple etter at Steve Jobs startet, så ser du enkelt hva som kreves for å nå dette nivået. Apple var som HTC før, men så fikk de en kompromissløs leder med visjoner, som ikke måtte svare til økonomiavdelingen. HTC som tidligere nevnt, gjør det ikke så veldig bra. Jeg har eid mange HTC mobiler, de har laget mange gode produkter, men markedsføring er de ikke gode på. Det er deres akilleshæl. De mangler både på markedsføring, og på løsninger. HTC telefoner er ikke gode telefoner. Kanskje på hardwaresiden, men softwaresiden er dritt, og det er det de får svi på pungen for. De tenker ikke helhetlig, og er ikke dedikert nok til det de lager. Det er alt for mange kokker i miksen, og alt for mange økonomer som skal blande seg inn i designet. Endret 28. januar 2015 av Zepticon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå