Gå til innhold

Acer XB270HU WQHD Gsync med 144hz IPS panel


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må man ha både swift og denne eller en av de? Isåfall så denne hakket bedre ut

Wut?

 

Hvis du tenker på at du må inngå kompromiss, så trenger du egentlig ikke det lenger. Slik jeg ser det destruerer denne skjermen behovet for TN-paneler (hvis du skal velge det beste), responstiden er god nok, inngangsforsinkelsen er lav nok, og den har fordelene til IPS-teknologien.

 

TFTCentral sin test beviser dette.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Pretty sick. I TFTCentral sin test, så er det ørlite gran raskere "worst case" respons på ROG Swift, men i tillegg noe overshoot. Så totalt sett så ser det ut som om Acer har skutt gullfuglen. Den har selvsagt svakheter, men langt mindre å svelge enn et TN-panel i alle fall. :D

 

Lavere input-lag enn Swift er det og.

lag.jpg

 

Det eneste som er freaky er at det er Acer som har satt sammen noe slikt. What the hell!?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Pretty sick. I TFTCentral sin test, så er det ørlite gran raskere "worst case" respons på ROG Swift, men i tillegg noe overshoot. Så totalt sett så ser det ut som om Acer har skutt gullfuglen. Den har selvsagt svakheter, men langt mindre å svelge enn et TN-panel i alle fall. :D

 

Det eneste som er freaky er at det er Acer som har satt sammen noe slikt. What the hell!?

Mhm, 'normal overdrive' virker perfekt, pikselresponsen ligger akkurat under hva det trenger for å oppdatere bildet 144 ganger i sekundet. Føler også TN-skjermer kan ha litt aggresiv overdrive, bildet på min VG278HE kunne vært mer behagelig å se på. Angrer på hele kjøpet, over 4 lapper rett i dass. 144 Hz er ikke verdt det når alt annet er dårlig (ift. IPS).

 

 

Acer har såvidt jeg vet skiftet litt eiere og endret litt på strategien i det siste. Mener på at det er et selskap med opphav i Rogaland som eier Acer, kjøpt for noen år siden.

 

 

Blir uansett sinnsykt spennende framover med tanke på hvor kapable BenQ, Asus og Samsung er. Dell også, men tror ikke det kommer en dag de lager gaming-skjerm. Med tanke på hvor mange spillevennlige skjermer Dell har laget tror jeg de kunne laget en skikkelig killer.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det skal bli brukt som eneste skjerm, så hadde jeg lett ventet på 34" -versjonen med enda høyere oppløsning :green: og så satse på at den gjør det like bra. Men dette lover i det minste veldig bra. I alle fall om det blir IPS.

Vil DP 1.2 støtte dette ved 144Hz? Trodde kanskje 1440p var max da. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er spent på å se hvilken standard Titan X vil komme med. :)

 

Drømmen min er 34" - 3440x1440 - 1ms - IPS - Curved - G-sync. Da ville jeg kvittet meg med alt det andre og kalt meg fornøyd. :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

 

Hvis det skal bli brukt som eneste skjerm, så hadde jeg lett ventet på 34" -versjonen med enda høyere oppløsning :green: og så satse på at den gjør det like bra. Men dette lover i det minste veldig bra. I alle fall om det blir IPS.

Vil DP 1.2 støtte dette ved 144Hz? Trodde kanskje 1440p var max da. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg er spent på å se hvilken standard Titan X vil komme med. :)

 

Drømmen min er 34" - 3440x1440 - 1ms - IPS - Curved - G-sync. Da ville jeg kvittet meg med alt det andre og kalt meg fornøyd. :)

Etter hva jeg forstår, så skal det være akkurat innenfor ja. Gitt standard 8-bits (24-bit bpp) fargegjengivelse i alle fall. Selv om 120 Hz er mer enn innafor det også. 144 Hz har jo hatt visse problemer, spesielt med G-sync i visse situasjoner slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Ja, tror du må ha en sånn. Fargene på Swift er ræv. Ikke bedre enn andre TN skjermer. Faktisk dårligere enn de TN skjermene som var laget for god presisjon før IPS overtok den nisjen.

Har en gammel HP skjerm, TN, laget for kontor/bilde, fra før IPS tok over. Den har bedre farger enn moderne TN skjermer, men forferdelig høy input-lag. Vi snakker 100ms. Så helt ubrukelig for hva TN brukes til idag.

 

Mye av grunnen til att det ikke blir Swift på meg er den jævla anti glare dritten de har på. Prøvde selv Asus VG278H og den gikk i retur etter 2-3 dager, helt ræva bildekvalitet.

 

Samsung S27A950D tør jeg påstå er den beste skjermen laget for gaming pr dags dato om man setter pris på gode farger, gamma og kontrast. Den er glossy men man får det igjen når det kommer til bildekvalitet. Synd Samsung ikke lager 120/144Hz skjermer lenger.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

 

Ja, tror du må ha en sånn. Fargene på Swift er ræv. Ikke bedre enn andre TN skjermer. Faktisk dårligere enn de TN skjermene som var laget for god presisjon før IPS overtok den nisjen.

Har en gammel HP skjerm, TN, laget for kontor/bilde, fra før IPS tok over. Den har bedre farger enn moderne TN skjermer, men forferdelig høy input-lag. Vi snakker 100ms. Så helt ubrukelig for hva TN brukes til idag.

 

Mye av grunnen til att det ikke blir Swift på meg er den jævla anti glare dritten de har på. Prøvde selv Asus VG278H og den gikk i retur etter 2-3 dager, helt ræva bildekvalitet.

 

Samsung S27A950D tør jeg påstå er den beste skjermen laget for gaming pr dags dato om man setter pris på gode farger, gamma og kontrast. Den er glossy men man får det igjen når det kommer til bildekvalitet. Synd Samsung ikke lager noen gode 120/144Hz skjermer lenger.

 

 

Eneste gangene jeg merker belegget på swiftskjermene er når jeg er på forumet her og scroller sent nedover. Hvit bakgrunn så legger man merke til det. I spill merkes det ikkje, og det er jo derfor man har swift.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, tror du må ha en sånn. Fargene på Swift er ræv. Ikke bedre enn andre TN skjermer. Faktisk dårligere enn de TN skjermene som var laget for god presisjon før IPS overtok den nisjen.

Har en gammel HP skjerm, TN, laget for kontor/bilde, fra før IPS tok over. Den har bedre farger enn moderne TN skjermer, men forferdelig høy input-lag. Vi snakker 100ms. Så helt ubrukelig for hva TN brukes til idag.

 

Mye av grunnen til att det ikke blir Swift på meg er den jævla anti glare dritten de har på. Prøvde selv Asus VG278H og den gikk i retur etter 2-3 dager, helt ræva bildekvalitet.

 

Samsung S27A950D tør jeg påstå er den beste skjermen laget for gaming pr dags dato om man setter pris på gode farger, gamma og kontrast. Den er glossy men man får det igjen når det kommer til bildekvalitet. Synd Samsung ikke lager noen gode 120/144Hz skjermer lenger.

 

 

Eneste gangene jeg merker belegget på swiftskjermene er når jeg er på forumet her og scroller sent nedover. Hvit bakgrunn så legger man merke til det. I spill merkes det ikkje, og det er jo derfor man har swift.

 

 

På helt hvite/gråe sider så SER du belegget, men det belegget ødelegger også for bildekvaliteten uten att du faktisk ser belegget og tenker over det i spill. I BF3 f.eks med VG278H, så var ble det lyse alt for skarpt, og det mørke for mørkt, veldig ødeleggende i gameplay f.eks bassenget på Ziba Towers for å nevne en plass. Utvaskede farger er også noe som kommer med anti-glare. Jeg satt i 2-3 dager å prøvde meg frem med innstillinger uten hell. S27A950D bokstavelig talt rævkjørte Asus skjermen fullstendig, alt satt rett ut av esken så å si.

 

Skjønner att folk flest foretrekker Anti-Glare, men med litt innsats med gardiner, lamper o.l er ikke glossy noe problem i det hele tatt :)

 

Fikk sikret meg en pent, lite brukt S27A950D i sommer og den blir nok værende en stund :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...