Gå til innhold

Acer XB270HU WQHD Gsync med 144hz IPS panel


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det antas at disse raske IPS panelene er AHVA. Noen som har sett AHVA opp mot vanlig IPS eller PLS med egne øyne?

 

Apropo XB270HU har jeg sett en plass at den skulle komme i salg i februar. Et annet nettsted sa den ville begynne å masseproduseres i februar. Så virker litt uvisst når den ankommer markedet. Tok jo sin tid før Swift dukket opp. Håper ikke ventetiden denne gang blir like lang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ihvertfall mulig å bestille nå: https://www.komplett.no/acer-27-led-predator-g-sync-xb270hu/836743

 

Var ikke så lenge siden jeg leste på forumet her, at IPS med 144hz og WHQD ikke skulle komme før om mange år, at det var nesten teknisk umulig å lage :hmm:

 

Ikkje umulig, siden vi har overklokket IPS noen år allerede til 110-120hz+, men poenget er jo at IPS ER treigere enn TN. Ikkje lett å trylle bort treigheten i IPS.

Lenke til kommentar

Kommer vel heller ikke under 4 ms, som man gjør med TN. Men usikker om jeg vil merke det om de står side om side :)

 

Du vil merke det lett bare ved å bevege musa i windows, og scrolle nedover i browseren :)

 

Men det er jo ikkje alle som merker det uansett. Dama ser ikkje forskjell på 60hz og 144hz uansett hvordan man forklarer og viser. Samme skjer motsatt vei, som ikkje jeg ser/bryr meg om av forskjellige ting som damer er Veldig opptatt av :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, tror du må ha en sånn. Fargene på Swift er ræv. Ikke bedre enn andre TN skjermer. Faktisk dårligere enn de TN skjermene som var laget for god presisjon før IPS overtok den nisjen.

Har en gammel HP skjerm, TN, laget for kontor/bilde, fra før IPS tok over. Den har bedre farger enn moderne TN skjermer, men forferdelig høy input-lag. Vi snakker 100ms. Så helt ubrukelig for hva TN brukes til idag.

Lenke til kommentar

Ja, tror du må ha en sånn. Fargene på Swift er ræv. Ikke bedre enn andre TN skjermer. Faktisk dårligere enn de TN skjermene som var laget for god presisjon før IPS overtok den nisjen.

Har en gammel HP skjerm, TN, laget for kontor/bilde, fra før IPS tok over. Den har bedre farger enn moderne TN skjermer, men forferdelig høy input-lag. Vi snakker 100ms. Så helt ubrukelig for hva TN brukes til idag.

 

sett swift og andre TN side ved side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, tror du må ha en sånn. Fargene på Swift er ræv. Ikke bedre enn andre TN skjermer. Faktisk dårligere enn de TN skjermene som var laget for god presisjon før IPS overtok den nisjen.

Har en gammel HP skjerm, TN, laget for kontor/bilde, fra før IPS tok over. Den har bedre farger enn moderne TN skjermer, men forferdelig høy input-lag. Vi snakker 100ms. Så helt ubrukelig for hva TN brukes til idag.

 

sett swift og andre TN side ved side?

 

Yepp. Kjøpte Swift første dag tilgjengelig. Solgt tre mnd senere.

Anmeldelsen i HW om at den har farger nær IPS er jo bare tull.

Endret av blinc
Lenke til kommentar

Jeg har Swift å spille på. Trenger nok ikke 144hz panel til foto. Det er kjekt ja, men prisen på denne blir for dyr. Synes ikke jeg trenger hva denne tilbyr :)

 

Er forresten imponert over hvor bra swift er på farger. I forhold til forventningene. Blir ips ja, men antar 60 hz. Og kanskje heller 4k.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Der kom du meg i forkjøpet, imponerende test.

 

Den har fordelene til TN-panelet uten å ta med ulempene. Jeg spiller på en allerede imponerende rask 60 Hz IPS-skjerm, hadde vært i himmelen med XB270HU. Er vel bare til å spare opp.

 

Kanskje det eneste som faktisk var litt skuffende var at den ikke støtter 3D Vision. Kunne også hatt flere tilkoblinger. Men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...