Gå til innhold

Acer XB270HU WQHD Gsync med 144hz IPS panel


Nizzen

Anbefalte innlegg

Det er mulig, men Swift skal etter det jeg har lest ha en veldig aggresiv Coating. Ser jo flere som klager på Coatinga, så jeg håper Asus kommer med en Glossy variant for oss som foretrekker det :) (eller enda bedre, att Samsung kommer tilbake med noen bra 144hz skjermer) Så enn så lenge blir Samsung skjermen stående.

 

Asus VG236 som jeg hadde var veldig bra, den var glossy 23" 120Hz.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nå skal det sies at jeg har mere lyst på

Acer Predator XR341CK 34" som kanskje kommer til sommeren.

 

Om den er IPS, vil den være interessant.

 

IPS 34" finnes fra før. Det interessante er om den har DP 1.3 så den kan kjøre høy oppløsning + høy bildeoppdatering

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nå skal det sies at jeg har mere lyst på Acer Predator XR341CK 34" som kanskje kommer til sommeren.

 

Om den er IPS, vil den være interessant.

IPS 34" finnes fra før. Det interessante er om den har DP 1.3 så den kan kjøre høy oppløsning + høy bildeoppdatering
Såklart. Vi mener det også. Men både jeg og sikkert det er en del her som også krever at det er IPS. Altså som XB270HU.

 

Dvs. De som synes swift blir litt kjipt, og ikke ønsker TN.

Lenke til kommentar
Litt bekymringsverdig den eine anmeldelsen der dA. Ikkje mykje tysk eg hugsar frå ungdomsskulen, men skjønte at en viss prosent panel har store feil i fargegjengivelse.

 

Frister ekstremt med denne skjermen, men må nesten vente på norsk selger mtp garanti og reklamasjon.

Endret av svelemoe
Lenke til kommentar

Må kalibrere det litt om det er SÅ ille. Eller bruke forskjellige moduser.

 

Mange (spesielt TN) skjermer må jeg stille på for å klare å bruke de. Enten er kontrastnivået/gammaen så feil at du ikke kan skille grå, lyseblå linjene og hvite på forumet og andre steder. Eller så er bildet blast og trist, eller horribelt på svart.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283

 

 

Nå skal det sies at jeg har mere lyst på

Acer Predator XR341CK 34" som kanskje kommer til sommeren.

 

Om den er IPS, vil den være interessant.

 

Krysser alt jeg har for at den er IPS. Trenger en 21:9 IPS 120hz+ asap.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå skal det sies at jeg har mere lyst på

Acer Predator XR341CK 34" som kanskje kommer til sommeren.

 

Om den er IPS, vil den være interessant.

 

Krysser alt jeg har for at den er IPS. Trenger en 21:9 IPS 120hz+ asap.

 

Det ligger i korta at det kan være xb270hu i 34" bredformat. Teknologien er der. Men problemet er skjermkortenes drøying av implementasjon av dp 1.3(TitanX har dp 1.2). Pga av dette lanseres sikkert ikke disse skjemene før neste generasjon skjermkort med dp 1.3 er på plass.

Noe mindre enn 3440x1440 på 34" er uaktuelt for min del.

Lenke til kommentar

Trengs strengt talt ikke dp1.3 for noe slik da. Makser du ut dp 1.2 så vil mine ymse kalkulasjonet tilsi at du klarer 144Hz, 8-bit og 3440x1440.

 

DP 1.3 er for ekstreme oppløsninger. Og klarer selv 8K 60Hz. Eller 4K i 240Hz om du vil.

 

Og med dp 1.2 som har halve båndbredden av 1.3 så vil jeg tro at også 4K og 120 Hz ville vært innafor. Så akkurat den biten er no worries. Så det er nok ikke noe å stresse med at vi vare har DP1.2.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Trengs strengt talt ikke dp1.3 for noe slik da. Makser du ut dp 1.2 så vil mine ymse kalkulasjonet tilsi at du klarer 144Hz, 8-bit og 3440x1440.

 

Teoretisk ja. Men med Gsync har jeg hørt at max blir mindre fordi det kreves mer overhead og/eller at ikke alle 4 lanes blir brukt på lik måte. Asus skriver selv i forbindelse med ROG Swift: "a single WQHD, 144Hz G-Sync monitor needs all the bandwidth available on DP1.2 that a second monitor is not possible".

Lenke til kommentar

Hmm. Sant nok, tok ikke høyde for det. Ja det kan hende.

 

Dog ville jeg ikke tolket sitatet helt direkte, som at det var umulig å jekke opp oppløsningen, eller at de bruker absolutt all båndbredde. Men at det ikke er nok til å ha to slike. I tillegg så bryr jeg meg lite om det er 144Hz eller 120Hz, og ved å jekke ned til 120Hz så får du også lott ekstra til overs for Gsync.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Etter å ha lest litt i denne tråden, så virker det som om de freesyncskjermene som er kommet er bra, men ikkje like bra som g-sync.

 

Guru3d

 

 

FreeSync - Adaptive Sync or Gsync ?

Two standards equal differentiation and that equals into higher prices on these monitors. See FreeSync is another sticker on the box, and that will drive its price level up. Also switching from AMD to Nvidia in the future will become a hard thing to do if you invested in a monitor that supports just either one of these standards. Therefore it would be my wish to see two things happen, I'd like to see monitors support both and not just GSYNC or FreeSync as technically that obviously should not be an issue. OR if everybody can all forget about proprietary standards and just would follow the broad adoption of Adaptive Sync, then we would really not need brand specific purchases like FreeSync and GSync offer. Given that FreeSync really is DP Adaptive Sync I give AMD the best cards here. But in the end it is your brand preference that will be the decisive factor. The second factor is the Dynamic range the monitor can take, most FreeSync monitors start at 40Hz dynamic. The GSYNC monitors we have seen are at 30Hz. So with FreeSync that kind of blows in the 30 to 40 FPS area where you could really use this tech.Hopefully in the near future we will see better, being lower ranges starting at 30 Hz.
Lenke til kommentar

 

Etter å ha lest litt i denne tråden, så virker det som om de freesyncskjermene som er kommet er bra, men ikkje like bra som g-sync.

 

Guru3d

 

 

FreeSync - Adaptive Sync or Gsync ?

 

Two standards equal differentiation and that equals into higher prices on these monitors. See FreeSync is another sticker on the box, and that will drive its price level up. Also switching from AMD to Nvidia in the future will become a hard thing to do if you invested in a monitor that supports just either one of these standards. Therefore it would be my wish to see two things happen, I'd like to see monitors support both and not just GSYNC or FreeSync as technically that obviously should not be an issue. OR if everybody can all forget about proprietary standards and just would follow the broad adoption of Adaptive Sync, then we would really not need brand specific purchases like FreeSync and GSync offer. Given that FreeSync really is DP Adaptive Sync I give AMD the best cards here. But in the end it is your brand preference that will be the decisive factor. The second factor is the Dynamic range the monitor can take, most FreeSync monitors start at 40Hz dynamic. The GSYNC monitors we have seen are at 30Hz. So with FreeSync that kind of blows in the 30 to 40 FPS area where you could really use this tech.Hopefully in the near future we will see better, being lower ranges starting at 30 Hz.

 

 

Snart på lager, 2000,- billigere enn ROG Swift. Legge de 2000,- i bedre skjermkort når 390X kommer. :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

Etter å ha lest litt i denne tråden, så virker det som om de freesyncskjermene som er kommet er bra, men ikkje like bra som g-sync.

 

Guru3d

 

 

FreeSync - Adaptive Sync or Gsync ?

 

Two standards equal differentiation and that equals into higher prices on these monitors. See FreeSync is another sticker on the box, and that will drive its price level up. Also switching from AMD to Nvidia in the future will become a hard thing to do if you invested in a monitor that supports just either one of these standards. Therefore it would be my wish to see two things happen, I'd like to see monitors support both and not just GSYNC or FreeSync as technically that obviously should not be an issue. OR if everybody can all forget about proprietary standards and just would follow the broad adoption of Adaptive Sync, then we would really not need brand specific purchases like FreeSync and GSync offer. Given that FreeSync really is DP Adaptive Sync I give AMD the best cards here. But in the end it is your brand preference that will be the decisive factor. The second factor is the Dynamic range the monitor can take, most FreeSync monitors start at 40Hz dynamic. The GSYNC monitors we have seen are at 30Hz. So with FreeSync that kind of blows in the 30 to 40 FPS area where you could really use this tech.Hopefully in the near future we will see better, being lower ranges starting at 30 Hz.

 

 

Snart på lager, 2000,- billigere enn ROG Swift. Legge de 2000,- i bedre skjermkort når 390X kommer. :hmm:

 

 

Så plutselig er ikkje ett stk 390x nok for den oppløsningen og 144 hz med "freesync" Dermed må du ha ett til.

Igjen plutselig! Historien gjentar seg som de 2 siste generasjonene "AMD" skjermkort; De er elendige i CFX. Å f%!!"# tenker du da, og sier:

 

Hvorfor gadd jeg å kjøpe freesyncskjerm :scared:

 

 

 

:p:fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...