Gå til innhold

Acer XB270HU WQHD Gsync med 144hz IPS panel


Nizzen

Anbefalte innlegg

 

Jeg er veldig glad i bildet , ja. så det er litt kjipt. 

men grunnet netthandel så begynner det bli "litt" mye styr, i forhold til å pakke opp, konstatere feil, pakke ned, returnere.

 

Hadde vært greiere om jeg kunne gått i en butikk, og bett de rett og slett slå den på. er den ok, kjøper jeg den. 

ellers neitakk ;)

 

skeptisk til å kjøpe en 3. skjerm med dette panelet.

Lefdal selger 

Acer XB270HU! Enklere da å levere dritten tilbake. De har vel 30 dagers retur også :)

 

CDON har 1000kr i rabatt på alle gamingskjermer nå... Sånn btw :p

 

Rabattkode : xY8C8WuL

Logg inn, og sett inn koden

 

http://cdon.no/elektronikk/acer/acer-predator-xb270hu-ips-27-p32792570

Testet denne selv, og det funker  :thumbup: 

 

 

Edit - Etter å ha lest 20 minutter i tråden på overclock.net, har jeg funnet ut at jeg venter heller litt og ser til Asus sin med G-Sync kommer i August-september. virker som acer sin er værre en asus på kvalitet, og mange har bytta både 3 4 og 5 ganger.

 

og jeg har sett diverse fiks for å fjerne støv mellom lcd panelet og backlighten. Slik skal det rett og slett ikke være på en 1000$ skjerm ..

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk aldri avbestilt ordren, så nå kom den i dag da.

 

Feilfri så langt jeg kan se, ingen tegn til støv mellom Lcd panel / backlight , slik som det var 10-15 stk av på Asus MG279Q skjermene, og ingen døde pixler. Lyset ser jevnt ut og sånt.. så langt alt bra.

 

MEN, det er et stort MEN, som sikkert ikke er en feil, men som irriterer meg grenseløst..

 

LCD panelet / bildepixlene går ikke helt ut til rammen :(

 

 

Det er faktisk så mye som nesten 1,5-2 mm oppe og nede.

 

Høres sikkert over gjennomsnittet pirkete ut, men det fucker opp mus-siktinga i spill slightly !

 

På Asus skjermene var dette perfekt! 

 

Det er samme følelsen som å zoome projectoren på lerretet, og så la det være 1 cm fra å treffe kantene.. 

jeg er slik som sitter og irriterer meg over sånt (i dårlige opsatte kinosaler)

 

Skal det virkelig være slik ?

 

føles ut som en heftig Underscan , slik som når en kobler AMD skjermkort til med HDMI og bildet ikke fyller helt ut på skjermen så en må justere.. bare her er det låst.

 

ULMB falt ikke helt i smak. gjorde bildet såpass mørkt, at det ble ubehagelig.

 

G-Sync på den andre side, det var en kjekk ting. Merket det spesielt bra i Battlefield 4 , om jeg dro alt opp på Ultra for å tvinge 780 Ti'en ned i 50-80 fps avhengig av hva som skjer, så var det merkbart mye forskjell i de lave fps'ene. ved å karre litt på fps så en holdt 100+ , hadde det som forventet ikke så mye å si.

 

 

 

Skal ikke være lett å finne den "perfekte" skjerm ;)

 

Får vel smøre meg med tålmodighet og vente på Asus sin versjon med G-Sync, i oktober. 

og så heller bruke en MG279Q frem til da, så får den bli skjerm til pc nummer 2 etterpå ;D

 

Virker som perfeksjonismen kommer til å koste noen kr..

 

Men altså, bildet på MG279Q'en er helt fantastisk bra, hadde jeg bare fått en feilfri versjon fra komplett.. 

så prøver meg på nummer 3 nå, de var tomme på lager etter jeg bestilte sist. så de har nok fått en ny batch nå.

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Her ser en hva jeg mener med

Panelavstand til rammekant.(mobilkamera)

 

Og gjenskinn i ramme.

 

Lol de skryter av så fin og tynn bezel på skjermen,betyr ikke mye når de trekker rammen inn fra BILDET, og ikke inn fra ytterkant..

 

Kunne jo vært 30 pixler til før rammen (løst gjettet)

post-31842-0-72160100-1440105951_thumb.jpg

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Japp. 1,5-2mm tilsvarer i alle fall ca. 6-9 piksler etter hva jeg regnet meg frem til. :)

 

Aldri blitt påvirket av det i spill, og ikke ser jeg hvordan det skal påvirke noe i spill. Oo Du ser hverken mer eller mindre til sidene, og siktet er da like mye i midten av skjermen?

 

Ser du f.eks en fiende helt i kanten av skjermen så er det fortsatt 960 piksler inn til midten (som et eksempel).

 

Men plagsomt om man ser på film? Det kan jeg vel muligens se. Missfornøyd med ramma? Bytt den ut. :-D

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Her ser en hva jeg mener med

Panelavstand til rammekant.(mobilkamera)

Rammen stikker en halv cm ut på 270HU. Derfor er det helt OK at det er en liten "underscan". Dette fordi du da fortsatt kan se alle pikslene selv om man sitter i vinkel ovenfor skjermen.

 

I forhold til treffsikkerhet i eks fps spill har det teknisk null å si og plages du av det er det kun deg selv det kommer av.

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Ja det var litt uvant, ble desverre ikke helt fornøyd med det.

 

Nei det er nok bare en "vanesak" , men byttet tilbake til Asus skjermen og likte den bedre. Får til et mye bedre bilde på den, en på aceren og. men den har somsagt disse døde pixlene , så jeg pakker begge skjermene ned, og venter på Asus sin nye som kommer i oktober ;)

 

Det med at jeg ikke følte jeg traff riktig, er bare en omvendig. som sikkert hadde gått seg til etter en time toppen.

 

Den er nok ypperlig for mange, men jeg er kresen. og i den prisklassen har jeg lov å være det!

 

ha en fin dag videre

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...