Gå til innhold

Mirakler skjer!


Budeia

Anbefalte innlegg

Det er jo også mulig å si at youtube er djevelens verk, et satanistisk verktøy til å lure kristne til å tro at det finnes hekser, at astralreiser er virkelig og andre ubibelske ting.

 

Mulig å si det meste... Men personene på youtube finnes i virkeligheten også. For eksempel den tidligere bokseren Curtis "Earthquake" Kelley.

 

Det fortelles på hans hjemmeside:

 

Bishop Curtis "Earthquake" Kelley is one of eleven children born in Stamford, Connecticut to Robert and Erma Jean Kelley. Earthquake's father, whose decendents were from Haiti, was a practitioner of voodoo, obeya, and hoodoo. Earthquake learned over one thousand witchcraft concepts as a child.

 

Virker underlig at du benekter eksistensen til hekseri, når "hele Afrika" er fullt av hekseri, og Haiti er kjent som et sentrum for det.

 

Mennesker har reist til Haiti av andre årsaker, og har for moro skyld spurt etter noen som utøvde hekseri, og blitt tatt med til noen. Denne "moroa" har kostet flere dyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Hvis jeg bruker røkelse og sang mens jeg danser rundt et glass for å gjøre vannet om til blod fra et gammelt spøkelse, er det hekseri?

 

Moroa med hekseri har ikke kostet noen noe. Det har ingen konsekvenser.

 

Troen på at noen kan gjøre heksekunster derimot, det vet vi har kostet flere den ultimate prisen. Det har ført til massemord. Den troen du så ukritisk og uten skam fremviser her. Dine holdninger vet vi fra historien har spredt seg til hysteri. Resultatet var at mennesker ble halshogd, torturert og brent levende. Jeg synes det er en vederstyggelighet.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så lenge det finnes åpenrom for tvil, eller mangel på mot-bevis (Russel's teapot), så vil konspirasjonsteoretikere/religiøse/overtroiske bruke det for alt det er verdt.

 

Men det blir litt lite relevant å gå ut mot kristne pga dette, ettersom det vel var det alternative miljøet som stod bak saken med Mayakalenderen. Kristne vil i utgangspunktet ikke ha noe med mayakalendre å gjøre.

 

Hvor har jeg "gått ut mot kristne" i forhold til Mayakalenderen?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

 

Hvor har jeg "gått ut mot kristne" i forhold til Mayakalenderen?

 

"Gå ut mot" er kanskje for hardt uttrykt, men du nevner det som en faktor for å ikke akseptere denne videoen, av en som konverterer fra hekseri til kristendommen.

På hvilken måte er dette å gå ut mot kristne? Det er en kommentar på kildekritikk, eller snarere mangel på kildekritikk. I stedet for å sette seg i en offerposisjon, hvorfor ikke prøve å legge frem mer bevis for validiteten i budskapet du fremmer?

 

Edit: skriveleif

Endret av El-Ateisten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
I stedet for å sette seg i en offerposisjon, hvorfor ikke prøve å legge frem mer bevis for validiteten i budskapet du fremmer?

 

Hva vil du at jeg skal gjøre? Dersom du fysisk møtte personen i videoen og fikk spørre ham om hva som helst, ville du da blitt overbevist?

Tror neppe du ville akseptert selv dette som bevis.

Eller ville du forlangt å møte hans gamle bekjente og spørre dem ut?

Endret av Frankline
Lenke til kommentar

 

I stedet for å sette seg i en offerposisjon, hvorfor ikke prøve å legge frem mer bevis for validiteten i budskapet du fremmer?

 

Hva vil du at jeg skal gjøre? Dersom du fysisk møtte personen i videoen og fikk spørre ham om hva som helst, ville du da blitt overbevist?

Tror neppe du ville akseptert selv dette som bevis.

Eller ville du forlangt å møte hans gamle bekjente og spørre dem ut?

Jeg betviler ikke konverteringen. Men bare fordi at en random fyr konverterte til kristendom betyr ikke at kristendom er korrekt. Bruker du samme standarden for de som konverterer vekk fra kristendom?

Lenke til kommentar
Bruker du samme standarden for de som konverterer vekk fra kristendom?

 

 

Vel, jeg mener at de konfrontasjonene som skjer mellom hekser og "salvede" (anointed) kristne, er svært spesielle.

På grunn av maktene som kolliderer, ser man noen ganger en ekstrem omvendelse fra den ene dagen til den neste.

Personen nevner jo helt i begynnelsen "180", og med det mener han at han har gjort en 180 graders omsnuing.

Helt sikkert på grunn av at han så at Guds kraft var sterkere.

 

Dette har skjedd før også, f.eks. en satanist i Afrika som prøvde å ta seg inn i huset til en "salvet" kristen, og gikk rett på en vegg av ild. Han løp vekk i sjokk og omvendte seg til Gud på direkten.

 

Det som vanligvis skjer er at satanister rundlurer svake kristne med stor suksess, men så skjer det altså iblant at de går i kamp med en virkelig kraftfull kristen. Og det kan føre til en 180 graders omsnuing.

 

Jeg mener at man aldri ser slike kollisjoner av voldsomme krefter, i andre typer konverteringer. For da deltar man ikke i den egentlige krigen i universet.

Lenke til kommentar

 

Bruker du samme standarden for de som konverterer vekk fra kristendom?

 

Vel, jeg mener at de konfrontasjonene som skjer mellom hekser og "salvede" (anointed) kristne, er svært spesielle.

På grunn av maktene som kolliderer, ser man noen ganger en ekstrem omvendelse fra den ene dagen til den neste.

Personen nevner jo helt i begynnelsen "180", og med det mener han at han har gjort en 180 graders omsnuing.

Helt sikkert på grunn av at han så at Guds kraft var sterkere.

 

Dette har skjedd før også, f.eks. en satanist i Afrika som prøvde å ta seg inn i huset til en "salvet" kristen, og gikk rett på en vegg av ild. Han løp vekk i sjokk og omvendte seg til Gud på direkten.

 

Det som vanligvis skjer er at satanister rundlurer svake kristne med stor suksess, men så skjer det altså iblant at de går i kamp med en virkelig kraftfull kristen. Og det kan føre til en 180 graders omsnuing.

 

Jeg mener at man aldri ser slike kollisjoner av voldsomme krefter, i andre typer konverteringer. For da deltar man ikke i den egentlige krigen i universet.

Ja vel. Da kan jeg ikke si annet en at du har lav standard for bevis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 


 

...en som konverterer fra hekseri til kristendommen.


Hvis jeg bruker røkelse og sang mens jeg danser rundt et glass for å gjøre vannet om til blod fra et gammelt spøkelse, er det hekseri?

 

Hva vil du at jeg skal gjøre? Dersom du fysisk møtte personen i videoen og fikk spørre ham om hva som helst, ville du da blitt overbevist?
Tror neppe du ville akseptert selv dette som bevis.
Eller ville du forlangt å møte hans gamle bekjente og spørre dem ut?


Ville DU akseptert det som bevis?

Dersom du møter denne personen, og han vitner selv om at Allah er den ene gud og Muhammad var hans profet, ville du akseptert det som bevis? Eller ville du forlangt å møte hans gamle bekjente og spørre dem ut?

Hvis du møtte en person som forteller at alle verdens ledende politikere er reptiler, ville du akseptert det som bevis?

Hvis du møtte en person som forteller at han har blitt bortført av aliens i ufo, ville du akseptert det som bevis?

Vil du akseptere alt som menneskets fantasi kan fortelle deg, eller vil du begrense deg til å kun akseptere den fantasien som samsvarer med din egen?

 

Jeg mener at man aldri ser slike kollisjoner av voldsomme krefter, i andre typer konverteringer. For da deltar man ikke i den egentlige krigen i universet.


Så har du også misforstått alt. Du kan ikke overføre ditt religiøse univers over til andres religioner. Og det du sier er jo åpenbart feil. Man ser mye mer voldsomme krefter i kollisjoner i andre typer konverteringer. Det du nevner her er jo bare småtteri i forhold.

Tilsvarende skulle vært om jeg utifra norsk religion skulle dømme deg og dine "guder" som jotner som kjemper for kaoskreftene. Er Jesus en jotne som ønsker å ødelegge gudeheimen?

Er en religion settingen for alle andre religioner? Ifølge det du sier her så er det det ja.
Endret av LiamH
Trippel-post flettet.
Lenke til kommentar

 

Vil du akseptere alt som menneskets fantasi kan fortelle deg, eller vil du begrense deg til å kun akseptere den fantasien som samsvarer med din egen?

Begrenser meg til det som samsvarer med Bibelen. Og det vet du nok fra før, debattant med tre gule grisehaler som symbol.

 

Så alt du mener vil samsvare med bibelen. Hvis du ser en youtube-video som sier noe annet, så vil du ikke akseptere det som bevis. Hvis du ser en youtube-video som støtter ditt syn, så vil du akseptere det.

 

Så hva ønsker du å oppnå med å si noe som helst til andre?

 

Du vil jo kun få støtte av de som deler ditt syn. Jeg deler ikke ditt syn. Jeg vil ikke akseptere en youtub-video som bevis bare fordi den samsvarer med ditt syn.

 

Du klarer ikke å si noe meningsfyllt til kritisk tenkende mennesker. Man skal være ukritisk for å godta det du sier.

 

Med andre ord, det du sier er søppel, det er verdiløst for alle andre enn deg selv.

 

Hver dag opplastes det tusener av videoer på youtube. Noen sier at en religion er ekte og at mirakler skjer ifølge den religion. Noen sier at andre religioner er ekte og at mirakler skjer ifølge de religionene.

 

Hvorfor skal noen velge å godta de videoene du viser og samtidig forkaste alle de andre? Fordi du mener det?

 

Hvorfor skal din mening få prioritet over alle andre som har en mening om religion og mirakler?

 

Jeg forstår virkelig ikke hvordan du tenker. Hadde du tenkt at alt som skulle til var å poste en youtube-video i samsvar med ditt religiøse syn for å overtale voksne kritisk tenkende mennesker?

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bruker du samme standarden for de som konverterer vekk fra kristendom?

 

 

 

Dette har skjedd før også, f.eks. en satanist i Afrika som prøvde å ta seg inn i huset til en "salvet" kristen, og gikk rett på en vegg av ild. Han løp vekk i sjokk og omvendte seg til Gud på direkten.

 

Det som vanligvis skjer er at satanister rundlurer svake kristne med stor suksess, men så skjer det altså iblant at de går i kamp med en virkelig kraftfull kristen. Og det kan føre til en 180 graders omsnuing.

 

Jeg mener at man aldri ser slike kollisjoner av voldsomme krefter, i andre typer konverteringer. For da deltar man ikke i den egentlige krigen i universet.

 

Satanister? Nå får du ta deg sammen. Det der er et så til de grader et middelaldersk og feiltolket uttrykk.

 

Og "gikk rett på en vegg av ild"? Jasså.

Slike utsagn har like stor troverdighet som en drøm jeg hadde forleden natt, da jeg fløy rundt på himmelen sittende oppå en gigantisk sigarett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skal det være et bevis? Jeg klarer ikke å forstå hva det dreier seg om engang.

 

Folk skriver til stadighet at det ikke skjer noe i dag, jeg la derfor ut denne historien for å vise at det skjer ting i dag, Gud lever og virker i dag og fornyer mennesker.

Det viser også at det er en åndskamp, selv om mange fornekter den.

 

I videoen sier den tidligere freelance-heksa en del interessante ting. Han sier blant annet at den okkulte omgangskretsen ville ha ham til å få kristne med på møter der de snakket med døde. Og at de sa rett ut at dette ikke var de døde, men at det var "familiar spirits" "posing". Altså at det var ånder som ga seg ut for å være døde mennesker.

Dette (spiritisme eller snakke med "døde") er altså en meget farlig aktivitet.

 

 

Kva har skjedd? Eg ser bare sinnsforvirrede mennesker som innbiller seg masse idioti :wallbash:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde en samtale med en religiøs venninne av meg.

 

Hun hadde øyensynlig vært vitne til at en mann, født uten bein, lå på bakken foran henne. Etter å ha blitt klådd litt på av en pastor, hadde plutselig bena hans vokst ut, og han kunne gå.

 

Da jeg spurte henne hva slags hallusinogener de ble fôret med, mente hun at hun kunne vise til et mobilopptak som var blitt gjort av en venninne av henne.

Jeg sa så at dersom jeg fikk se dette, og kunne få verifisert at det var ekte, skulle jeg snu tvert, og begynne et nytt og bedre liv som frelst.

 

Det gikk noen uker, før jeg spurte henne når jeg skulle få se filmen.

Gjett hvem som hadde "mistet" opptaket.

 

Mystisk.

Lenke til kommentar

Sånne eksempler gjør det jo så åpenbart at de tar feil, de vet det selv til og med. Uten et fnugg av nysgjerrighet, slike mennesker kan aldri jobbe med vitenskap, de kan ikke bli (gode) journalister. Det er å skru av topplokket på hodet og la måkene forsyne seg av det som er der.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...