Gå til innhold

Mirakler skjer!


Budeia

Anbefalte innlegg

I USA er det en person ved navn Chris, som har blitt mektig frelst og som har opprettet et arbeid over internett.

For litt over ei uke siden ringte det en person til ham, og tilbød ham 10.000 dollars "if you stop with the deliverances" (hvis du holder opp med befrielsene). Dette ble tatt opp på video med bilde, og ble lagt ut under tittelen "Luciferian offers me 10.000 dollars", eller lignende.

(Lucifertilbeder ringer og tilbyr meg 10.000 dollar)

 

I denne videoen framstod den unge mannen Noah bedugget og fjern. Han viste Chris magiske tegn med hendene, som var ment å utøve hekseri. Han viste fram sin tatovering der det stod "Blessed" gjentatte ganger. Han sa at han hadde prøvd å entre huset til Chris under en astralreise, men at Chris hadde engler utenfor huset sitt. Han sa at de var nødt til å drepe Chris. Han ville gjort det selv, men at han ikke kunne det før Chris gjorde en synd. Da ville han være i stand til å drepe ham. Samtidig sa han at han ikke ville Chris skulle dø, derfor måtte han slutte med disse befrielsene av folk. (Ergo - han motsa seg selv.)

 

Denne videoen er nå erstattet med en annen, nemlig "A Freelance Witch Repents & Give His Life To God!" Halleluja!

 

I denne videoen ringer Noah tilbake igjen, og ber om unnskyldning. Han har lest gjennom Det Nye Testamentet tre ganger den siste uka.

 

 

 

 

Dersom en av dere eier hundre sauer og mister én, lar han ikke da de nittini være igjen ute i marken og leter etter den som er kommet bort, til han finner den? Og når han finner den, blir han glad og legger den på skuldrene sine. Straks han kommer hjem, kaller han sammen venner og naboer og sier: «Gled dere med meg, for jeg har funnet igjen den sauen som var kommet bort.» Jeg sier dere: På samme måte blir det større glede i himmelen over én synder som vender om, enn over nittini rettferdige som ikke trenger omvendelse.

Eller om en kvinne har ti sølvmynter og mister én, tenner hun ikke da en lampe og feier i hele huset og leter nøye til hun finner den? Og når hun har funnet den, kaller hun sammen venninner og nabokoner og sier: «Gled dere med meg, for jeg har funnet det pengestykket jeg hadde mistet.» På samme måte, sier jeg dere, blir det glede blant Guds engler over én synder som vender om.

 

jesus-pulls-peter-from-water11.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal det være et bevis? Jeg klarer ikke å forstå hva det dreier seg om engang.

 

Folk skriver til stadighet at det ikke skjer noe i dag, jeg la derfor ut denne historien for å vise at det skjer ting i dag, Gud lever og virker i dag og fornyer mennesker.

Det viser også at det er en åndskamp, selv om mange fornekter den.

 

I videoen sier den tidligere freelance-heksa en del interessante ting. Han sier blant annet at den okkulte omgangskretsen ville ha ham til å få kristne med på møter der de snakket med døde. Og at de sa rett ut at dette ikke var de døde, men at det var "familiar spirits" "posing". Altså at det var ånder som ga seg ut for å være døde mennesker.

Dette (spiritisme eller snakke med "døde") er altså en meget farlig aktivitet.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Frankline, tror du på alt som alle skriver på nettet?

 

Naturligvis ikke, men er det noen som er villige til å late som de drapstruer noen?

 

 

Jeg vil si at alle som truer med drap, later som om de vil drepe - de som dreper, de gjør det, og ferdig med det.

 

:)

Lenke til kommentar

 

Frankline, tror du på alt som alle skriver på nettet?

 

Naturligvis ikke, men er det noen som er villige til å late som de drapstruer noen?

 

 

Ikke anta at det du finner på nettet, spesielt YouTube, er en kilde til sannhet. Eksempelvis kan du se på "jordens undergang" i 2012. Det florerer i tusentall av "Planet X"-videoer på YouTube og alle var like sikre på at de hadde rett. Nå er vi i 2014 og Jorden er like hel.

 

YouTube er 70% søppel og en kanal for alt av "sensasjonelle videoer" som man ikke finner noen andre plasser. Grunnen til det er enkel. Det er ingen som kvalitetssikrer noe av det som postes der. Man kan legge ut, så langt loven tillater det, alt man bare måtte ønske av sannheter og konspirasjoner. Man finner det man leter etter, uansett hva det måtte være.

 

YouTube er Mekka for confirmation bias og jeg merker meg at du, med all respekt, ofte lar deg rive med i den tendensen.

Endret av LiamH
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Nå er vi i 2014 og Jorden er like hel.

 

 

Tidfesting av dommedag er litt i en klasse for seg, og jeg synes å huske at opplysningene om at Mayakalenderen sluttet i 2012, også var i trykte medier.

Nå vet vi at det sannsynligvis bare var plassmangel som gjorde at kalenderen sluttet i 2012.

 

Dette dreier seg om en videosamtale, sannsynligvis via Skype. Og Skype brukes faktisk som bevis i rettssaker, når det gjelder å bevise hva en person har sagt.

Lenke til kommentar

 

Nå er vi i 2014 og Jorden er like hel.

 

Tidfesting av dommedag er litt i en klasse for seg, og jeg synes å huske at opplysningene om at Mayakalenderen sluttet i 2012, også var i trykte medier.

Nå vet vi at det sannsynligvis bare var plassmangel som gjorde at kalenderen sluttet i 2012.

 

Dette dreier seg om en videosamtale, sannsynligvis via Skype. Og Skype brukes faktisk som bevis i rettssaker, når det gjelder å bevise hva en person har sagt.

Ja, det kan vel brukes til å bevise hva som har blitt sagt, ikke om det som er sagt er korrekt.

 

Edit: skriveleif.

Endret av El-Ateisten
Lenke til kommentar

Dette (spiritisme eller snakke med "døde") er altså en meget farlig aktivitet.

Hvorfor er spiritisme en meget farlig aktivitet?

 

Alternativt kan vi si at spiritisme er en fullstendig ufarlig aktivitet uten konsekvenser.

 

Det er jo også mulig å si at youtube er djevelens verk, et satanistisk verktøy til å lure kristne til å tro at det finnes hekser, at astralreiser er virkelig og andre ubibelske ting.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Nå er vi i 2014 og Jorden er like hel.

 

 

Tidfesting av dommedag er litt i en klasse for seg

 

 

Hvis tidfesting av en hendelse som kan skje når som helst, er tullprat. Men troen på en overnaturlig gud som skapte jorden er logisk, mener jeg å påstå at det er en liten vrangforestilling ute å løper i hodet ditt! :tease:

Lenke til kommentar

 

Nå er vi i 2014 og Jorden er like hel.

 

 

Tidfesting av dommedag er litt i en klasse for seg, og jeg synes å huske at opplysningene om at Mayakalenderen sluttet i 2012, også var i trykte medier.

Nå vet vi at det sannsynligvis bare var plassmangel som gjorde at kalenderen sluttet i 2012.

 

Dette dreier seg om en videosamtale, sannsynligvis via Skype. Og Skype brukes faktisk som bevis i rettssaker, når det gjelder å bevise hva en person har sagt.

 

 

Mayakalenderen var i trykte medien grunnet at troen på dette tullet hadde fått såpass enorm grobunn i verdensbefolkningen. Til og med NASA måtte ut og forsikre om at ingen "Planet X" var på vei. Problemet var jo selvfølgelig da at NASA "var med på det" og bare skapte mer paranoia hos konspirasjonsteoretikerne. Slikt er helt klassisk, og en evig pine i en debatt med dem som kun henter ut det de selv ønsker for å få bekreftet sin tro på ett eller annet.

 

Vi visste forresten om dette med plassmangel før desember 2012, men hva hjalp det...? Man prater for døve ører. Så lenge det finnes åpenrom for tvil, eller mangel på mot-bevis (Russel's teapot), så vil konspirasjonsteoretikere/religiøse/overtroiske bruke det for alt det er verdt.

 

Ja, det beviser hva som er sagt, men ikke noe om det faktisk stemmer og hva personens motiver måtte være. Ord kan lyge, men handling forteller som regel sannheten. Her har du kun ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge det finnes åpenrom for tvil, eller mangel på mot-bevis (Russel's teapot), så vil konspirasjonsteoretikere/religiøse/overtroiske bruke det for alt det er verdt.

 

Men det blir litt lite relevant å gå ut mot kristne pga dette, ettersom det vel var det alternative miljøet som stod bak saken med Mayakalenderen. Kristne vil i utgangspunktet ikke ha noe med mayakalendre å gjøre.

 

Det er bare sekteriske kristne som har tidfestet gjenkomsten med årstall. Ellers er det generelle bemerkninger som "Tiden er kort", "time is short". Det er klart at slike bemerkninger også blir noe suspekte, om det er gått 80 år siden de ble sagt. Jeg mener dessuten at Cutting Edge Ministries flere ganger har tidfestet starten på Antikrists sjuårige herredømme. Men det er vel ikke så mange som følger med på dem... Jeg er kanskje den eneste i Norge (lol).

 

Bortsett fra at man vet at Chris LaSala ikke kan ha noen sektmedlemmer i USA (han ble frelst og flyttet ganske kort etter til en annen verdensdel), er kameraføringen i videoene ofte tilfeldig og dårlig.

Som i denne videoen. I begynnelsen ser vi ikke engang ansiktet til den som snakker, ansiktet kommer kun gradvis til syne.

 

Han har ingen "sekt" eller menighet noe sted, likevel ringer mennesker til ham fra hele verden. Hvorfor? Dette er naturligvis også et spørsmål om tro.

 

Men det ville rett og slett ikke være forsvarlig for en skuespiller i England eller Nederland å ta et slikt oppdrag, fra en ukjent mann som sitter i den tredje verden (eller noe slikt). Det ville ikke vært logisk å stole på at de skulle motta sin betaling. Og de ville nok heller ikke kunnet ha forsvart det ideologisk, dersom de ikke var kristne. Men som sagt, det er også et spørsmål om tro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare sekteriske kristne som har tidfestet gjenkomsten med årstall.

Men det er jo sekteriske kristne som lager youtube-filmene du ser på om hekser og satanisme i afrika. Hvis du godtar sekteriske youtube-filmer, gjør ikke det deg til en sekterisk kristen?

 

Å si noe slikt som "det er et spørsmål om tro" er det samme som å gi opp. Indirekte innrømmer du at du tar feil. Bare se på Einstein. Da han jobbet med relativitetsteorien så sa han aldri at det var et spørsmål om tro! Han jobbet i flere år med å fjerne en hver form for tro. Det tok flere forsøk til for at alle uavhengig av tro skulle godta den. Og den ble godtatt.

 

Om jeg hadde sett et fnugg av sannsynlighet for at religiøse sektvideoer på youtube hadde noe virkelig i seg, så hadde ikke jeg gitt opp. Jeg hadde ikke sagt "se her, mirakler skjer! (men du må tro først)". Jeg har mulighet til å skaffe meg utstyr for å dokumentere, jeg kunne hatt uavhengige vitner, jeg kunne reist og fått alle fakta på bordet. Rullet opp hele saken og gjort århundrets scoop. Jeg ville blitt kjent over hele verden! Fører man riktig metode og vet hva som skal til for å fjerne en hver tvil om juks så er dette en gylden mulighet.

 

Det er ikke du interessert i. Du vil ikke si til andre "se her, dette er faktisk virkelig, sjekk fakta". Du vil heller si "det er et spørsmål om tro". Det er den enkle utveien. Vitenskap er vanskelig og krever presisjon og ærlighet. Det finner du aldri i youtube-videoene dine.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...