Gå til innhold

God jul fra FpU


Anbefalte innlegg

Empati er en lært egenskap. Et parti har selvsagt ikke empati slik vi tenker empati. Men humane slik FrP og regjeringen og resten av det politiske Norge er.

 

Ja. Men nettopp derfor kan man forstå at Malvado og andre undres over om ledende FpU'ere har lært.

 

 

PK betyr politisk korrekt Geir og slike meninger florerer i vårt samfunn.

 

 

Javsst. Det florerer med skaprasisme også, men jeg kaller ikke alle innvandringsmotstandere skaprasister av den grunn. Jeg sparer det til de konkrete tilfellene av slik rasisme, og bruker det kun mot de som står for det.

 

Så kan man undres over hva som er politisk korrekt i et samfunn der 90% av partiene (og i følge deg selv majoriteten av deres velgere) står for en relativt restriktiv innvandringspolitikk. Jeg føler meg som liberalist ikke spesielt "politisk korrekt" i Norge idag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

For meg henger det ikke helt i hop å ønske et liberalistisk samfunn, men stå for tvang og restriksjoner fordi man skal sikre kommende generasjoner. Får ikke de akurat det samme dillemmaet, at de må sette liberalismen på vent for sine barns skyld? Det høres ut som bordet fanger ikke bare deg, men også dine etterkommere...

 

 

Tenker du slik også når det handler om utslipp av gasser og annet som forurenser? Om ikke, da er du ikke konsekvent. Vi er alle utsatt for tvang og restriksjoner når det handler om miljøvern.

Lenke til kommentar

Her ser det ut til at du bommer Geir. Det er viktig å skille mellom asyl og rein innvandring. Det er det mange som ikke gjør. Som deg så mener jeg at alle kan bo og jobbe i Norge. Så lenge de er selvhjulpen. Asylsøkere er en utgiftspost og dessverre er det mange som sliter med og tilpasse seg samfunnet de flytter til. Det er ikke deres feil. Men vår. Vi tilpasser vårt samfunn til en ideologi og kultur som på sikt KAN være skadelig for vårt samfunn. Slik forurensning KAN være skadelig. Derfor, føre var prinsippet.

 

Nei. Skillet mellom asyl og annen innvandring skyldes politikken som føres av dagens politiske flertall, Ap, Høyre og FrP inklusive. Jeg er som det fremgår av tidligere poster i tråden helt enig i at alle kan bo og jobbe i Norge. Og det inkluderer asylsøkere. Men da må vi oppmuntre til det. Ikke sperre dem inne i mottak og be dem sette livet på vent mens byråkratene avgjør deres fremtid.

 

Da blir også den potensielt skadelige kulturen og ideologien et mindre problem. Slikt gror bedre i segregerte samfunn, og segregering er nettopp konsekvensen av dagens asylpolitikk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Empati er en lært egenskap. Et parti har selvsagt ikke empati slik vi tenker empati. Men humane slik FrP og regjeringen og resten av det politiske Norge er.

 

Ja. Men nettopp derfor kan man forstå at Malvado og andre undres over om ledende FpU'ere har lært.

 

 

PK betyr politisk korrekt Geir og slike meninger florerer i vårt samfunn.

 

 

Javsst. Det florerer med skaprasisme også, men jeg kaller ikke alle innvandringsmotstandere skaprasister av den grunn. Jeg sparer det til de konkrete tilfellene av slik rasisme, og bruker det kun mot de som står for det.

 

Så kan man undres over hva som er politisk korrekt i et samfunn der 90% av partiene (og i følge deg selv majoriteten av deres velgere) står for en relativt restriktiv innvandringspolitikk. Jeg føler meg som liberalist ikke spesielt "politisk korrekt" i Norge idag.

 

Geir :)

 

Alle kan undre seg. Men og påstå er noe annet.

 

Som deg Geir så ser jeg på meg selv som en avviker i forhold til politisk ståsted. Jeg er liberalist og sterk motstander av alt som lukter formynderi og moralisme. Så hverken du eller jeg er PK. Forskjellen mellom oss er at jeg ikke kan da sjansen på at innvandre med en ideologi jeg tar sterk avstand til vil gå seg til her i samfunnet. Samt at vi alle vet at vår velferd ikke vil vare. Vi har rett og slett ikke økonomi på sikt til å være hele verdens sosialkontor. Derfor må vi sette grenser. Der er vi uenig.

Lenke til kommentar

PK sånn det brukes i dag er ikke lenger et meningsfylt argument, det er bare en hersketeknikk man bruker for å komme folk i forveien med å slippe unna med litt egoistiske argument og å late som blir forfulgt for meningene sine.

 

AtW

Det for du gjerne mene. Hersketeknikk er et begrep skapt av kvinner på venstresiden som jeg ikke forholder meg til. Politisk korrekthet er noe som daglig florerer i vårt samfunn, selv om du har vansker med det. Det er ditt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker du slik også når det handler om utslipp av gasser og annet som forurenser? Om ikke, da er du ikke konsekvent. Vi er alle utsatt for tvang og restriksjoner når det handler om miljøvern.

 

Gasser er ikke mennesker. En skadelig gass er skadelig, punktum. Et menneske er et tenkende individ og har muligheten til å velge om han/hun vil være skadelig eller konstruktiv. Jeg klarer ikke å se at det dreier seg om å være konsekvent at jeg ikke vil forhåndsdefinere nordmenn som oksygen og asylsøkere som CO2.

 

Jeg tror som sagt det er dagens politikk som skaper "forurensningen", og at også aylsøkere kan være næring til den norske kulturelle fauna, om vi bare oppmuntrer til det.

 

Ditt skille mellom asylsøkere og "rein" innvandring føles ærlig talt som Kristin Halvorsens skille mellom dieselbiler og bensinbiler.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tenker du slik også når det handler om utslipp av gasser og annet som forurenser? Om ikke, da er du ikke konsekvent. Vi er alle utsatt for tvang og restriksjoner når det handler om miljøvern.

 

Gasser er ikke mennesker. En skadelig gass er skadelig, punktum. Et menneske er et tenkende individ og har muligheten til å velge om han/hun vil være skadelig eller konstruktiv. Jeg klarer ikke å se at det dreier seg om å være konsekvent at jeg ikke vil forhåndsdefinere nordmenn som oksygen og asylsøkere som CO2.

 

Jeg tror som sagt det er dagens politikk som skaper "forurensningen", og at også aylsøkere kan være næring til den norske kulturelle fauna, om vi bare oppmuntrer til det.

 

Ditt skille mellom asylsøkere og "rein" innvandring føles ærlig talt som Kristin Halvorsens skille mellom dieselbiler og bensinbiler.

 

Geir :)

 

Beklager Geir. Men dette ser vi svært ulikt på. Jeg har i mer en 25 år arbeidet med mennesker og er det noe jeg har lært. Så er det at mennesker er dem som forurenser mest av alle. Dette kan du jo tenke over, uten at jeg skal gå dypere inn på tema. Du vet jo hva jeg jobber med. Nå må jeg ut og handle julepresanger. Vi snakkes Geir og igjen takk for en fin og interessant debatt så langt.

Lenke til kommentar

Har man ikke lovlig opphold i en stat, så skal man bli kastet ut. Det er vel alle enige om? Det samme vil skje om vi drar på ferie i utlandet og oppholder oss lenger i landet enn det turistvisumet tillater. Hvis dette ikke skjedde og vi fikk anledning til å fortsette oppholdet uten lovlig grunn vil det bety at staten ikke er i stand til å ivareta en av sine mest grunnleggende oppgaver. Her har det vært en del slark i Norge, det er derfor noe å glede seg over at det tas grep.

Lenke til kommentar

 

... aylsøkere kan være næring til den norske kulturelle fauna, om vi bare oppmuntrer til det.

 

På hvilken måte?

 

Asylsøkere fra ikke vestlige land bidrar i svært liten grad til noen kulturell berikelse her i vårt samfunn. Det vet egentlig de fleste. Men det er PK og fremme at de er en berikelse. Livsløgnen henger i, i dette samfunn.

Endret av Gothminister
Lenke til kommentar

Det handler strengt tatt ikke om asylsøkere bidrar med noe positivt til den "kulturelle faunaen" eller ikke, men om man har lovlig opphold, noe som gis på grunnlag av personens situasjon i hjemlandet og ikke på grunnlag av hva han/hun eventuelt kan tilføre her. Slik jeg har forstått debatten i det minste dreier den seg ikke om hvorvidt det burde bli lettere å få opphold, men hvordan man håndterer et endelig avslag. Har man først fått et endelig avslag kan jeg ikke se noen gode argumenter for å somle med utvisningen. Om personen burde fått avslag i utgangspunktet er en annen debatt, men inntil det gjøres endringer i politikken der skulle det bare mangle at man effektuerer det regelverket som faktisk er gjeldende på best mulig måte.

Endret av Spartapus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...