Gå til innhold

God jul fra FpU


Anbefalte innlegg

 

En politisk forbedring var om flere av dem skulle være her i utgangspunktet.

 

Flere økonomiske asylsøkere? Flere kriminelle?

 

Les hva jeg sier. Hvis de skulle være her i utgangspunktet var de vel ikke kriminelle.

 

Når det gjelder asylsøkere og økonomi er mitt syn kjent: Folk som har etablert seg i landet bør kunne skifte fra asylsøkerkøen til arbeidsinnvandrerkøen. Men da blir de også forplitet til å forsørge seg selv på linje med andre folk.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det smakløst å sende kriminelle innvandrere ut av landet?

 

Som jeg påpekte over: De fleste av dem er slett ikke kriminelle i ordets rette forstand. De har ikke blitt idømt straff fordi de ikke har gjort noe de skal straffes for. De har søkt asyl og fått avslag, og benyttet sine helt legale ankemuligheter.

 

Om det er smakløst å gjøre det kan diskuteres. Men det er utvilsomt smakløst å skryte av at man hiver ut barn og andre som ikke har gjort noe annet galt enn å søke en bedre fremtid for seg og sine.

 

De er barn Geir, men hva så? Det viktigste er at de ikke skal bosette seg her i landet. Pga. kriminelle foreldre som ikke har forstått at de skal ut.

 

Igjen, for de som ikke måtte ha forstått hva jeg mener om akkurat det: Foreldrene er slett ikke alltid kriminelle. Edit: Tvert om, mindretallet er det.

 

Det var nesten bare at vi ble enige, det er jo ikke bra.

Du burde prøve å være enig med meg litt oftere, det er godt for deg... :wee:
Hvorfor skal individer som har fått avslag på asylsøknad få opphold, kun fordi de har satt barn til verden Geir? Hva slags signaler sender vi da?
Signaler om at vi er en human nasjon, (i motsetning til mange av landene de kommer fra), og at det å være human er et eksempel til etterfølgelse. Men nå mener jeg ikke at de skal få opphold "kun" fordi de har fått barn. Jeg mener de skal få opphold om de skikker seg vel (altså ikke kriminelle), integrerer seg og jobber for sitt levebrød.
En annen ting er at voksne mennesker som lar seg bli gravide mens de søker asyl. Det sier noen om deres mangelfulle evner som foreldre.

 

 

Nei, det sier noe om at unge mennesker ikke kan sette hele livet på vent mens de håper på en bedre fremtid. Ikke synes jeg de skal det heller. Tvert om, jeg synes vi snarest mulig burde får asylsøkere i aktivitet, arbeid, språkopplæring og annet, slik at de kan blir produktive samfunnsborgere, istedet for å sette livet deres på vent i årevis mens vi behandler søknadene deres.
Det jeg kan strekke meg til, om et barn blir født av disse kriminelle her i landet. Er at vi, staten tar barnet og gir barne trygge gode foreldre og kaster ut foreldrene. Det kan jeg strekke meg til.

 

Nevnte jeg at de ikke er "kriminelle"? :wee:

 

Det er trist at du ikke kan strekke deg lenger. Men sånn er det med folk.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Les hva jeg sier. Hvis de skulle være her i utgangspunktet var de vel ikke kriminelle.

 

Når det gjelder asylsøkere og økonomi er mitt syn kjent: Folk som har etablert seg i landet bør kunne skifte fra asylsøkerkøen til arbeidsinnvandrerkøen. Men da blir de også forplitet til å forsørge seg selv på linje med andre folk.

 

Geir :)

 

Geir. Arbeidsinnvandring fra ikke vestlige land, det er en dårlig ide. Vi har nok kebab sjapper her i landet. Arbeidsinnvandrere har vi nok av fra våre nabo land som integrer seg lett, det gjør ikke de vi her snakker om. Det er fakta. Jo raskere vi kan få disse ut, jo bedre. Det er grenser for hvor lenge vår økonomi vil strekke til. Hva med en liten tanke om dem som skal overta dette landet etter oss. Må vi trumfe igjennom vår egen egoisme for en hver pris? Det er lov og tenke på andre en vårt eget ståsted her og nå.

Lenke til kommentar

 

Folk som har etablert seg i landet bør kunne skifte fra asylsøkerkøen til arbeidsinnvandrerkøen.

 

Ville vi ikke da få en million "asyl" søkere i året, fordi om de rekker å etablere seg så får de bli selv om de aldri hadde god grunn til å søke asyl?

 

Nei. For når du er arbeidsinnvandrer så må du jobbe for føden. Og jobber du og forsørger deg selv og din familie, så er det ingen grunn til at du ikke skal få bli.

 

Vi har ikke en million ledige jobber, og dermed kommer heller ikke en million til å få opphold.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva med en liten tanke om dem som skal overta dette landet etter oss. Må vi trumfe igjennom vår egen egoisme for en hver pris? Det er lov og tenke på andre en vårt eget ståsted her og nå.

 

Vi har den diskusjonen i alle tråder om emnet. Du vet vi er uenige om hva som er "egoisme", og hva som er konsekvensen av våre ulike strategier på området.

 

Vi har nok kebab sjapper her i landet.

 

 

Vi har nok kebabsjapper når det ikke er levebrød for flere. Da vil de heller ikke kunne etablere seg i landet. Og får ikke opphold som arbeidsinnvandrer. Men de som faktisk får seg en jobb de kan leve av, vil kunne få bli.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det smakløst å sende kriminelle innvandrere ut av landet?

 

Som jeg påpekte over: De fleste av dem er slett ikke kriminelle i ordets rette forstand. De har ikke blitt idømt straff fordi de ikke har gjort noe de skal straffes for. De har søkt asyl og fått avslag, og benyttet sine helt legale ankemuligheter.

 

Om det er smakløst å gjøre det kan diskuteres. Men det er utvilsomt smakløst å skryte av at man hiver ut barn og andre som ikke har gjort noe annet galt enn å søke en bedre fremtid for seg og sine.

 

De er barn Geir, men hva så? Det viktigste er at de ikke skal bosette seg her i landet. Pga. kriminelle foreldre som ikke har forstått at de skal ut.

 

Igjen, for de som ikke måtte ha forstått hva jeg mener om akkurat det: Foreldrene er slett ikke alltid kriminelle.

 

Det var nesten bare at vi ble enige, det er jo ikke bra.

 

Du burde prøve å være enig med meg litt oftere, det er godt for deg... :wee:
Hvorfor skal individer som har fått avslag på asylsøknad få opphold, kun fordi de har satt barn til verden Geir? Hva slags signaler sender vi da?
Signaler om at vi er en human nasjon, (i motsetning til mange av landene de komemr fra), og at det å være human er et eksempel til etterfølgelse. Men nå mener jeg ikke at de skal få opphold "kun" fordi de har fått barn. Jeg mener de skal få opphold om de skikker seg vel (altså ikke kriminelle), integrerer seg og jobber for sitt levebrød.
En annen ting er at voksne mennesker som lar seg bli gravide mens de søker asyl. Det sier noen om deres mangelfulle evner som foreldre.

 

 

Nei, det sier noe om at unge mennesker ikke kan sette hele livet på vent mens de håper på en bedre fremtid. Ikke synes jeg de skal det heller. Tvert om, jeg synes vi snarest mulig burde får asylsøkere i aktivitet, arbeid, språkopplæring og annet, slik at de kan blir produktive samfunnsborgere, istedet for å sette livet deres på vent i årevis mens vi behandler søknadene deres.
Det jeg kan strekke meg til, om et barn blir født av disse kriminelle her i landet. Er at vi, staten tar barnet og gir barne trygge gode foreldre og kaster ut foreldrene. Det kan jeg strekke meg til.

 

 

Nevnte jeg at de ikke er "kriminelle"? :wee:

 

Det er trist at du ikke kan strekke deg lenger. Men sånn er det med folk.

 

Geir :)

 

Etter mitt syn er dem kriminelle om de ikke retter seg etter vedtak om utsendelse og fortsetter og oppholde seg her. De som hjelper dem ved og gjemme seg, er også kriminelle. (ikke kom med eksempler fra dem som hjalp jøder under krigen)

 

Det er da ofte jeg har vært nesten enig med deg Geir. Samt at jeg har endret syn i flere saker ved og diskutere med deg. Som sagt så mange ganger, du er en klok mann.

 

Vi skal være humane, men ikke naive. Det er noen som skal overta dette landet Geir. Det er grenser for hvor lenge vår velferd kan overleve. Derfor må vi sette grenser.

 

Unge mennesker med fornuft, venter med barn til det passer seg. Man setter ikke barn til verden uten økonomisk trygghet og en sikker fremtid. De som gjør dette, vil jeg stille meg kritisk til i forhold til evner som gode foreldre.

 

Synes jeg strekker meg svært så langt. Jeg som far har et ansvar for mine barn som skal overta dette land. Derfor kan jeg ikke kjøre på med egen egoisme og idealisme. Som dessverre mange gjør i dette land.

Lenke til kommentar

 

Hva med en liten tanke om dem som skal overta dette landet etter oss. Må vi trumfe igjennom vår egen egoisme for en hver pris? Det er lov og tenke på andre en vårt eget ståsted her og nå.

 

Vi har den diskusjonen i alle tråder om emnet. Du vet vi er uenige om hva som er "egoisme", og hva som er konsekvensen av våre ulike strategier på området.

 

 

Selv om vi er uenig om dette, så vil jeg aldri slutte å bruke argumentet. For det er rein egoisme og kjøre på med sin egen idealisme. Jeg er i prinsippet for fri innvandring. Som liberalist. Men jeg må ta ansvar for mine barn. Dette er miljøvern Geir. Selv om jeg ikke tror på klima hysteriet. Så tar jeg også et ansvar der. For mine barn Geir.

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner ikke helt bråket her altså. Det er jo et faktum de kommer med i denne adventsluka. Men det er vel ikke slik man skal snakke om i det vedtatte politiske Norge. Det er jo et faktum at kjeltringer og annet pakk har fritt spillerom i dette landet, dessverre!

 

Synes at det var godt gjort å komme opp med denne julekalenderen i fra FpU! :)

 

Det er et faktum at folk blir myrdet daglig i verden også, det betyr ikke at det ikke er smakløst å presentere det som godt nytt i en adventskalender.

 

AtW

 

Er det smakløst å sende kriminelle innvandrere ut av landet? Kan du beskrive hva som er smakløst med det? For min del er det mer smakløst og ha disse i samfunnet. Der de voldtar og forvolder skader på samfunnet og mennesker. Men det bryr nok ikke PK eliten seg spesielt om.

 

 

Forhold deg til det jeg skriver, istedet for å sette opp stråmenn, så kanskje jeg svarer.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Det er da ofte jeg har vært nesten enig med deg Geir. Samt at jeg har endret syn i flere saker ved og diskutere med deg.

 

Kan du ikke være det bare én gang til, da? Som julepresang! :xmas::fun:

 

Geir :)

 

Som jeg har skrevet i denne tråden. I prinsippet er jeg for fri innvandring og er mer enig med deg en hva som kommer frem. Men jeg må ta ansvar. Jeg har 3 barn og dem skal vokse opp i et trygt godt humant samfunn. Vi skal hjelpe dem som trenger det. Men vi kan ikke belaste vår velferd med for mye. Derfor må dem som ikke har rett til asyl, sendes ut.

Lenke til kommentar

 

 

 

Skjønner ikke helt bråket her altså. Det er jo et faktum de kommer med i denne adventsluka. Men det er vel ikke slik man skal snakke om i det vedtatte politiske Norge. Det er jo et faktum at kjeltringer og annet pakk har fritt spillerom i dette landet, dessverre!

 

Synes at det var godt gjort å komme opp med denne julekalenderen i fra FpU! :)

 

Det er et faktum at folk blir myrdet daglig i verden også, det betyr ikke at det ikke er smakløst å presentere det som godt nytt i en adventskalender.

 

AtW

 

Er det smakløst å sende kriminelle innvandrere ut av landet? Kan du beskrive hva som er smakløst med det? For min del er det mer smakløst og ha disse i samfunnet. Der de voldtar og forvolder skader på samfunnet og mennesker. Men det bryr nok ikke PK eliten seg spesielt om.

 

 

Forhold deg til det jeg skriver, istedet for å sette opp stråmenn, så kanskje jeg svarer.

 

AtW

 

Så svar da. Hva er smakløst ved å sende folk ut som ikke har noe her og gjøre?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Moderatormelding

Vennligst begrens bruken av sitatpyramider. Det er ingen god grunn for bygge disse store, velg ut det innlegget du vil sitere, det er ingen grunn til å dra med seg alle hver gang, det vil bare gjøre tråden uoversiktlig i lengden.

Lenke til kommentar

Leser du hva jeg skriver? Jeg kan svare om du stiller spørsmål relevant til utsagnet mitt, jeg svarer ikke på dine stråmenn, selv om du gjentar de.

 

AtW

Så drit i det da. Du har mest sannsynlig ikke noe svar. Kun PK propaganda. Lært adferd som sikkert får deg til og føler deg godt. Stråmann, hva er det? Forholder meg ikke til slikt tøv. Enten så svarer du, eller klapp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så svar da. Hva er smakløst ved å sende folk ut som ikke har noe her og gjøre?

 

 

Goth da: Han sier ikke det er smakløst å sende folk ut, han sier at selv om noe er et faktum, betyr det ikke "at det ikke er smakløst å presentere det som godt nytt i en adventskalender."

 

Geir :)

 

Han for svare selv. Hva som er smakløst med og presentere det man har oppnådd i regjering kan da ikke være smakløst. Men han vil ikke svare og da blåser jeg i det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Meget morsom den der. Geir :)

 

 

Verre er det når du er passert 50. Men paradoksalt nok er det nettopp blant menn i 50-årene våre misforståtte finner støtten de trenger nå: Når VG ringer Frp-veteranen Jan Arild Ellingsen, er han raus og tar seg tid til et intervju, selv om han akkurat da sitter og nyter et program med Frelsesarmeen.

– Der handler det om å bry seg, sier 56-åringen foran TV-apparatet, før han kommenterer FpUs julekalender. Han har ingen problemer med budskapet i luke 18:

– Skulle vi vært så fintfølende, så hadde vi ikke fått gjort en jævla pøkk, sier han til VGs reporter.

 

rausheten lenge leve :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...