Gå til innhold

DVD brenner


panybs

Anbefalte innlegg

Hei! skal kjøpe dvd brenner og jeg kan ikke så mye om det men jeg har lest litt om det her på hardware.no ogå her jeg sett på denne brennere

 

http://www.mpx.no/asp/info.asp?tips=true&p...0&l=3&ntopris=0

 

er den både plus og minus :roll: ? og hva burde jeg velge av plus og minus? hva synes dere om brenneren? og burde jeg velge noen andre? vil ikke øke så mye i pris. takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil egentlig ikke ha bulk. Vil helst ha med alt jeg trenger og sant. Men hva er egentlig forskjellen?? :roll:

Det du trenger i tillegg er brenneprog og ide-kabel, dette følger ikke med i bulk (Da får du bare brenneren uten noe ekstra).

Har du f.eks Nero fra før, så er det vel egentlig ok å kjøpe bulk.

 

Jeg for min del har aldri fått med brukbar programvare når jeg har kjøpt brennere, ikke engang når jeg kjøpte Plextor.

Softwaren som følgte med da gikk faktisk ikke å bruke sammen med brenneren engang, fikk klikkelyder når jeg brente musikk....

 

Ser at Lite-on brenneren er rask på cdr, sikkert ikke et dårlig valg dersom du ikke trenger både +&-

Lenke til kommentar
ja denne kan du med trygghet kjøpa, snart kommer det ny firmwere ut og da støtter den både  -og+

Vel. Det holder ikke å "bare" bytte firmware. Må nok trikse litt med EEPROMen (anbefales ikke) også for å få denne til å brenne DVD-R/RW.

 

Dessuten kommer det aldri til å komme noen offisiell oppgraderingspakke fra LiteOn for å gjøre denne om til en dualformat-brenner. Hvorfor? Fordi de ikke har betalt lisensieringsavgiften for minusformatet for denne brenneren. En annen grunn kan være at de heller ønsker å få solgt 411s, som tar både pluss og minus-formatene.

Lenke til kommentar

Litt off topic: Er det noen andre enn meg som har lagt merke til at komplett har satt opp prsiene ganske nra på Nec ND-1300 etter at det kom en firmware oppgraderings som gjorde at visse kompatibilitetsproblemer forsvant?

 

Videre vil jeg si at det ikke er nødvendig med en brenner som støtter - formatet ettersom nesten alle DVD brennere i verden støtter + formatet (tror det er 95% eller noe i den duren...). jeg kjøpte selv nec nd-1100 som bare støtter + og har aldri hatt noe problem med det... er eventuelt i noen tilfeller du skal brenne noe til noen andre det blir aktuelt!

 

Hvis du bestemmer deg for at du bare trenger + formatet ville jeg gått for nec nd-1100, den funker helt fint... bare bruk prisguiden for å finne best mulig pris.

Ellers kan du jo se på Nec nd-1300 som støtter begge formatene

Lenke til kommentar

Før du kjøper tenk på følgende

 

at dvdspilleren i stua kan avspille dvdplatene dine

sony/pioneer liker dvd-r mens philips vil ha dvd+r

 

dualformat er derfor fint...

 

anbefaler Nec med fimware som støtter Princo

 

Har hatt sony 500 og den ville ikke ha MMore 1x men resten slukte den

Nec 1300 Spiste alt med firmware oppgradering (1.05 princo) tror det finnes nyere FW men når alt fuker hos meg så gidder jeg ikke å oppgradere :yes:

Plex 708 er topp fordi CDbrenningen går endel fortere men prisen er jo høy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...