Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Pene" mennesker og "stygge" mennesker.


Anbefalte innlegg

Er selv i et lykkelig forhold med en vakker person, så ikke døm meg for det som kommer nå.

 

Jeg lurer fælt på hvorfor både kvinner og menn påstår at personlighet er det viktigste, når vi gang på gang ser at de pene folka er kjærester, de feite folka er kjærester, midt-på-treet-folka er kjærester og de styggere folka er kjærester.

 

Benekt dette så mye dere vil, men dette er faen meg noe som stemmer. Uansett hvor man snur seg, ser man bevis på dette.



Anonymous poster hash: d2646...a18
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett. Folk er så opptatt av utseendet, så de blir kjærester med de som er like pen som en.

 

Etter en stund innser man at det ikke hjelper hvor pen og vakker kjærestien din er, hvis dere ikke har noe til felles. (personlighetene krasjer).

 

Dette er nok en av de største grunnene til at de aller fleste forhold går i vasker etter et par år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like barn leker best er det også noe som heter. Hvordan man ser ut setter nok sitt preg på livet, og to mennesker som befinner seg på noenlunde samme sted på skalaen vil ha lettere for å være på samme bølgelengde. Selv om utseende også kan ses på som en form for omsettelig kapital. I en gruppe mennesker med helt alminnelige liv og jobber vil utseende være viktig, men de som har andre former for kapital (penger, makt, status) kan bruke dette til å tiltrekke seg penere partnere.

 

Personlig smak kommer heldigvis inn og gjør dette mer uforutsigbart enn man skulle tro. Når du ser en "stygg" mann med en "pen" dame kan det faktisk være at hun rett og slett synes han er verdens største hunk.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer fælt på hvorfor både kvinner og menn påstår at personlighet er det viktigste, når vi gang på gang ser at de pene folka er kjærester, de feite folka er kjærester, midt-på-treet-folka er kjærester og de styggere folka er kjærester.

 

 

Mennesker flest lever på en livsløgn. Det er ikke politisk korrekt å si sannheten. At utsende faktisk er det viktigste når man finner en partner. I dagens naive PK Norge så forsøker man og skape et bilde at alle er like mye verdt og at vi alle er vakre slik vi er. Det er selvsagt reint tøv. Noe man daglig ser og opplever.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg lurer fælt på hvorfor både kvinner og menn påstår at personlighet er det viktigste, når vi gang på gang ser at de pene folka er kjærester, de feite folka er kjærester, midt-på-treet-folka er kjærester og de styggere folka er kjærester.

 

 

Mennesker flest lever på en livsløgn. Det er ikke politisk korrekt å si sannheten. At utsende faktisk er det viktigste når man finner en partner. I dagens naive PK Norge så forsøker man og skape et bilde at alle er like mye verdt og at vi alle er vakre slik vi er. Det er selvsagt reint tøv. Noe man daglig ser og opplever.

 

 

Så var det dette med hva folk syns er pent og ikke da. For å ta fram en velbrukt floskel er smaken som baken, og folks preferanser når det gjelder utseende har en tendens til å sprike i alle kompassretninger. Det ser ut til at folk er mest enige når det gjelder hva som er "stygt", men så snart man passerer "middels" begynner forskjellene i smak å dukke opp.

 

ja. Fedme, og folk som er kælv-beinte, dårlig kroppsholdning etc stiller dårlig. Folk med "rare" kropper vil slite uansett.

 

Ikke nødvendigvis. Jeg vet at dette er anekdotiske utsagn og derfor ikke særlig holdbart som "bevis", men jeg er feit og ikke særlig kjekk, og likevel blir jeg ofte sjekket opp av damer som jeg anser å være langt over min "liga." Det morsomme er at dette fenomenet oppsto etter at jeg fikk bukt med diverse mindfucks og dermed turte å vise mer av nettopp personligheten min ...

 

On topic: Min erfaring er at folk sjelden vil gå utenfor "boksen" de lever i, i all hovedsak fordi de er redde for å bli avvist hvis de sikter for høyt, og/eller fordi de er redde for sosiale represalier hvis de velger noen som avviker for mye fra miljøet de ferdes i. Ofte har de også "gode" grunner for å holde seg innenfor sin sosiale gruppe, jfr. Gothministers utsagn om livsløgn.

Lenke til kommentar

 

Så var det dette med hva folk syns er pent og ikke da. For å ta fram en velbrukt floskel er smaken som baken, og folks preferanser når det gjelder utseende har en tendens til å sprike i alle kompassretninger. Det ser ut til at folk er mest enige når det gjelder hva som er "stygt", men så snart man passerer "middels" begynner forskjellene i smak å dukke opp.

 

 

Ja folk har ulik smak. Men de fleste ser nok veldig tydelig om et menneske er mindre pen. Litt mer variert vil det være i forhold til vakker. Der tror jeg folk vil være mer uenige.

Endret av Tvillingsjel
quotepyramide
Lenke til kommentar

Det er engang sånn at utseendet er det første man ser, det som fanger interesse. Når man har bekjentskapet er det lettere å falle for personlighet/felles interesser som gjør at man "faller" for hverandre og kan gå videre i forholdet.

 

Ja det er litt klisje i uttrykket "jeg falt for personligheten".

Lenke til kommentar

Smaksforskjeller utelukker ikke genetisk betingede preferanser som er langt mer universelle og objektive. Debatten vris altfor ofte til å handle om at det må være det ene eller andre. Selv om det er forskjellige standarder fra person til person og kultur til kultur, ser man at det er visse trekk som er gjengangere overalt, og det går normalt på alt som er en utseendemessig indikasjon på god eller dårlig helse, mentalt såvel som fysisk.

Lenke til kommentar

Du har helt rett. Folk er så opptatt av utseendet, så de blir kjærester med de som er like pen som en.

 

Etter en stund innser man at det ikke hjelper hvor pen og vakker kjærestien din er, hvis dere ikke har noe til felles. (personlighetene krasjer).

 

Dette er nok en av de største grunnene til at de aller fleste forhold går i vasker etter et par år.

Dette går jo andre veien også. Du kan like personligheten til en person, men hvis du over tid ikke synes person er attraktiv nok, vil antakligvis gå i vasken uansett.

 

Anonymous poster hash: ec190...55e

Lenke til kommentar

 

 

Ikke nødvendigvis. Jeg vet at dette er anekdotiske utsagn og derfor ikke særlig holdbart som "bevis", men jeg er feit og ikke særlig kjekk, og likevel blir jeg ofte sjekket opp av damer som jeg anser å være langt over min "liga." Det morsomme er at dette fenomenet oppsto etter at jeg fikk bukt med diverse mindfucks og dermed turte å vise mer av nettopp personligheten min ...

 

 

er faktisk litt sant. Har en kompis som er sånn også. Han trener aldri, røyker og har aldri gjort noe for å liksom bli "kjekk", men han har hatt sykt mange damer. Han er alltid i godt humør, morsom, positiv til det meste, veldig hyggelig fyr. utadvendt og kontaktsøkende. Det teller vel fort vel så mye :)

Lenke til kommentar

De jeg føler mest tiltrekning mot er ikke nødvendigvis de peneste objektivt sett. Folk har forskjellige preferanser og ikke alle er like kresne. Ser mange jenter som alle kompisene hennes faller for, men som jeg ikke finner attraktiv i det hele tatt. For min del er øyne, smil, hår og mage ting jeg vektlegger, andre har andre ting de ser på. Selvsagt må jeg like helheten også da

 

Anonymous poster hash: d8807...408

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...